Glorusek Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) Witam jaki kupic dodatek do 2.2 dci aby troche przeczyscilo...kiedys tata stosowal ale to nie pamietam co to bylo ale castrola cos chyba http://allegro.pl/castrol-tda-dodatek-do-paliwa-diesla-250ml-i3023165288.html cos takiego tata wlewal do x-traila, ja od roku tego nie wlewalem, pasowalo by wlac ojciec chwalil tego typu srodki co sadzicie Edytowane 2 Marca 2013 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Ja kupuje na orlenie, nie pamiętam jak to się nazywa (żółte w przeźroczystej butelce cena około 20 zł lub większa 40 zł). Dolewam do każdego tankowania, mam to w aucie jak gdzieś będę jechał to przy okazji sprawdzę jak to się nazywa. Znajomy mechanik twierdzi że właśnie czyści układ wtryskowy i przedłuża jego żywotność bo likwiduje osadzanie się parafiny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Powiedz co chcesz dokładnie przeczyścić? Jeśli chodzi Tobie o czyszczenie wtyskiwaczy: Można stosowac produkty firmy STP http://www.stp.com.pl/dodatki-do-paliw-do-zastosowania-w-samochodach-z-silnikiem-diesla To co Ty pokazałeś jest polecane jako dodatek w okresie zimowym pomagający obniżyć temperaturę blokady zimnego filtra, a wtedy polecam dodatek Black Arrow Skydd http://goodproject.pl/pl/p/Black-Arrow-Diesel-Skydd-1l/2174 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 dolej oleju do dwusuwów w proporciji 1:200 - tak przez kilka tankowań. Lepszy efekt niż te wszystkie dodatki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Jaki konkretnie olej polecasz : Liqui Moly 1052 Ravenol Skuter 2T kleen-floo Diesel Lubricant coś polskiej produckji Orlen Mixol S, Platinum Moto 2T, Semisynthetic 2T czerwony Elf Moto 2 HP Eco 2T czy coś jeszcze innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Ja leje Stihl HP - taki akurat mam do pilarki. Najlepszy jest podobno Liqui Moly 1052. Ale, jak nie masz DPF to brałbym najtańszy półsyntetyk lub syntetyk z firmówek i tu chyba orlen będzie korzystny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Jeszcze nie używałem żadnego, ale na forum avensis.info głosy rozkładają się też Liqui Moly 1052, choć powoli zaczyna go wypierać Ravenol Skuter 2T oraz do głosu dochodzi wspominany przeze mnie Elf. Po 100% przejęciu X-traila przeze mnie coraz częściej zastanawiam się nad zastosowaniem takiego oleju. Silnik 2.2 dCi nie ma miłej kultury pracy, a doczytałem, że po takim zastosowaniu może zrobić się cichszy. Chyba do Mazdy 6 póki co nie będę zalewał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 No silniczek chodzi bardziej miękko po dolewce. No i powoli bo powoli ale taki olej rozpuszcza nagar w cylindrach oraz na końcówkach wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Teraz już wiem co pierwsze zastosuje po powrocie do PL i jeździe X :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 witam ja stosuje sirodek STP do czyszczenia wtryskiwaczy kiedys wlalem jakis dodatek na zime i na drugi dzien padl mi czujnik na pompie moze to przypadek ale bardzo watpie, co do tego dolewania oleju do paliwa to czy naprawde silnik ciszej pracuje i czy niczemu to nie szkodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 No właśnie, troche zaskoczył mnie ten pomysł z tym olejem do dwutakta, myślałbym bardziej że spowoduje on większy nagar niż wyczyści wtryski, napiszcie dlaczego taki olej ma pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Fans - jaki ten internet jest mały miło Cię tu zobaczyć dolej oleju do dwusuwów w proporciji 1:200 - tak przez kilka tankowań. Lepszy efekt niż te wszystkie dodatki. ja tak ostatnio robię i silnik pracuje zupełnie inaczej/lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Fans - jaki ten internet jest mały miło Cię tu zobaczyć ja tak ostatnio robię i silnik pracuje zupełnie inaczej/lepiej Bartezm mi też miło Ciebie tutaj widzieć :-) Fajnie Ciebie widzieć. Po przejściu w 100% na X będę miał chyba ciut trochę pytań :-) Jak zjadę do PL pierwszą rzeczą jaką uczynię będzie dodanie tego oleju. witam ja stosuje sirodek STP do czyszczenia wtryskiwaczy kiedys wlalem jakis dodatek na zime i na drugi dzien padl mi czujnik na pompie moze to przypadek ale bardzo watpie, co do tego dolewania oleju do paliwa to czy naprawde silnik ciszej pracuje i czy niczemu to nie szkodzi ? Środki STP i Shell-a stosowałem i stosuję w avce i M6 i X, i dopiero jestem na etapie przygotowania się do zastosowania oleju. Edytowane 3 Marca 2013 przez Fans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Zastosuje ten STP da to coś? ewentualnie cos lepszego moze? tylko ebz tych olejow bo sie boje;d Edytowane 3 Marca 2013 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Zastosuje ten STP da to coś? ewentualnie cos lepszego moze? tylko ebz tych olejow bo sie boje;d Nie licz na to, że po 1 buteleczce od razu wyczujesz czy zauważysz różnicę pod pedałem gazu. Musisz trochę poużywać tych preparatów. Proponuję najpierw dodać to: 30-039 STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesla, przy kolejnym tankowaniu dolej 30-038 STP Formuła do diesla z antyżelem. W sumie wszystkie 3 dodatki można łączyć z sobą, ale lepiej jak będziesz do każdego tankowania czegoś dolewał. Zalewaj też lepszy ON niż zwyklaka. Ja jak zjadę na święta do PL to zalewam do "swojego" X olej do dwusuwów. I postaram się aby to był jeden z tych: Elf Moto 2 HP Eco 2T, Liqui Moly, Ravenol Skuter 2T lub coś Orlenowskiego. Będę obserwował co się będzie działo. Butelki są 1L czyli na 4 tankowania to rozłożę. Edytowane 3 Marca 2013 przez Fans 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Wlalem polowe stp i zalalem ON verva za 50zl i wyszlo ze mam pol baku czyli pol STP na pol baku, moge pozniej jak bede tankowal przykladowo kolejne 30l to moge dolac pownonie reszte tego STP? Edytowane 3 Marca 2013 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Wlalem polowe stp i zalalem ON verva za 50zl i wyszlo ze mam pol baku czyli pol STP na pol baku, moge pozniej jak bede tankowal przykladowo kolejne 30l to moge dolac pownonie reszte tego STP? Możesz, nie ma żadnego problemu ani ryzyka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) OK a ON Verva daję coś w sprawie wtrysków,bo cos mi przy przyspieszaniu harczy i nie wiem czy to wina gownianego paliwa ktore zalalem na stacji no name Edytowane 3 Marca 2013 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fans Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/ProduktyIUslugi/Strony/VervaON.aspx http://www.orlen-verva.pl/?verva-on,13 http://www.pkn-orlen.iq24.pl/default.asp?grupa=96939&temat=37702 Może dawać, ale jest tego tak mało, że lepiej też dodać coś od siebie. Verva On jest to zwykłe paliwa + jakieś dodatki uszlachetniacze. Ja zazwyczaj tankuję swoją obecną M6 vervą, bo jest stosunkowo najbliżej i najlepsza cenowo w porównaniu do innych paliw premium. Gdy nadchodzi okres jesienno-zimowy odstawiam vervę i przechodzę na statoil gold on + black arrow skydd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 (edytowane) Ja od zakupu auta śmigam tylko na Vervie i nie mam żadnych problemów.Lato czy zima zawsze bezproblemowo odpala.Jakieś ulepszacze do niej muszą dolewać w rafinerii bo spaliny strasznie śmierdzą.Na zwykłej ropie zapach jest zupełnie inny. Co do dolewania ulepszaczy od siebie do baku to ja nie jestem zwolennikiem takich zabiegów.Lać dobrą ropę,filtr wymieniać co 10 tyś i nie powinno być problemów Odnośnie dolewania mixolu to pytałem znajomego mechanika i stwierdził,że to nie jest dobry pomysł.W starych dieslach nie ma problemu,ale w nowszych można sobie tym tylko zaszkodzić.No,ale ilu mechaników to tyle różnych opinii na ten temat Edytowane 4 Marca 2013 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Ja po dolewce połowy stp i zalaniu ON verva za 50zl czuje ze cos juz zwinniejsze jest auto, ale malo km zrobilem zeby oceniac dlugodystansowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Jest to moj pierwszy Diesel (X z 2005 roku 2,2dCi). Nie mam zadnego doswiadczenia z tego typu silnikami. Mam auto kupione w Polsce, przebieg 88000 przy kupnie, teraz 93000. Kupiony od pierwszego wlasciciela - prywatnie, nie komis, serwisowany do konca w jednym serwisie (sprawdzilem) wiec patrzac po stanie auta, wierze w ten przebieg. Czy do czegos takiego warto lac te wszystkie dodatki, czy na razie odpuscic. Zimy w tym roku nie bylo, wiec z odpalaniem nie mialem problemu. Silnik zimny klekoce strasznie, ale po przejechaniu jakichs 500m wszystko ladnie sie uspokaja. Czytam o tych dodatkach, wzroscie mocy itp i nie wiem, lac czy nie. PS. Ja tankuje tylko BP Ultimate a poprzedni wlasciciel tez z tego co mi wiadomo, na paliwie nie oszczedzal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Lanie dodatków to zawsze jest indywidualna decyzja. Faktem jest że chyba od roku 2006 za sprawą dyrektywy UE, na rafinerie zostały nałożone bardziej restrykcyjne normy odnośnie zawartości siarki w paliwach. Co ważne, w oleju napędowym to właśnie siarka jest czynnikiem smarującym pompę wtryskową oraz wtryski. Podobno (nie wiem ile w tym prawdy) rafinerie dodają inne substancje smarujące do paliw żeby paliwo nie było zbyt suche. I czytając to można by powiedzieć że w sumie nic się nie zmieniło, ale... Rozmawiając z mechanikami i czytając fachowe fora można znaleźć informację że te środki smarne w ON to lipa i paliwo jest bardzo suche i nie dostatecznie smaruje układ wtryskowy przez co ten się szybciej zużywa. Dodatkowo krąży informacja że w konsekwencji w/w dyrektywy UE o zawartości siarki w paliwie, także producenci aut od 2006 roku używają innych stopów/materiałów do wykonywania układów wtryskowych. Wniosek z tego taki że układy wtryskowe wyprodukowane przed 2006 roku były robione do paliw ze zwiększoną zawartością siarki (lepsze smarowanie) a te nowe już mają lepsze materiały i spokojnie radzą sobie z gorszym smarowaniem. Czyli starsze układy wtryskowe potrzebują uzupełnienia tego smarowania inaczej będą się szybciej zużywać niż to przewidział producent - stąd masa tematów na rożnych forach o dodawaniu oleju 2T do paliwa. Ile w tym prawdy? Pewnie nikt nie wie. Z własnego doświadczenia mogę potwierdzić że dolewanie oleju 2T do ropy w stosunku 1:200 zauważalnie zmiękcza pracę silnika i delikatnie go wycisza. Natomiast wzrostu mocy nie zauważam, no bo i z czego ta moc miała by być? Polecam poczytać na worum mercedesa o dolewaniu oleju 2T, jest obszerny ale co ciekawe bliźniacze forum z Niemiec zrzuciło się i wykonali badanie wpływu oleju 2T na paramerty ON i wpływu na auto - wyniki wyszły bardzo ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Ja kupilem tego STP cos tam 38. I nie wiem, lac czy nie. Koszt niewielki, wiec butelka moze sobie czekac na lepsze czasy, ale jak nie zaszkodzi (tego sie najbardziej obawiam) to wleje, zeby mi sie nie walala po bagazniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Większość tych dodatków czyszczących w składzie ma głównie naftę i ropę, ewentualnie jakieś inne dodatki - także cudów nanotechnologii tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.