Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opory na kierownicy


Gość APZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o poradę:

 

Podczas bardzo wolnej jazdy (np. parkowanie) czuję jakby opór na kierownicy, przy skręcaniu w lewo. Tak jakby brakowało wspomagania. Siła tego oporu nie regularna. Co to może być ?

Navara ma ok. 130.000 km przegiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to strzał kulą w płot,ale ja bym podniósł auto i zakręcił prawym kołem.przy padniętym łożysku może być takie wrażenie,że coś lekko blokuje kierownicę przy skręcie...tyle,że przy szybszej jeździe powinno tez być to jakoś odczuwalne,ale to prosta czynność i trwa chwilę.Mi jak padło łożysko,to pierwszy objaw jaki zauważyłem,to właśnie wrażenie oporu na kierownicy przy parkowaniu kiedy mocno były skręcone koła,póżniej dopiero pjawiło sie charakterystyczne huczenie

Edytowane przez eldritch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę, ale chyba obstawiam płyn w układzie. Okazuje się że te opory są w różnych skrętach kół. Dam znać - jak zwalczę chorobę. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci płynu ubyło to masz nieszczelności na pompie wspomagania albo rozszczelniony jakiś przewód i taki może być efekt. Regeneracja pompy chyba z 500 zł. Używane na allegro od 300 zł

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać lekki turkot spod maski od czasu do czasu i chyba jest to zbieżne (jednoczesne) z efektem ciężkiej kierownicy, ale nie zawsze. Przy dodaniu obrotów - odgłosy cichną/zamierają. Może to jednoczesnie inna usterka jakiegoś paska/napędu, a może właśnie pompa wspomagania, o której piszecie ?

Odgłosy również przy jeździe na wprost.

Piasty kół są prawie nowe, więc to chyba nie łożyska.

Edytowane przez APZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być pasek do wymiany . Jeśli tak to usłyszysz go przy maksymalnym skręcie kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opory na kierownicy same zniknęły, po dwóch dniach. Okazało się, mimo że kontrola tego nie wskazywała, że nie do końca wyłączył się napęd na przód, co było czuć przy ostrym skręcaniu i braku śliskiej powierzchni drogi. Czy to możliwe, że jednocześnie wskaźnik napędów pokazuje 2x4, a faktycznie było 4x4 ?

Nie wysprzęgliło się i straszyło awarią układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toudi100

Jak Ci sie jeszcze będzie kierownica blokowac to sprawdz opaske gumowa na maglownicy, U mnie ta opaska sie wytarła i maglownica się ruszała przez co podczas skrecania blokował sie krzyzak na drążku. Nie działo się to za każdym razem tylko co jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już wiadomo. To nie wina rozłączania napędu, ale pasek wspomagania - był zdechły. Brawo DZEMIK ! Trafiłeś z diagnozą. Dźwięki i dziwne opory na kierownicy - ustały po wymianie paska. Pewnie przy ostrym skręcie kierownicy - pasek nie przenosił dobrze mocy.

Edytowane przez APZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...