bartosz741 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Witam Wszystkich. Od około tygodnia jestem posiadaczem Qashqaia z napędem 4x4 . Auto kupione od pierwszego właściciela z przebiegiem 101000 km. Rocznik 2007. Od zakupienia samochodu czytam forum, ale nie znalazłem zawiele informacji które by mnie interesowały. Chciałbym uzyskać trochę informacji na temat silników 2.0 dci o oznaczeniu M9R głownie chodzi mi o zalety i wady tej jednostki. Potrzebował bym jeszcze informację na temat opon. Gdzieś czytalem że do auta z napędem 4x4 opony muszą mieć zbliżoną wysokość bieżnika (zastanawiam się czy muszę kupić tylko dwie na przód czy cały komplet) - podobno jazda na np. nowych z przodu a zużytych z tyłu lub odwrotnie może spowodować uszkodzenie mechanizmu przy jeździe 4x4. Czy mógłby ktoś potwierdzić tą informację ? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 O ile się nie mylę to w tym modelu w trybie all mode 4x4 , dołączany jest tylny napęd w chwili wykrycia uślizgu kół przedniej osi. Możesz spokojnie kupić i założyc parę opon nowych na przód , tego samego rozmiaru, a parę lepszych z obecnego kompletu dać n tył. Różnice w prędkościach obrotowych osi mogą spowodować uszkodzenia , gdy nie ma możliwości uślizgu kół , ale tylko w samochodach gdzie osie przednia i tylna są na sztywno połączone ( bez międzysiowego mechanizmu różnicowego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Instrukcja twierdzi, że to niedopuszczalne. Ale jak jest naprawdę to sam się zastanawiam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz741 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedzi, ale chyba najlepiej będzie zadzwonić do serwisu i się spytać. Mam pytanko - Czy to nie jest tak że jak przełącze na 4WD to zawsze pracują cztery koła a na 2WD tylko przód ?????? Wydaje mi się że jak bym jeździł tylko na 2WD to ze zmianą opon tylko przednich nic by się nie stało, ale na 4WD to właśnie nie jestem pewien. Luc123456 napisz gdzie w instrukcji to wyczytałeś ???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_k Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedzi, ale chyba najlepiej będzie zadzwonić do serwisu i się spytać. Mam pytanko - Czy to nie jest tak że jak przełącze na 4WD to zawsze pracują cztery koła a na 2WD tylko przód ?????? Wydaje mi się że jak bym jeździł tylko na 2WD to ze zmianą opon tylko przednich nic by się nie stało, ale na 4WD to właśnie nie jestem pewien. Luc123456 napisz gdzie w instrukcji to wyczytałeś ???????? 2WD - tylna oś jest całkowicie rozłączona 4WD - moc napędowa rozłożona jest przód/tył w stosunku 50/50 (przełącza się w AUTO po przekroczeniu 40km/h) AUTO - napęd na tył jest dołączany, gdy przednie koła tracą przyczepność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz741 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 2WD - tylna oś jest całkowicie rozłączona 4WD - moc napędowa rozłożona jest przód/tył w stosunku 50/50 (przełącza się w AUTO po przekroczeniu 40km/h) AUTO - napęd na tył jest dołączany, gdy przednie koła tracą przyczepność Rozumiem że tryb 4WD jest aktywny tylko po włączeniu "blokady mostu" - książkowo tryb LOCK (tyle że u mnie w instrukcji pisze że przełącza się na AUTO po przekroczeniu prędkości 10 km/h. Natomiast jeśli chodzi o tryb AUTO to wg mnie wszystkie koła pracują, a nie gdy przednie tracą przyczepność to dołączany jest tył. Poniżej zacytuję co pisze w instrukcji z prośbą o waszą interpretację: AUTO - rozdział momentu napędowego między koła przednie i tylne następuje automatycznie od warunków drogowych [podział w stosunku: 100:0 (2WD) - 50:50 (4WD)]. Zapewnia to polepszenie właściwości trakcyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Tryb Auto - samochód sam dobiera czy napęd na przód czy na obie osie. Większość czasu na pewno jest tylko przód. O konieczności montażu takich samych opon na wszystkich kołach mówi instrukcja w punkcie 8-55. Nie wiem jakie jest realne ryzyko nie zastosowania się do tego wymogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 uszkodzenie skrzyni biegów; znam przypadek z audi quattro - gość wstawił inne na przód inne na tył i rozwalił 2 razy skrzynie biegów nie wiem czy to podobna konstrukcja ale takie były tam konsekwencje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Rozumiem że tryb 4WD jest aktywny tylko po włączeniu "blokady mostu" - książkowo tryb LOCK (tyle że u mnie w instrukcji pisze że przełącza się na AUTO po przekroczeniu prędkości 10 km/h. Na 100 % przy 40 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.