Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Reset języka w komputerze + osłonka bezpieczników


Gość violence
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość violence

Witam wszystkich użytkowników forum!

 

Właśnie wczoraj zakupiłem Tino z silnikiem 1.8 16V i mam dwa pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem w pozostałych wątkach na forum:

 

1. Kiedy przestawiam język w komputerze pokładowym (wersja z dużym wyświetlaczem) z niemieckiego na angielski wszystko oczywiście działa OK. Kiedy jednak zgaszę auto i zapalę ponownie, język znów przestawia się na niemiecki. Czy ktoś miał podobny problem?

2. Klapka osłaniająca bezpieczniki jest bardzo luźna i dość łatwo wypada. Nie widzę aby jakikolwiek jej element był złamany i nie wiem czy to już taki urok tego auta?

 

Poza tym to mój pierwszy minivan, więc jestem póki co autem zachwycony (może oprócz kosztów ubezpieczenia i spalania, ale coś za coś...) :) Z góry dziękuję za odpowiedź na moje pytania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Klapka osłaniająca bezpieczniki jest bardzo luźna i dość łatwo wypada. Nie widzę aby jakikolwiek jej element był złamany i nie wiem czy to już taki urok tego auta?

Taki jej urok już jest ;) ja też mam ten sam problem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jej urok już jest ;) ja też mam ten sam problem....

 

Tutaj się nie zgodzę. U mnie trzyma się sztywno i potrzeba siły aby ją otworzyć. Zresztą ktoś inny też pytał o klapkę w swojej Tince, gdyż trzymała się mocno a nie chciał czegoś urwać.

Co do języka, to w tej chwili się nie wypowiem, ale gdy przestawiałem z niemieckiego lub innego na angielski, to zostawał w takim jaki sobie wybrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz sie zgadzć bo jak historia pokazuje, rzadko sie zgadzamy.......... u ciebie siedzi sztywno u mnie wypada tak jak u violence...... powtórzę jeszcze raz taki jej już urok........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość violence

Wczoraj byłem u diagnostyka i okazało się, że akumulator mam kompletnie do wymiany i podejrzewam, że to jest przyczyna resetowania się języka. Choć z drugiej strony dziwne jest to, że komputer traci wszystkie zapamiętane informacje typu przebieg, średnie spalanie, średnia prędkość czy język komunikatów, a stacje radiowe cały czas są zapamiętane i nie muszę ich ustawiać na nowo :P Co do tej klapki, to będę musiał zobaczyć w innym egzemplarzu, choć ciężko takowy spotkać, ale to mi się również w tym aucie podoba :)

 

Aktualizacja:

 

Jednak to nie akumulator. Wymieniłem wczoraj na nowy i przez chwilę wszystko działało zaraz po wymianie, ale dziś rano wsiadłem do auta i znowu ta sama historia - język komputera niemiecki, zresetowane wszystkie dane oprócz stacji radiowych... Czy ktoś ma pomysł co to może być? Może to wina jakichś ustawień w radio? Czy nikt nie miał podobnego problemu?

Edytowane przez violence
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tkwi przyczyna to nie wiem - gdzieś coś nie domaga.

Natomiast u mnie po odłączeniu aku też wszystko się resetuje, lecz po ich nowym ustawieniu-zaprogramowaniu zostaje tak jak chciałem i ustawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale elektrykę sprawdziłeś? może za chwilę nowy aku będzie jak stary tylko na razie tego nie zauważasz? może jakieś zwarcie/coś Ci kradnie prąd? Sprawdź bo szkoda nowego akumulatora! Tinka jak niestety większość Nissanków już z tego okresu miała kontakt z żabojadami i ich "słynną elektryką.... Polecam kontroli główną wiązkę idącą z przodu auta pod chłodnicą ;(

U mnie klapka od bezpieczników siedzi OK ;)

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość violence

Wizyta u elektryka pomogła - winny był zwatowany bezpiecznik, który powodował spięcie. A czy ktoś mógłby jeszcze tylko napisać (wiem, że to bardzo amatorskie pytanie :P) ile świec zapłonowych jest w naszym autku? I do czego służą takie okrągłe plastikowe uchwyty po bokach przednich foteli? Znajdują się w miejscu gdzie zwykle jest podłokietnik...

Edytowane przez violence
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świec masz 4 sztuki. Plastikowe uchwyty przy oparciach siedzeń przednich, to do zabezpieczenia tylnych foteli gdy je chcesz złożyć do przodu podczas powiększenia sobie bagażnika - przewożenia większych gabarytów ładunku.

Pod tylnymi fotelikami powinieneś mieć taśmy. Gdy złożysz fotelik, to taśmę zaczepiasz o te uchwyty. Wtedy fotelik nie wróci do położenia właściwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość violence

Zapytam jeszcze tutaj, bo nie chcę robić nowego tematu - czy czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału korbowego to takie same czujniki? Tak twierdzą Panowie w serwisie Nissana we Wrocławiu, ale jakoś nie do końca chce mi się im wierzyć. Pytam o to dlatego, że świeci mi się kontrolka check engine i czujnik położenia wałka rozrządu zgłasza błąd. Panowie w serwisie Nissana powiedzieli, że to prawdopodobnie cały rozrząd do wymiany, a nie sam czujnik i zaczęli wymieniać jakieś horrendalne kwoty. Natomiast Panowie w normalnym warsztacie poradzili mi wymienić póki co czujniki (najlepiej oba) i sprawdzić czy to pomoże. Bo czy to możliwe żeby łańcuch się rozciągnął po 100 tys. km? Przecież wszyscy tak bardzo chwalą łańcuchy, że bezobsługowe itd. Czy te czujniki są trudne do zlokalizowania i wymiany? I czy komuś wymiana samego czujnika pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze tutaj, bo nie chcę robić nowego tematu - czy czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału korbowego to takie same czujniki?

tak są takie same

 

Pytam o to dlatego, że świeci mi się kontrolka check engine i czujnik położenia wałka rozrządu zgłasza błąd. Panowie w serwisie Nissana powiedzieli, że to prawdopodobnie cały rozrząd do wymiany, a nie sam czujnik i zaczęli wymieniać jakieś horrendalne kwoty. Natomiast Panowie w normalnym warsztacie poradzili mi wymienić póki co czujniki (najlepiej oba) i sprawdzić czy to pomoże. Bo czy to możliwe żeby łańcuch się rozciągnął po 100 tys. km? Przecież wszyscy tak bardzo chwalą łańcuchy, że bezobsługowe itd. Czy te czujniki są trudne do zlokalizowania i wymiany? I czy komuś wymiana samego czujnika pomogła?

Przerabiałem to u siebie ;) jak jesteś z Wrocławia to podjedź do Japan Serwis ul. Nasypowa tel. 71 7930087 tam zdiagnozują tobie czy to czujnik czy masz rozciągnięty łańcuch, pieniądze zdążysz wydać, możliwe, że padł sam czujnik ale zdiagnozuj to dokładnie.... podjedź do Japan Serwice

 

Panowie w serwisie Nissana powiedzieli, że to prawdopodobnie cały rozrząd do wymiany, a nie sam czujnik i zaczęli wymieniać jakieś horrendalne kwoty.

Spokojnie, u mnie do wymiany był łańcuch + napinacz hydrauliczny, płozy i koła zębate były dobre, kosztowało to mnie ok. 700 pln

 

. Bo czy to możliwe żeby łańcuch się rozciągnął po 100 tys. km? Przecież wszyscy tak bardzo chwalą łańcuchy, że bezobsługowe itd.

Ja wymieniałem łańcuch przy 180 kkm, był rozciągnięty o 1,5 ogniwa w stosunku do nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość violence

Wymieniłem czujnik, tydzień czasu wszystko było ok, wczoraj pojechałem w dłuższą trasę i wyskoczyło Check Engine także czeka mnie wymiana rozrządu niestety :( Wychodzi chyba na to, że licznik było cofnięty w aucie, bo jakoś trudno mi uwierzyć w rozciągnięcie łańcucha przy 105 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik, tydzień czasu wszystko było ok, wczoraj pojechałem w dłuższą trasę i wyskoczyło Check Engine także czeka mnie wymiana rozrządu niestety :( Wychodzi chyba na to, że licznik było cofnięty w aucie, bo jakoś trudno mi uwierzyć w rozciągnięcie łańcucha przy 105 tys. km.

nie posłuchales się mnie, mówiłęm tobie podjedź na nasypowa zweryfikują tobie to...... no cóz twoje auto, twoje pieniądze, twój wybór........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość violence

Nie posłuchałem z tego względu, że czujnik po znajomości kupiłem za 70 zł, a na Nasypowej chcieli ode mnie 150 zł za diagnostykę komputerową (która prawdopodobnie nic ciekawego by nie wykazała), a 500 zł za rozebranie i sprawdzenie łańcucha rozrządu. To już wolałem wymienić czujnik i sprawdzić czy pomoże, nie pomogło więc wymienię rozrząd. I tak jestem finansowo do przodu.

 

Wymieniłem rozrząd, auto chodzi teraz dużo ciszej, ale dojechałem do domu, auto zgasło, poleciał czarny dym spod klapy i nie chciało zapalić :( Po ponownym uruchomieniu auta Check Engine :( Jestem załamany, bo nie mam już pojęcia co jest z tym autem, które za chwilę doprowadzi mnie do bankructwa... Chyba muszę przeprosić kolegę Oskara i pojechać do serwisu na Nasypowej, bo już po prostu nie mam siły! Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i kompletny rozrząd. Łańcuch był rozciągnięty, bo sam widziałem i auto chodzi teraz o wiele ciszej niż przedtem, ale nie mam już pomysłu co może powodować te przyduszenia, gaśnięcie w trakcie jazdy i niemożność zapalenia auta i tą cholerną lampkę Check Engine. Może cewka zapłonowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Teraz to wracaj od razu do tych "mechaniorów" co teraz Ci robili rozrząd - wszystko w ramach gwarancji. Mów że jest gorzej niż było. Trochę za to przecież zapłaciłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość violence

Tak zrobiłem, ale aż się boję co wykryją :( Rozrząd kosztował mnie 1800 zł z wymianą. A najlepsze jest to, że auto przed zakupem też sprawdzali mechanicy z firmy Bzoma we Wrocławiu i wyszło wszystko ok, auto nie wymaga wkładu finansowego, a dołożyłem do niego już 3000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...