Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Osłona silnika 1.4


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wykonałem osłonę silnika dla jednostki 1.4.

Wykonana jest z blacy 2mm aluminiowej jednostronnie ryflowanej(brak było w danym momencie 3mm gładkiej)

Osłona zupełnie różni się od prezentowanych w sprzedaży m-ki Sheriff.

Czas pracy dwa dni w garażu bez kanału.Do mocowania przodu wykorzystałem sruby mocujące fartuch pod zderzakiem.W tyle należało wywiercić dwa otwory w sankach,ja zastosowałem śr.6mm.

Następnie na śruby nałożone są klocki gumowe wysokości 2cm(takie do blokady drzwi w mieszkaniach)i dopiero przykręcona tylna część osłony.

65183744945128c2med.jpg

d66f4aff9743ab1bmed.jpg

Ten duży otwór służy do spuszczania olejui wymiany filtra,został zaślepiony dopasowaną wkladką z tej samej blachy.

Przykręcenie z tyłu za pośrednictwem korków gumowych daje jako taki przepływ powietrza.Po przejechaniu około 120 km,mogę powiedzieć że:

Silnik szybciej się dogrzewa,poprzednio,gorące powietrze było czuć po ok7-8 km,teraz po 4!!!

Radio,zawsze miałem,głośność na 5 zakresie,teraz wystarcza mi na 4.

Silnik myłem przed założeniem oslony i mimo błota i wody na drodze w komorze jest czysto!

Brzegi osłony jak widać na zdjęciu są wywinięte pod kątem 45st i na wysokości ok 2cm,wygląda to tak jakby osłona zachodziła na deflektor pod zderzakiem.

Może ta osłona nie wygląda jakoś hiper-super,ale jezeli ktoś próbował giąć blachę z ryflem(dla niewtajemniczonych z pogrubionym wzorkiem na drugiej stronie)będzie wiedział dla czego nie ma tak idealnych załamań.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ciekawe jak będzie z temperaturą latem w upały.U mnie fabrycznie jest osłona,ale to diesel(wiecznie mu zimno)Mały ten format zdjęć,niewiele widać.Sanki pracują ,dobrze że dałeś te gumy.Masz + za dobrą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wytwórca ,nie podaje info o przegrzewaniu silnika,to może będzie dobrze,zwłaszcza że dałem te gumy z tyłu więc szczelina do oddychania pozostała :D

Poprawiono :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz masz jak w terenówce :devil: ,u mnie ta osłona jest plastikowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te zdjęcia będą czytelniejsze?

7ef4a19358e98f12med.jpg

 

b69489c4b77b8f20med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęd ku nieznanemu :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha.

Na lato pomyśl w każdym razie o przerobieniu wentylatora na knefel, bo to sie przydaje przy płytach i praktycznie każde auto które znam z płytą miało to zrobione.

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dci takie osłony są,ale nie takie "pancerne" i zdecydowanie krótsze.Ciekawe jak będzie się zachowywało powietrze opływające wóz "cx".Latem zawsze można zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek,u mnie ta "płyta nie jest szczelnie zabudowana,w tyle na całej szerokości jest szczelina na 2 cm.Płyta nie jest na ścisk mocowana do sanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrozumiałem, ale chodzi o sytuację, gdy stajesz po jeździe, mocno rozgrzanym silnikiem np. w korku.

Silnik teraz jest, jakby nie patrzeć w metalowej kanapce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak Wojtek ,asfalt rozgrzany i silnik rozgrzany...pożyjemy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, fajnie gdyby był wskaźnik temperatury cieczy/oleju, wtedy byłyby dowody/ostrzeżenie jak silnik reaguje

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tak na prawdę nie wiem osssochoooo?

Przecież są oryginalne osłony do benzyn,więc muszą być sprawdzone,tym bardziiej,ze w niektórych benzyniakach sprowadzonych zza "muru" też były osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna robota JACKO29.

Ja pytałem o osłonę silnika w ASO ale nie oferują takowej, więc po gwarancji kupię (lub zrobię) i zamontuję sobie sam.

Chodzi mi głównie o zachowanie czystości w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież są oryginalne osłony do benzyn,więc muszą być sprawdzone,tym bardziiej,ze w niektórych benzyniakach sprowadzonych zza "muru" też były osłony.

 

Poszperałem trochę i z tego co znalazłem wynika, że fabrycznych osłon do benzyn jednak nie było. Na rynku wtórnym wprawdzie można spotkać dwa różne typy osłon, jednak oba są do aut z silnikami dCI. Na pewnym etapie produkcji Note oferowano z silnikami dCI o dwóch różnych mocach. I z tąd pewnie dwa typy osłon. Tak jak wspomniałem, wszystko jednak wskazuje na to, że do benzyn tego rodzaju rozwiązania nie stosowano. Nie zmienia to jednak faktu, że robota Jakcka jest znakomita. Faktycznie rodzi się tylko pytanie, jak to się sprawdzi w lecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiciel firmy z którym rozmawiałem(jedna z allegro prezentujące osłony),poinformował mnie że do benzn maja również w cenie ok 60zł.Jest ona krótsza z racji wydechu ,który biegnie niżej niż misa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie.Bo z rozmowy wynikało że to nie jest część stosowana na montażu tylko dorobiona inna osłona.Z resztą jego słowa pamiętam"osłona do benzyniaków jest podobna do diesla,ale trochę krótsza ze względu na rurę wydechową"

W naszych benzyniakach nie ma innej osłony,jest taki fartuch pod zderzakiem(bagatela na allegro wołają 300zł!) i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem pełen uznania dla kolegi za dobre rady i znajomość Notka.

Mam jedno pytanie, wydaje mi się że ta amelinowa blacha jest pomalowana jak kolega u diabła to zrobił. W necie aż huczy że tego za cholerę nie pomalujesz. No chyba że było malowane amelinową farbą.

link do strony: http://www.youtube.com/watch?v=u-ZarTwE64c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe,inni huczą...a jeszcze inni kombinują :D

Istnieje coś takiego jak lamelowa tarcza ścierna do szlifierek kątowych.

Matuje się taką powierzchnię,wyglada to jak szczotkowany inox i maluje śnieżką do pokryć dachowych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mogę dzisiaj powiedzieć,że:jazda na tych samych odcinkach,w takich samych warunkach ,spadek spalania na 6.6-6.7 z 6.8-6.9

Zobaczymy jak będzie cieplej...obym nie musiał jej demontować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dzisiaj powiedzieć,że:jazda na tych samych odcinkach,w takich samych warunkach ,spadek spalania na 6.6-6.7 z 6.8-6.9

Zobaczymy jak będzie cieplej...obym nie musiał jej demontować :D

Czyli w granicach błędu/aury/stylu/natęzenia ruchu/jakości paliwa/wiatru itp,itd. :devil: Takie same warunki to...tylko w laboratorium
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...