paweleknowakowski Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) jak będziesz kupował olej to uważaj, bo niektóre oleje 2T są np. czerwone i po wymieszaniu z paliwem dają wizualny efekt jakbyś opału nalał do zbiornika. Ja tak zrobiłem ostatnio ja leje w bańkę po płynie olej i dolewam paliwa, wymieszam i wtedy do zbiornika, lepiej się rozmiesza. Edytowane 28 Marca 2013 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 O właśnie ;PTaka opcja najlepsza Do baniaka i dodać paliwa Tylko nie wlej 10 litrów tego leju ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buniaedek Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 http://msp.money.pl/baza-firm/diesel-system-bogdan-podkowinski-nadarzyn-a1057780.html Mam nadzieje iż mnie mod nie wyśle na księżyc za ten link ale chłopie nie wydawaj wiecej kasy tak jak ja to robiłem jeżdżąc po mechanikach. Wykręc pompe i wyślij. Więcej nie stracisz a bedziesz chociaż wiedział na czym stoisz. Mnie pomógł ktoś to ja teraz pomogę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Też słyszałem że jest dobry bo sąsiad wysyłał z mondeo pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) Gaśnie nawet jak mam wciśnięty pedał gazu (w większości gaśnie przy wysprzęglaniu ale czasem też czuć nagle wyraźny brak reakcji gdy mam wciśnięty pedał gazu po czym gaśnie, oczywiście cały czas błąd 18 nastawnik), masakra Póki co dolałem na cały bak 1l mixolu ale nie z nadzieją że coś się polepszy, zobaczymy w przyszłym tygodniu kolejny nastawnik HDK, jak to nie przyniesie efektu to już sam nie wiem. Póki co już sporo władowałem (przepływka, nastawnik) a efektu brak, jest tak samo jak sprzed ruszania sprawy w ogóle więc szkoda kasy wyrzuconej w błoto :/dziękuję wszystkim za zainteresowanie. buniaedek:A jeśli to nie pompa (czy pompa może powodować sama z siebie takie objawy?) ani nastawnik tylko np komputer/okablowanie? W każdym razie w wolnej chwili zadzwonię i się poradzę bo dziś i tak dzień w plecy :/ Ew. byłbym rad gdyby ktoś polecił dobrego pompiarza z trójmiasta lub okolic (co dwie głowy to nie jedna) Edytowane 28 Marca 2013 przez fikymiky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Jeżeli to nie nastawnik to pompa. A weź zmierz opór na ciepłym wtrysku sterującym. Powinno byc ok 120 OHm ( lub ok 100 w temp 20 stopni czyli tak normalnie jak no w garażu)Wyjmij wtyczkę weź multimetr i zewrzyj ze sobą obydwa piny Może być zę cos z wtryskiem się dzeije a komputer wywala nastawnik.kombinuje na wszystkie sposoby bo sam juz nie wiem. Zmierz także czujnik wału korbowego (wtyczka obok sterującego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Dobrze oznaczyłem gdzie są te czujniki (wtyczki) do sprawdzenia? Wtyczka czujnika wału jest opisana jak rozumiem na 2 i 3 pinie ma mieć 1.2-1.5 kilooma dla 25 stopni Celsjusza. Wtyczka czujnika wtrysku sterującego rozumiem ma tylko 2 piny i tu ma być 1-1.2 kilooma?dzięki za sugestie, sprawdzę to bo może to że czasem mi nie zapali jest związane z czujnikiem wałka (mimo że mi nie pokazuje błędu dla niego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) Tak, no i to się chwali + dla CIebie ;PSamemu coś poszukałes a nie chciałes żeby podać na tacy Tak, Dla czujnika wału ok 1.5 ohm i mierzymy na 2 i 3.A co do wtryskiwacza ma mieć ok 120 OHM na rozgrzanym silniku a przy temp 20 stopni ok 90 ohm. Ja dzisiaj akurat mierzyłem sterujący i na dworze było ok 4 stopni i opór wynosił 89 ohm Edytowane 28 Marca 2013 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jestem po pomiarach, auto po 15min jeżdzie przy -1 Celsjusza, następnie pomiar po 40min postoju na parkingu podziemnym (bo ja wiem, może 15 stopni Celsjusza na parkingu ale i tak komora silnika jeszcze ciepła) i o to co wyszło:pomiar czujnika wtrysku (2 piny):- na wtyczce "od góry" brak reakcji (wiązka od kompa?) - na wtyczce "od dołu" 106,5 Oma pomiar czujnika wału korbowego (3 piny): - na wtyczce "od góry" (taka z fioletowym wykończeniem jakby) 0.9 Oma (tak przynajmniej pokazał multimetr ustawiony czywiście na zakres <200 Oma, wiązka od kompa)?- na wtyczce "od dołu" brak reakcjiczy walnięty jest wobec tego czujnik wału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Rezystancji czujników nie mierzysz do masy tylko między pinami tak jak na rysunku powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) Zmierzyłem tak jak na schemacie, czyli jedna "końcówka" multimetra na pin 2, druga na 3 i jest brak reakcji, zresztą dla pewności czy sprawdzam odpowiednie piny (a tak jest na 99% bo schemat ładnie pokazuje strzałkę nad pinem 2 która pewnie obrazuje to "wgłębienie" we wtyczce) zmierzyłem też środkowy pin i ten z drugiej strony i też brak reakcji, jedynie na kabelku od kompa wyskoczyło 0,9 Oma.ustawienia miernika: 200 Om , czarny do COM, czerwony na V Om m A Czujnik wtrysku tak jak pisałem dał 106,5 Oma.No chyba że coś źle pomierzyłem bo oczywiście jest taka możliwość Edytowane 29 Marca 2013 przez fikymiky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Dobrze zmierzyleś.Oczywiście miałeś mierzyć "dolne" wtyczki ;P Czujnik wału pomiędzy 2 i 3 pinem i ma byc ok 1.5-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Zatem u mnie na mierniku przy ustawionej skali do 200 Om powinno wyświetlić około 150 Om a nie wyświetla nic, brak reakcji, czy to oznacza uszkodzony czujnik wału i może mieć wpływ na to wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jakby całkowicie był uszkodzony to by auto w ogóle nie odpaliło Mierzysz 2 i 3 pin zwierając je razem. Liczysz piny od lewego zderzak (pasażera) do kierowcy. Jest już jakiś ślad więc teraz dla upewnienia sie 100 % daj go przemierzyć komuś kto się zna na elektryce. I będziesz miał problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Dobra, pomiary wykonane ponownie i ostatecznie, na 100% prawidłowo czujnik wału - 1.38 kΩ czujnik wtrysku - koło 99 Ωpo prostu mierzyłem czujnik wału na złej skali multimetra (do 200 Ω) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No to czujnik wału powoli zaczuna przerywac bo za nisko jest.Ale to moze być przez temp zewnętrzną.Jak mi padł to miałem 1.2 i auto w ogóle nie odpaliło. Teraz jak widzisz że coś nie tak z czujnikiem wału to spróbuj go wyjąć i wyczyścic ale uważaj bo może CI pęknąć i końcówka wleci do bloku i będzie problem z wyjęciem tego.Ale jak bys sie czuł na silach to go wyjmij i wyczyść bo może jest zwalony olejem i syfem i dlatego przekłamuje wartości. A jednak miałem rację żebyś przemierzył czujnik wału ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikymiky Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 1.38 kΩ przy około 16 °C (parking podziemny). Według książki serw. ma być.w przedziale 1.2-1.5 kΩ dla 25 °C więc serio już czujnik przerywa (jak dla mnie to moja wartość dla co prawda niższej temp. niż z manuala, plasuje się idealnie w środku skali)? Czyli jakbym zmierzył w 25 °C to rozumiem że moja wartość byłaby jeszcze niższa?Jak pisałem mam cały czas objawy że niekiedy silnik nie odpali za pierwszym razem (nie kręci rozrusznikiem cały czas tylko tak przez ok. 1-2s i koniec, drugie/trzecie przekręcenie kluczyka i zapala od strzału), więc chciałbym mieć pewność że mój wynik pomiarowy 1.38 kΩ dla 16 °C jest już konkretną przesłanką do wymiany czujnika wału (kasa kasa kasa ).dzięki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buniaedek Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No dawka ustawiona na 3 do 4 mg ( wachanie stałe 3,4,3,4,3,4 - nie mogli dokładniej bo drugi dokładny komp. co robi po przecinku nie hulał )..... pomiar pierwszy wyniósł 5 do 6 mg też z wachaniem stałym. A co się naprosiłem za moje 100 PLN żeby to zrobili to nie do opisania. Nic z dynamiki się nie zmieniło raczej , przyspiesza podobnie, zobaczymy jak wypadnie spalanie, do tej pory robiłem ok.150 km na 10 litrach ropy jeżdżąc na emeryta. Kolejny raz sprawdza sie zasada że jak ktoś ma chociaż ogólną wiedze co chce zrobić przy aucie i jakimi prawami się rządza procesy w silniku to już jest niewygodny klijent. A poza tym to bali się zabrać za zmianę dawki i zaczęli straszyć że zastępcze auto mi dadzą bo to może potrwać ze dwie godziny i wogóle to mogę do domu nie dojechać, normalnie dramat i ręce opadają. Całej roboty to było 10 min. Podłączyli kompa, popuścili lekko śruby nastawnika, trzy puknięcia delikatne w korpus i skręcenie śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Zgodnie z prawami ogólnie mówiąc fizyki to rezystancja w wyższej temperaturze będzie wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No widzisz. Mówiłem ze nic sie nie zmieni a jedynie zbyt wysoka dawka paliwa to -bynajmniej w moim przypadku-zwiększone spalanie.ALe ja miałem dawke swego czasu ok 10 mg,bo nie patrzyłem jak zakładał i nie sprawdzałem.Teraz pojexdzij i zobaczysz jako to będzie. Wiedziałem że nie będzie chciał tego zrobić. Auto zastepcze po zmniejszeniu dawki? ;oSwoją droga strasznie drogo-100 zł za kompa i 5 minut roboty ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Cieszcie się szczęściarze że macie takiego kompa w P11.144 któego idzie bez problemu podpiąć. Jak mi się coś sypnie to chyba do wróżki albo jakiegoś szamana pojadę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 dlaczego??Nie mów że masz kostkę jak w P11 ta kwadratową taka ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Nie, trapezowa, ale jak poczytasz temat odnośnie gniazda diagnostycznego to zrozumiesz jaki doktorat nad tym piszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Heh To łądny pech Ale tio było w pierwszych modelach p11.144, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Od początku aż do września 2000. Nie wiem gdzie szukać pomocy. Przez telefon są wszyscy cwaniaki a potem jak przyjdzie co do czego to mówią sorry, nie da się. Na razie tylko na jednego trafiłem któremu się chciało coś pokombinować przy tym i sprawdzaliśmy po pinach tak jak komputer ma. Wogóle schemattych połączeń jest jak z silnika CD20T w Serenie chodziaż Sereny z tym silnikiem nie widziałem. Gdzieś jest taki plik na necie, nazywa się Motor_CD20 czy jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.