Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z napędem na 4 koła - szum - Pomocy


daz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z napędem na 4 koła. Dziś jak było na ulicu już w miar sucho i przyczepnie, jadąc w trybie 4H usłyszałem dziwny dzwięk, którego wczęśniej nie było, tak jaby szum. Słychać go tylko w trakcie jazdy z napędem na 4 koła, jak rozłącze jest ok. Druga rzecz to ze nie chce się rozłączyć napęd przy jeździe do przodu. Przerzycam na 2 koła, kontrolka mruga, ale napęd się nie rozłącza, nawet jak dodam gazu i gwałtownie puszcze pedał. Dopiero po wrzuceniu wsteczengo wyłącza napęd. Mam też wrażenie że jak wjade na zaśnieżony parking to tak jakby nie było słychać tego szumu, ale to może tyko dlatego że jade po bardzo śliskim i są znikome opory.

 

Mam pytanie co to może być, czy ktoś z Was się z tym spotkał?

Z góry dziękuje za podpowiedzi i sugeste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak ty jeździsz z napędem 4x4 po suchym i przyczepnym to życzę powodzenia !. Napęd w Navarach jest tylko i wyłącznie do użytku w terenie lub za sniezonej ulicy wtedy kiedy 2 kola tracą przyczepność a nie na suchy asfalt.

Edytowane przez NuMeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale ja mówie o dzisiejszej sytuacji na drodze, gdzie pasa śnieg z deszczem i jezdnia nie jest może śliska ale jest mokra. Jak by to był środek lata to pewnie że jeździł bym z włączonym napędem, ale teraz każdy wie jak wyglądają drogi w polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozłaczenie i zapięcie napedów możesz czasami trochę poczekać, komputer musi ocenić , że prędkość obrotowa wszystkich koł musi być jednakowa.

 

Poza tym jeśli nie jest za często używane to mija trochę czasu. Mnie ostatnio zapiął blokadę tylnego mostu za 10 razem !!! Ostatnio używałem chyba pół raoku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jedziesz po w miare przyczepnym podlozu (jak mniemam w twoim przypadku po mokrym ale dosc przyczepnym asfalcie) naped nie zawsze chce sie rozlaczyc. Prawdopodobnie powstale naprazenia w reduktorze podczas jazdy po luku drogi to uniemozliwiaja.

Pomaga jazda ze skretem w przeciwna strone niz poprzednio i lekie odpuszczenie i dodanie gazu.

Daz nie jezdzij po przyczepnym nawet mokrym jesli chcesz uniknac kosztownej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ten szum? Jak jade na włączonym tylko tylnym napędzie jest wszystko OK, ale jak dołącze przód zaczynam słyszeć taki lekki szu, tak jakby napęd przedni głośniej pracował niż zawsze. I mam jeszcze jedno spostrzeżenie, nie wiem czy ma to coś do rzeczy, te wszytskie dziwne zachowania napędu zauważyłem dziś, a wczoraj musiałem zmienić prawe przednie koło bo przebiłem oponę.Wszytskie koła mam w rozmiarze 245/65/17, ale koło zapasowe jest w ramiarze 255/65/17, niby nie duża różnica, ale jak by nie było jest troszke szersze i troszke większe. Jak włącze napęd przedni auto lekko ściąga w lewo (koło zapasowe założne jest na prawą stronę). Czy może być tak że ta minimalna różnica w rozmiarze powoduje jakieś zaburzenie w obrokach obu kół? i przez to samochód głupieje i takie objawy?? Teroretycznie większe koło, nawet minimalnie ale zawsze, kreci się wolnije niż to mniejsze. Nie wiem czy ma to wogóle jakieś znaczenie, ale warto wspomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toudi100

No Ci powiem daz ze od tego powinieneś zacząc temat. Dobrze kminisz z tymi kołami. Niby nie duża różnica w średnicy koła ale mogą powstac tak jak napisał kody "naprężenia w napędzie " i przez to ten szum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko , dlaczego wszytsko jest OK przy napędzie tylko na tył? Przecież przednie koła i tak się kręcą, w nic nie uszumi i auta nie ściąga w prawo, dopiero po przełączeniu na 4 zaczyna się cyrk. Dziś zmienie koło na takie jak było i zobacze czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież z tyłu masz mechanizm różnicowy. Navara nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego.

 

Różnice w prędkościach obrotowych kół pomiędzy osiami mogą byc tylko wyrównywane poprzez uślizg kół .

 

Jeśli dodatkowo masz różnej wielkości koła na przedniej osi , to po zapięciu napędu na przód dochodzi cały czas do uslizgu.

 

Tu masz kalkulator zamienników opon: http://www.opony.com...amienniki-opon/

 

Na tej oponie masz 13 mm większą średnicę . Gdzieś to się musi zgubić podczas jazdy na 4x4

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zmieniłem koło spowrotem na takie same jak wszystkie pozostałe, i problem znikną. Wszytsko zaczeło pracować normalnie, napęd łączy się i rozłącza bez problemu i nic nie szumi (ponad norme).

Dziękuje wszytskim za rady i podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...