korg Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) Wiytam wszystkich. Potrzebuje pomocy w kwestii wymiany filtra paliwa i oleju. Moze ma ktos jakis patent jak dostac sie do w/w/ częsci. Zauważyłem że filtr paliwa miesci sie w podszybiu , ale jak sie do niego dostać ??? Oto jest pytanie. Zdjąłem tę palstikową osłone pod szybą , ale okazalo sie że filtr jest pod taka metalową belką , a mi się nie uśmiecha demontowąc polowy samochodu. To samo dotyczy filtra oleju, Z góry ciezko sie dostac, a do dołu to chyba trzeba by zdemontować zderzak ? Jesli ma ktoś patent, bądź napisze skróconą instrukcję jak to zrobić będę wdzięczny. Pozdr all Wiytam wszystkich. Potrzebuje pomocy w kwestii wymiany filtra paliwa i oleju. Moze ma ktos jakis patent jak dostac sie do w/w/ częsci. Zauważyłem że filtr paliwa miesci sie w podszybiu , ale jak sie do niego dostać ??? Oto jest pytanie. Zdjąłem tę palstikową osłone pod szybą , ale okazalo sie że filtr jest pod taka metalową belką , a mi się nie uśmiecha demontowąc polowy samochodu. To samo dotyczy filtra oleju, Z góry ciezko sie dostac, a do dołu to chyba trzeba by zdemontować zderzak ? Jesli ma ktoś patent, bądź napisze skróconą instrukcję jak to zrobić będę wdzięczny. Pozdr all Nikt nie wie? Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez korg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 U nas w dziale Note jest bardzo mało posiadaczy silnika dci. I dodatkowo wśród tych nielicznych pewnie nikt tego nie robił. Popytaj w działach gdzie silniki dci są bardziej popularne - u Tiidziarzy, Jukowców i QQ. Podejrzewam, że pomimo tego, że są to inne samochody, sposób wymiany będzie bardzo podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwer Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 hej korg mam taki sam silnik - do wymiany zostało mi 3800 km , znalazłeś sposób ? Opisz proszę krok po kroku - jeśli sam to zrobiłeś oczywiście. pozdrawiam hwer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin3006 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Witam, wpadłem na ten temat bo sam szukam jak własnymi siłami wymienić fltr paliwa. Słyszałem coś o demontowaniu nadkola (tego plastiku osłaniajacego od błota i wody). Co do filtra oleju to najlepiej dostać się do niego od spodu auta. Musisz zdjąć spodnia osłonę silnika (tzw. Pampers) wiąże się to z odkręceniem kilku srubek, które przed ponownym zakręceniem warto przesmarować jakimś smarem. Filtr powinieneś znaleźć z przodu. Problemem jest jednaj to, że mamy dość mało miejsca na kręcenie kluczem do filtrów. Warto też przed odkręceniem filtra owinąć czujnik ciśnienia oleju, który znajduje się centralnie pod fltrem, aby zmniejszyć ryzyko zalania go. U mnie po zalaniu, kontrolka ciśnienia gaśnie nieco później (zdąże wbićbieg i spuścić auto z hamulca ręcznego) jak to miało miejsce wcześniej. Mam nadzieję, że moje rady będą pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Zabieram się za wymianę filtra od kilku tygodni ale jakoś........ olej też ......... rozrząd równiez .......... szewc chodzi w dziurawych butach Odnośnie lokalizacji filtra paliwa to prawdopodobnie jest on umieszczony tak jak w RENAULT tzn za nadkolem przednim prawym, trzeba zdjąć koło PP nastepnie nadkole i tam za zderzakiem jest filterek. Jeśli poczekasz do grudnia to zapodam foto relację. Edytowane 6 Listopada 2013 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Filtr paliwa jest pod podszybiem z prawej (siedząc za kiera)a nie za zderzakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Czyli moje przypuszczenia się nie sprawdziły, to dobrze bo w renówce dojście jest parszywe. Dzięki za dobrą wiadomośc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 (edytowane) z tego co mówił znajomy mechanik od diesli,to w tych motorach nie ma problemu łuszczenia się pompy.Za to są ogromne z tym problemy w fordach.U mnie przy wymianie panewek zero opiłków w misce i oleju. Edytowane 8 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 z tego co mówił znajomy mechanik od diesli,to w tych motorach nie ma problemu łuszczenia się pompy.Za to są ogromne z tym problemy w fordach.U mnie przy wymianie panewek zero opiłków w misce i oleju. To chyba kiepski mechanik, gdyż 1,5dci to silnik renault. Niestety w pierwszej fazie montowano awaryjne pompy DELPHI, mało tego renault zmienił pompy na CONTINENTAL (około roku 2006/7) a do nissana dalej montował DELPHI!!! taka to lipa. Natomiast w fordzie montowane są silniki z grupy PSA 1,6 hdi a tam jest układ BOSCH który jest o wiele mniej problematyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Mój 2007 ma siemensa. http://m.moto.pl/MotoPL/56,113669,14820490,2_0_TDCi___Ford,,10.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Mój 2007 ma siemensa. http://m.moto.pl/MotoPL/56,113669,14820490,2_0_TDCi___Ford,,10.html Masz rację, była tam jeszcze pompa SIEMENSa niby lepsza. A co ja mam ??? ktoś wie??? rocznik 2007 czyli jak zwykle szewc ............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Masz rację, była tam jeszcze pompa SIEMENSa niby lepsza. A co ja mam ??? ktoś wie??? rocznik 2007 czyli jak zwykle szewc ............... Yyyyyyy....gardenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 pewnie coś blisko tego jak padnie to będę sprawdzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwer Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Hej, czy ktoś już zrobił samodzielnie wymianę tych filtrów ? bedę wdzięczny za fotorelację, chcę to zrobić przed świętami, ps. jaki olej do silnika ? : 5W30 czy 5W40 ? zdania są podzielone, pytałem w serwisie renault w jeleniej - mówią 5W40, a może na zimę lepszy 0W40,,,, hmm. nie mam DPF`a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 5W30 C3 za to wysokiej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
November Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam Czy samodzielna wymiana filtra paliwa to duży kłopot ? Na co trzeba ewentualnie zwrócić uwagę przy tej czynności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 To duży kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
November Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ilu ludzi potrzeba i w jaki sprzęt mają być wyposażeni ... ? /żeby wymienić filtr paliwa/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.