Gość APZ Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Proszę o poradę: Podczas bardzo wolnej jazdy (np. parkowanie) czuję jakby opór na kierownicy, przy skręcaniu w lewo. Tak jakby brakowało wspomagania. Siła tego oporu nie regularna. Co to może być ? Navara ma ok. 130.000 km przegiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) może to strzał kulą w płot,ale ja bym podniósł auto i zakręcił prawym kołem.przy padniętym łożysku może być takie wrażenie,że coś lekko blokuje kierownicę przy skręcie...tyle,że przy szybszej jeździe powinno tez być to jakoś odczuwalne,ale to prosta czynność i trwa chwilę.Mi jak padło łożysko,to pierwszy objaw jaki zauważyłem,to właśnie wrażenie oporu na kierownicy przy parkowaniu kiedy mocno były skręcone koła,póżniej dopiero pjawiło sie charakterystyczne huczenie Edytowane 31 Stycznia 2013 przez eldritch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Ilość płynu w układzie wspomagania sprawdzona ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę, ale chyba obstawiam płyn w układzie. Okazuje się że te opory są w różnych skrętach kół. Dam znać - jak zwalczę chorobę. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 (edytowane) Jak Ci płynu ubyło to masz nieszczelności na pompie wspomagania albo rozszczelniony jakiś przewód i taki może być efekt. Regeneracja pompy chyba z 500 zł. Używane na allegro od 300 zł Edytowane 1 Lutego 2013 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 (edytowane) Słychać lekki turkot spod maski od czasu do czasu i chyba jest to zbieżne (jednoczesne) z efektem ciężkiej kierownicy, ale nie zawsze. Przy dodaniu obrotów - odgłosy cichną/zamierają. Może to jednoczesnie inna usterka jakiegoś paska/napędu, a może właśnie pompa wspomagania, o której piszecie ? Odgłosy również przy jeździe na wprost. Piasty kół są prawie nowe, więc to chyba nie łożyska. Edytowane 1 Lutego 2013 przez APZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Może być pasek do wymiany . Jeśli tak to usłyszysz go przy maksymalnym skręcie kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Opory na kierownicy same zniknęły, po dwóch dniach. Okazało się, mimo że kontrola tego nie wskazywała, że nie do końca wyłączył się napęd na przód, co było czuć przy ostrym skręcaniu i braku śliskiej powierzchni drogi. Czy to możliwe, że jednocześnie wskaźnik napędów pokazuje 2x4, a faktycznie było 4x4 ? Nie wysprzęgliło się i straszyło awarią układu kierowniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toudi100 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Jak Ci sie jeszcze będzie kierownica blokowac to sprawdz opaske gumowa na maglownicy, U mnie ta opaska sie wytarła i maglownica się ruszała przez co podczas skrecania blokował sie krzyzak na drążku. Nie działo się to za każdym razem tylko co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 (edytowane) Już wiadomo. To nie wina rozłączania napędu, ale pasek wspomagania - był zdechły. Brawo DZEMIK ! Trafiłeś z diagnozą. Dźwięki i dziwne opory na kierownicy - ustały po wymianie paska. Pewnie przy ostrym skręcie kierownicy - pasek nie przenosił dobrze mocy. Edytowane 24 Lutego 2013 przez APZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.