Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gwizd dmuchawy na 1 biegu + filtr


Gość Mateusz_P11_144
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateusz_P11_144

Witam. Dzisiaj opiszę jak przeciwdziałać częstemu jak się okazało zjawisku a mianowicie. Podczas włączenia nawiewu na 1 stopień podczas jazdy jak się skręciło kola w prawo słychać takie dziwne świszczenie jakby spod schowka. A gdy się da na 2,3 lub 4 stopień to zanika. Ale zawsze jest na 1 stopniu nawiewu.Na klimie nie ma takich objawów. Wiemy ze za schowkiem jest klima wraz z filtrem i silniczkiem. Filtr wymieniony, klima nabita,ładnie chłodzi oraz dmucha ale...no właśnie. Ten świst na I stopniu. Ja się okazało winne były szczotki oraz łożysko wentylatora. Oto instrukcja jak rozebrać,nasmarować,złożyć i...cieszyć się przyjemną i cichą jazdą.

Pierwsze co to należy zdjąć schowek. W tym celu należy zdjąć osłonę nożną:


beztytuufcq.png





 

Następnie odkręcić śrubki które trzymają schowek i wyjąć go;

beztytuu2ld.png
Naszym oczom ukazuje się widok taki oto. ( Na żółto zaznaczono miejsce gdzie znajduje się filtr przeciwpyłkowy (klimatyzacji) Aby go wyjąć należy odkręcić śrubkę i wyciągnąć klapkę)

 

beztytuu3qq.png

Odkręcamy 3 śrubki trzymające wentylator (zaznaczone powyżej),odpinamy gumowy wąż który jest podląćżony do spodu wentylatora,odpinamy złącze prądu i wyciągamy delikatnie wentylator.
zdjcie0145k.jpg

Bierzemy na stół roboczy i teraz dosyć mozolna część bo należy poodginać 4 gumowe zaczepy. Najlepiej podważać a druga osoba niech odciąga delikatnie tak żeby gumki wyszły z siedzenia. Gdy mamy wyjęty "silnik" wentylatora,należy oczyścić komutator i szczotki (komutator to to po czym trą szczotki) Winowajcą całego piszczenia jest łożysko które gdy jest suche to zaczyna się odzywać.  Po oczyszczeniu profilaktycznym szczotek i komutatora bierzemy się za nasmarowanie łożyska.

zdjcie0142wt.jpg

 

 

Przesmarowujemy wnętrze tak jak zaznaczone tym okręgiem.

zdjcie0141b.jpg

 

 

Dół wirnika z łożyskiem także warto przesmarować.
zdjcie0143mn.jpg



Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności jak rozkładaliśmy uważając podczas składania schowka bo można łatwo złamać zaczep przy osłonie nożnej.
Po złożeniu odpalamy auto i stopniowo włączamy nawiew od 1 do 4 stopnia i zostawiamy żeby pochodził i się przesmarował.
Po tym zabiegu cieszymy się cichą, bez piszczenia, jazdą.





Jeżeli ktoś wziął się za to i pomogła moja metoda to proszę o wypowiedź,a jeśli nie dało nic to także proszę o komentarz. Wtedy pomogę i oczywiście służę rada w czasie niejasności podczas pracy. :)

Edytowane przez Mateusz_P11_144
  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU też dodany :D , podawajcie linki, trzeba by było trochę uaktualnić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna mnie to piszczenie wkurzało na wiosnę (wiem już jest) miałem się za to zabrać a tu taka niespodzianka i już wiem co i jak. U mnie na pewno piszczało na 1 i na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Jak piszczało na auto to to może nie byc tylko to. Bo AUTO to już kliamtyzacja bierze udział ;)
Ale tak czy siak warto to zrobić. Bo efekt uboczny to praktycznie bezszelestne działanie nawiewu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych Primerach jest automatyczna klimatyzacja. Klikając AUTO włączasz klimatyzacje ;)

to, że jest na AUTO, nie wyklucza piszczenia, bo wentylator też wtedy może chodzić na I biegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych Primerach jest automatyczna klimatyzacja. Klikając AUTO włączasz klimatyzacje ;)

no ale mogę włączyć auto a potem wyłączyć klimę i dalej pozostaje na auto

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

@

PrzeRuSco

Juz ogarnąłęm temat u kolegi w aucie.
I Ci powiem że u nieg bez różnicy czy na AUTO czy bez tak samo gwizda.
Tyle że na AUTO ciężko doprowadzić do 1 kreski mocy dmuchania,ot cała filozofia.
Bo jedynie na 1 biegu jest ten dzwięk.

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, bo u mnie po wyrównaniu temperatury prawie zawsze zchodzi na auto na jedną kreskę.

teraz w zimie, często zmniejszam i zwiększam o jeden stopień przy nagrzewaniu, w tedy przełącza mi się na 1 kreskę z automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać jak sprawdzę więc pisze i potwierdzam choć już zostało ustalone gwiżdże tylko na 1 i na auto pod warunkiem że auto jest właśnie na 1

 

Tak czy owak dzięki za instrukcje jak w końcu będzie ciepło to biorę się za robotę

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No i gitara ;)
Ja się z Toba trochę nie dogadałem bo napisałes zr na 1 i na auto i ja zrozumialem ze na normalnym tylko na 1 biegu a jak dasz na auto to na wszystkich :)
To działa tak że zawsze na 1 pierwszym,bez względu czy auto czy normalnie ;)
ale musi być poziom nawiewu 1 ;))
no i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota :) u mnie ten problem też się pojawił, teraz nawet czasami na wyższych biegach, zależy jak wpadnie w drgania. Brzmi jak bym miał świerszcza pod deską :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...