Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak sprawdzic klime?


arnik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam pytanie do zorientowanych. Miałem małą stłuczke ,uderzony przód auta. Chłodnica wody się rozszczelniła i jest do wymiany ,natomiast nie jestem pewny jak sprawdzic chłodnice klimy. Jest trochę wygieta ale nie widać żeby miała poważne uszkodzenia. Czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach nie warsztatowych czy jest dobra? Zamowilem już chlodnice wody ,wiec ew. zamowilbym tez i klimy. I drugie pytanie gdzie można ja tanio nabyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręcasz chłodnicę klimy zaślepiasz otwory po za jednym w który pompujesz sprężone powietrze cały czas pompując kompresorem zanurzasz chłodnicę w jakiejś beczce, wannie albo pojemniku z wodą i patrzysz czy lecą bombelki. <coś na zasadzie sprawdzania dętki od roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,tylko że w ten sposób jeżeli ma dobrą chłodnicę to wypuszcza gaz w atmosferę i musi jechać do nabicia.A co jak się później okaże że mimo kontroli gaz ucieka?Naraża się na podwójne koszty.Czy tak czy tak jakiś serwis i podanie czynnika z detektorem UV w tedy masz 100% pewności co do całego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :). Mam jeszcze maly problem, potrzebuje spryskiwacz do ksenonow .Na Allegro niedostępny , nie wiecie gdzie można takie cos dostać po rozsądnej cenie?

Edytowane przez arnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma wycieku to chłodnica klimy jest ok, aby sprawdzić czy w układzie jest czynnik musisz znaleźć pod maską zawory do których podłącza się maszynę do klimy (są one na przewodach niskiego i wysokiego ciśnienia) jak zdejmiesz plastikową czapeczkę zobaczysz coś podobnego do wentyla w kole, jak wciśniesz wystający na środku bolec i coś wyleci znaczy że czynnik w układzie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj diagnostyka jest za darmo albo za parę złotych więc podjedź gdzieś gdzie mają serwis klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arnik,właśnie wróciłem z marketu budowlanego,potrzebowałem lakier na aluminium i przy okazji wpadł mi w ręce pojemnik aerozolu firmy MOTIP cena ok 19zł,a środek ten służy do wykrywania nieszczelności w układach gazowych w tym klimy!!!

W nazwie miał coś jak Detector.

Znalazłem ,to było coś takiego:

http://allegro.pl/motip-wykrywacz-nieszczelnosci-wyciekow-gazu-lpg-i3023003743.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissanmaniak , dzieki za rade ale to jest spray do wykrywania wyciekow gazu z instalacji LPG. Różnica jest taka ze w instalacji LPG gaz jest prawie zawsze natomiast w klimie jak uleci to nic nie ma bo nikt tego nie uzupelnia . Jesli zasada jego działania polega na obserwowaniu "bąbelków" pojawiających sie przy nieszczelności to siłą rzeczy w instalacji musi być czynnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie klimatyzacji jest czujnik ciśnienia czynnika. Jeśli ciśnienie jest za małe (ubytek czynika) klimatyzacja nie włączy się. Najłatwiej to sprawdzić włączając klime i zobaczyć czy uruchomił się wetylator chłodnicy. Jeśli nie zadziała to oznacza brak czynnika lub jakąś inną usterkę w układzie, może być brak kontaktu elektrycznego po uderzeniu.

Edytowane przez klepek121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie klimatyzacji jest czujnik ciśnienia czynnika. Jeśli ciśnienie jest za małe (ubytek czynika) klimatyzacja nie włączy się. Najłatwiej to sprawdzić włączająć klime i zobaczyć czy uruchomił się wetylator chłodnicy. Jeśli nie zadziała to oznacza brak czynnika lub jakąś inną usterkę w układzie, może być brak kontaktu elektrycznego po uderzeniu.

Wentylator chłodnicy włącza sie po włączeniu klimy ? Chyba dopiero jak sie płyn nagrzeje do odpowiedniej temp? W przeciwnym wypadku wentylator chłodnicy chodziłby zawsze jak jest włączona klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator obsługuje niezależnie chłodnice płynu chłodzącego silnik i skraplacz (chłodnice kilym) w zależności od potrzeb tych obiegów.

Edytowane przez klepek121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam i proszę o wskazówki co do dalszego postępowania. Moja klima właśnie przestała działać (miesiąc po skończeniu przedłużonej gwarancji i ostatniej wizycie w ASO).

 

Jeżeli nie ma wycieku to chłodnica klimy jest ok, aby sprawdzić czy w układzie jest czynnik musisz znaleźć pod maską zawory do których podłącza się maszynę do klimy (są one na przewodach niskiego i wysokiego ciśnienia) jak zdejmiesz plastikową czapeczkę zobaczysz coś podobnego do wentyla w kole, jak wciśniesz wystający na środku bolec i coś wyleci znaczy że czynnik w układzie jest.

Słychać syczenie.

 

 

W układzie klimatyzacji jest czujnik ciśnienia czynnika. Jeśli ciśnienie jest za małe (ubytek czynika) klimatyzacja nie włączy się. Najłatwiej to sprawdzić włączając klime i zobaczyć czy uruchomił się wetylator chłodnicy. Jeśli nie zadziała to oznacza brak czynnika lub jakąś inną usterkę w układzie, może być brak kontaktu elektrycznego po uderzeniu.

 

Wentylator chłodnicy włącza sie po włączeniu klimy ? Chyba dopiero jak sie płyn nagrzeje do odpowiedniej temp? W przeciwnym wypadku wentylator chłodnicy chodziłby zawsze jak jest włączona klima.

Po przejechaniu 30 km przy 28 st. C - na postoju wentylator nie chodził przy wlączonym nawiewie i silniku. Po włączeniu klimy zaczął pracować.Po jej wyłączeniu stawał. Sprężarki nie było słychać.

 

 

zazwyczaj diagnostyka jest za darmo albo za parę złotych więc podjedź gdzieś gdzie mają serwis klimy

Znając życie to "fachowcy" stwierdzą że do wymiany jest pół układu klimatyzacji.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez smoleń
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po porstu ciśnienie czynnika jest za niskie. Na początek trzeba "dobić" klimę ;) po sprawdzeniu szczelności układu. Nissan w okresie gwarancji i w trakcie kontraktu serwisowego nie sprawdza i nie uzupełnia czynnika. Może ubyło go tyle, że zabezpieczenie sprężarki działa i nie dopuszcza do uruchomienia sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry serwis klimy sobie szybko poradzi.Ja miałem podobnie w k12(winny wąż wys.cisnia, puścił na okuciu)Jeśli jest czynnik ,maszyna go odessie , następnie powinni sprawdzić układ AZOTEM!(czynnik jest za drogi, by go marnować)Winne mogą być :najprostsze  czyli zapchany filtr kabinowy,brak czynnika-sparciałe uszczelki lub węże,zanieczyszczona/uszkodzona  chłodnica klimatyzacji czyli skraplacz.Przy nieszczelnym układzie sprężarka klimy się nie załączy!

Nie dobijaj czynnika bez sprawdzenia szczelności! Szkoda kasy, w razie usterki.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Winne mogą być :najprostsze czyli zapchany filtr kabinowy, "

Jak był by zapchany filtr kabinowy, to sam nawiew bez włączania klimatyzacji po prostu by nie dmuchał :)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Byłem w warsztacie. Maszyna sprawdziła szczelność i niby jest ok. W układzie było za mało czynnika - 100 g. Dobili jeszcze - 425 g. i na razie klima chłodzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Byłem w warsztacie. Maszyna sprawdziła szczelność i niby jest ok. W układzie było za mało czynnika - 100 g. Dobili jeszcze - 425 g. i na razie klima chłodzi. Pozdrawiam

a kiedy wcześniej dobijałeś klime??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzybianie raz w roku to podstawa a co 2 lata wymiana czynnika też, przecież w klimie rozwijaja się grzyby, i po roku już śmierdzi a co dopiero po 4 latach, w klimie oprócz czynnika jest olej który smaruje m.in. spręzarkę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Dobra (szczelna) klimatyzacja nie wymaga wymiany czynnika co dwa lata a jedynie wtedy gdy ilość czynnika jest zbyt mała. Wymaga to kontroli ale nie obligatoryjnej wymiany co dwa lata. Jeżeli klimatyzacja działa to znaczy, że ilość czynnika jest wystarczająca. Przy zbyt małej ilości czynnika klimatyzacja się nie włączy gdyż ma odpowiednie czujniki. Najprostszym sposobem sprawdzenia sprawności klimatyzacji jest pomiar temperatury wydmuchiwanego powietrza, przy ustawieniu klimatyzacji na maximum wydajności. Dopiero jeżeli temperatura jest zbyt wysoka to należy sprawdzić ilość czynnika. Wymaga to odessania całego czynnika z układu i oceny jego ilości.

Natomiast co do odgrzybiania to całkowicie się zgadzam.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Dobra (szczelna) klimatyzacja nie wymaga wymiany czynnika co dwa lata tylko wtedy gdy ilość czynnika jest zbyt mała. Wymaga to kontroli ale nie obligatoryjnej wymiany co dwa lata. Jeżeli klimatyzacja działa to znaczy, że ilość czynnika jest wystarczająca. Przy zbyt małej ilości czynnika klimatyzacja się nie włączy gdyż ma odpowiednie czujniki. Natomiast co do odgrzybiania to całkowicie się zgadzam.

W pełni popieram (praktyka) Jestem też przekonany ,że przy tak dużym  ubytku jest "przyczyna" U mnie (w k12) też za pierwszym razem nie znaleziono wycieku! Musiałem jechać drugi raz i ponowne sprawdzanie wykryło wyciek na okuciu węża.(w micrze pierwsze dobicie po 5 latach.a w tiidzie  brz uzupełniania 5 sezon zero problemów-klima działa jak ta lala)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...