Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głośna praca silnika


miras1402

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!Od 2 tygodni jestem wreszcie posiadaczem Almerki Tino 2,2 DI. Piszę "wreszcie" bo dawno chciałem kupić ale jakoś nie mogłem trafić,ale do rzeczy; otóż powiedzcie mi co to może być jeśli po uruchomieniu na zimnym silniku jest głośne klekotanie przez krótką chwilke a póżniej ustaje i w ogóle na początku jak jest zimny to głośno pracuje przy ruszaniu. Czy to jest normalne w tych silnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!Od 2 tygodni jestem wreszcie posiadaczem Almerki Tino 2,2 DI. Piszę "wreszcie" bo dawno chciałem kupić ale jakoś nie mogłem trafić,ale do rzeczy; otóż powiedzcie mi co to może być jeśli po uruchomieniu na zimnym silniku jest głośne klekotanie przez krótką chwilke a póżniej ustaje i w ogóle na początku jak jest zimny to głośno pracuje przy ruszaniu. Czy to jest normalne w tych silnikach?

Ten typ tak ma :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, po pierwsze to uzupełnij profil. Po drugie, jest coś takiego jak wyszukiwarka - po prwo na górze. Gdybyś wpisał np. -->głośna praca silnika<-- , to pokazało by aż 47 wyników-tematów i pewnie coś byś dla siebie znalazł - nie chce się czytać czy szukać???

Temat ten był wielokrotnie poruszany. Gdybyś poszukał, to byś znalazł np. coś takiego......

 

cyt....."Będzie trochę długo, ale przypuszczam że ciekawie dla użytkowników diesli dci, może i di np. w samochodach - N16, P12, Tino, QQ, X-Trail a może i Navara 2,5.

Często ktoś pyta o delikatne stuki w silniku i zastanawia się czy to już pada rozrząd /łańcuszek/ czy może coś innego???

-- Częstym stukaniem i słyszalnym przy uruchamianiu zimnego silnika może być olej!!! Dźwięk ten słyszalny jest z lewej strony silnika na górze.

 

... W naszych silnikach należy stosować oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Wymienia się je co 10-15kkm. Przeciąganie tego okresu jest niewłaściwe nie tylko dla silnika ale i dla turbiny. Motory common rail mają rzadszy okres wymiany oleju.

Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk.

Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30, występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30.

Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także.

Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka.

Silniki serii (DiTD/CR) dostosowane są do oleju o gęstości przede wszystkim 5w30. Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem także niewłaściwego oleju. Vacum pompa – doszczelnia się olejem, więc jego gęstość ma tutaj znaczenie. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje też wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego zużycia.....

 

-- Następnym hałasem w silniku lub stukaniem w nim, może być słyszalny luźny łańcuszek rozrządu, a hałas ten wydobywa się z lewej strony silnika.

-- Następnie mogą być słyszalne stuki-hałasy z centralnej części silnika od góry i przypuszczalnie będą to hałasy z wtryskiwaczy lub zaworów /bardzo słyszalne w momencie rozpędzania samochodu/, gdyż brak jest odpowiedniego podciśnienia wewnątrz silnika.

-- Następnie, po prawej stronie silnika - z boku u góry znajduje się Vacum pompa /tak jest u mnie 2,2 dci/ która jest również napędzana łańcuszkiem. Vacum pompa odpowiada za servo - /jeśli hamulec twardy, to awaria serva lub Vacum pompy/, natomiast gdy hamulce czuje się czasami jakby były zapowietrzone, to można przypuszczać, że rozciągnięty jest łańcuszek, lub powolne "padanie" pompy - choć pompy "padają" rzadko - no, chyba że wina oleju.

Vacum pompa odpowiada również za odpowiednie ciśnienie na zaworze EGR, jak i odpowiedniego podciśnienia w całym silniku...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi bardzo wyczerpujące i uspokajające. A jeśli chodzi o profil to jest uzupełniony jeśli chodzi o markę auta bo chyba o to chodziło tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o profil to jest uzupełniony jeśli chodzi o markę auta bo chyba o to chodziło tak?

 

Teraz od razu lepiej. Bo miałeś N16-a to jest strona Tinki i dalej też ok. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...