Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprężyny twardsze, ale nie krótsze?


Len

Rekomendowane odpowiedzi

Yo

Moje zapytanie tyczy się kwestii takiej że mam do wymiany sprężyny z tyłu ponieważ są "za miękkie".

Amory mają sprawność 82/83% a mimo to auto leży na tyle, do tego wystarczy jedna osoba na tylnej kanapie i całość z tyłu siada dosyć znacznie... Wjechaliśmy na podnośnik, obadaliśmy to i owo i powiedziano mi że to wina sprężyny, że za miękka bo przez lata sie wypracowała :) Fakt jest taki że tłumi dobrze (amor), ale składa się przy obciążeniu (sprężyna)

Ale do rzeczy:

czy istnieje paten aby zaopatrzyć auto w sztywniejsze sprężyny (nie ukrywam że auto nie służy tylko do jazdy "na codzień", ale też "do upalania") żeby na szybkich zakrętach nie uginał się zbytnio, ale też żeby go nie obniżać ponieważ wyższy prześwit świetnie sprawdza się na naszych drogach oraz krawężnikach? :)

Ma ktoś jakieś patenty?

 

PS: Dodam tylko że sprężyny będę wymieniał wszystkie 4 (nie osądzajcie, tak po prostu zrobię) i jak nie znajdę żadnego patentu to pewno skończy się na jakimś najmniejszym minusie jaki znajdę

 

PS2: Autko to Sunny N14 3d Hatchback GA14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. w Nubirze II /gaz w kole/ i również często miałem obciążenie, to tył siadał. Założyłem od kombi i wystarczyło. Przodu nie ruszałem. Na zakrętach też ładnie się trzymał.

Inne rozwiązanie, to włożenie krążków gumowych między zwoje, ale słyszałem, że na długo nie wytrzyma gdyż pękają sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też za wiele dobrego o tych gumach nie słyszałem, dlatego nie brałem ich pod uwagę

Ale jednak wolałem zaczerpnąć opinii innych osób co do takich patentów i pomysłów jakie proponują :)

A znowu wyczytałem że do 3d Hatchbacka (zapomniałem zaznaczyć że takiego właśnie sunnego mam, mój błąd) wsadzając sprężyny z (bodajże) sedana albo kombi to tył strasznie szybuje w górę i robi się mała terenówka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć pomaga założenie sprężyn przednich, ale czy pasują i jak to fizycznie wygląda to nie widziałem. Ja u mojego hurtownika zamówiłem jakieś utwardzane jak mówił, i wygląda i sprawuje się OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego dawnego czasu, to do Daci - Renault 19, to na tył zakładali sprężyny od Wartburga - lecz ucinali półtora zwoja. Dacia była sztywna i nie stała. To był patent taksówkarzy. Może i tu wystarczy obciąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie myślałem o cięciu, ale to mogło by zdać egzamin w jakimś stopniu ;)

Ponoć pomaga założenie sprężyn przednich, ale czy pasują i jak to fizycznie wygląda to nie widziałem. Ja u mojego hurtownika zamówiłem jakieś utwardzane jak mówił, i wygląda i sprawuje się OK.

Mi też proponowano MTS -35mm (ok 300zł za komplet), ale nie wiem jak bardzo po tym auto siądzie. Musiał bym wpierw zobaczyć jakieś foty jak to u innych ludzi siedzi...

A ze zwykłych seryjnych sprężyn to za nieco ponad 200zł chcieli mi sprzedać KYB, ale nie grzeszyły sztywnością ;)

 

Wiem że nie można mieć wszystkiego (albo komfort i prześwit, albo gleba i sztywno), ale myślałem że uda się znaleźć jakiś "złoty środek"

Dowiedziałem się też że można by spróbować założyć seryjne sprężyny, ale wymienić niektóre tuleje zawieszenia na poliuretanowe. Będzie podobno wyżej i sztywniej, ale przecież i tak by się giął na zakrętach (chyba)

 

PS: Poczytałem co nieco na necie, przegrzebałem fora Nissanowskie i sporo ludzi miało ten sam problem z tyłem co ja. I znalazłem kilka rad o tym żeby wsadzić sprężyny dedykowane na przód do tyłu, ale robił to ktoś już? pasuje p'n'p?

sorry za te chaotyczne wpisy, ale chciał bym mieć pewność zanim zrobię coś głupiego :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...