Santoryn Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Witam. Trochę podłubałem po forach , trochę poszukałem i w sumie nie znalazłem zbyt wiele informacji na interesujący mnie temat aczkolwiek coś się trafiło. Mianowicie podobno wymiana kolektora ssącego dodaje nieco skrzydeł Almerce. Mam pytanie dla tych którzy w tym siedzą i mają informacje w temacie zwiększenia mocy : czy w Almerze z '98 z silnikiem 1.4 55 kW 75 KM jest możliwość zmodyfikowania np. programu sterującego silnikiem żeby był troszkę żwawszy? Nie jestem wielbicielem palenia gum czy popisywania się przed blacharami ale przyznaję że czasem na trasie przy wyprzedzaniu ciut więcej mocy by się przydało. Dodam od razu żeby wziąć pod uwagę że mam gazową sekwencję zamontowaną Tak myślę czy nie spróbować wymienić tego kolektora ale będę wdzięczny za wszelkie informacje czy programowo dałoby się tu coś zdziałać a jeśli tak to gdzie się udać i ile by to kosztowało - pi razy drzwi razy okno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajdelek Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Witam jakby co to mam kolektor 73c. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 http://forum.nissank...redukowana +moc http://forum.nissank...owej-produkcji/ http://forum.nissank...l-usuwanie-egr/ http://forum.nissank...na-moc-silnika/ Czytaj i działaj, kilka kucy przybędzie silnik będzie żwawy i dynamiczny http://forum.nissank...ecznik-wymiany/ Temat dotyczy wymiany wałków z GA14DE na wałki z GA16DS bądź DE (na DS będzie trochę więcej kucy niż na DE) w każdym razie chodzi o wysokość krzywki na poziomie 40mm z GA16 zamiast 30-kilka z GA14 Tutaj już masz temat z wyższej półki, to tak jak by ci się chciało grzebać w samym silniku Wyższa szkoła jazdy, ale nie znaczy że jest trudno Największy plus tego wszystkiego jest taki że wszystko jest tanie jak barszcz i wszystko można zrobić samemu bez specjalistycznych narzędzi warsztatowych PS: Mała wskazówka co do katalizatora. W GA14DE masz katalizator w puszcze zaraz za wylotem z silnika, nie trzeba nic ciąć ani spawać. Wystarczy odkręcić śruby ( od dołu są o ile pamiętam, ważne żeby spryskać je kilka razy przed samym odkręcaniem żeby nie pourywać) i można wydłubać zawartość katalizatora, ważna żeby nie zostawić sobie jakiś większych kawałków ponieważ potem będą dzwonić i przeszkadzać. Na koniec trzeba posmarować pastą uszczelniającą do tłumików i można skręcać. Jeśli masz seryjny tłumik to na wysokich obrotach dźwięk będzie przyjemniejszy, ale nadal będzie cicho A i te dodatkowe kucyki będą :] PS2: Można by jeszcze zimny dolot wyczarować, koszta nie są duże a montaż dziecinnie prosty http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2732-uklad-dolotowy-filtry-stozkowe-oraz-cai/ Miłej lektury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Santoryn Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Bardzo dziękuje za linki i podpowiedzi. Gdzie szukać oznaczenia kolektora czy to faktycznie ten dławiący? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 na kolektorze jest wybity jego symbol, na odnodze co idzie od głowicy do przepustnicy od 1 lub 4 cylindra.Jeżeli masz oznaczenie 73C to masz ten odmulony kolektor i nie musisz się niczym przejmować, ale jeśli masz 74C to masz kolektor do wymianyNie jestem ci w stanie teraz fizycznie tego pokazać, ale nie jest trudno to znaleźć. W dojściu przeszkadzają trochę wtryski, ale jak weźmiesz przyświecisz czymś to zobaczysz.Jak nadal nie dasz rady tego znaleźć to pisz, coś wymyślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Santoryn Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Witam ponownie. Dziś rozbierałem przód bo oddawałem pęknięty zderzak do klejenia a przy okazji wycinam i wstawiam nowa belkę przednią bo stara mocno skorodowana i w końcu dojrzałem to oznaczenie kolektora - mam faktycznie 74 C. Pytanie - ma ktos do sprzedania w dobrym stanie żeby pasował do mojego silnika? Jaka cena? I ile jest pracy z przekładką , poradzę sobie pod okiem mechanika czy to grubsza robota? Jak z wtryskami? Dodam od razu że mam założoną instalację LPG sekwencyjną . Witamjakby co to mam kolektor 73c.Pozdrawiam Masz jeszcze ten kolektor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.