Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana oleju castrol pół syntetyk na Valvoline syntetyk


Krzysztof W

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzisiaj przy wymianie (150 000 km) oleju Castrol Magnatec Diesel 10W-40 na Valvoline SynPower 5W 40, zrobiłem płukankę Liqui Moly Motor Clean. Zobaczę jak się motor sprawuje. Mam nadzieję, że będzie ok. Przed zmianą silnik był suchy jak pieprz, zobaczymy czy tak pozostanie. Za 1000 km napiszę jak się sprawuje. 

 

Zamieszczam tabelkę parametrów olejów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Dzisiaj przy wymianie (150 000 km) oleju Castrol Magnatec Diesel 10W-40 na Valvoline SynPower 5W 40, zrobiłem płukankę Liqui Moly Motor Clean. Zobaczę jak się motor sprawuje. Mam nadzieję, że będzie ok. Przed zmianą silnik był suchy jak pieprz, zobaczymy czy tak pozostanie. Za 1000 km napiszę jak się sprawuje. 

 

Zamieszczam tabelkę parametrów olejów. 

Fajny temat. Też nad tym się zastanawiam :). Daj znać ile już przejechałeś i jak się zachowuje:). Faktycznie wyższa kultura pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Fajny temat. Też nad tym się zastanawiam :). Daj znać ile już przejechałeś i jak się zachowuje:). Faktycznie wyższa kultura pracy?

 

Witam

 

No i przejechałem już ok 1700 km (długie trasy -120/160 km/h). Wrażenia: słuchowo silnik pracuje tak samo, może trochę lżej startuje, na pewno nie głośniej, przecieków poceń nie zauważyłem, poziom oleju raczej taki sam jak przy zmianie - 1/2 bagnetu, kolor nadal miodowy. Osiągi bez zauważalnych zmian. Auto nie dymi, prędkość max pod lekką górkę 178 km/h. Sprint do 100 ok. 13,7 s. 

 

Skoro syntetyk jest lepszy to niech mu służy, ja jakiś rewelacyjnych zmian na + / - nie zauważyłem. Ale zobaczę w zimę, bo często jeżdżę w góry i mam tam po -18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem mineral (Shell Rimula 15W40) na hydrokrak (najpierw Mobil 1 HC Synth, teraz Total Quartz 9000, oba 5W40).

Zauważyłem zmiany - łatwiejszy rozruch zimą (dość oczywiste) oraz lepsze wkręcanie się turbiny.

Bezpośrednio po pierwszej zmianie (bez płukanki) samochód wziął 300ml oleju w trasie 250km, po dolewce nie brał ani kropli (wniosek - syntetyk wypłukał nagary po mineralu) aż do wymiany, po kolejnej zmianie na razie nie ubywa oleju (przejechane około 3000km).

Kolor czarny już po kilku km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...