micho196 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam, ostatnio zauważyłem ze mój nissan potrafi zgasnąć na ciepłym silniku. Na zimnym odpala elegancko od strzała. Po przejechaniu paru km...np na stacje benzynowa:) zatankowaniu i próbie uruchomienia silnik gaśnie. Ja osobiście podejrzewam czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale może ktoś z was miał taki problem u siebie i wie jak sobie z tym poradzić. W sumie mam kompa więc jutro go podepnę i zobaczę co pokazuje czujnik kiedy silnik jest nagrzany. A dodam jeszcze że zauważyłem dziwną rzecz...uruchamiam silnik, Pokrętła do regulacji temperatury ogrzewania maja kilka lampek np ta która przełącza obieg zamknięty i otwarty nawiewu/klimatyzacji.... środkowe pokrętło. Kiedy włącze światła ta lampka lekko przygasa... macie to samo u siebie? Czy to problem z masą? Czy może to być przyczyną ciężkiego rozruchu na ciepłym silniku? Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez micho196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Może trzeba przeczyścić i skalibrować przepustniceKoszt kalibracji w ASO około 260zł, robiłem to pod koniec zeszłego roku bo przy okazji montowania plenum sapcer'a zachciało mi się przeczyścić przepustnicę i obroty na biegu jałowym mi zwariowały..a odnośnie gaśnięcia to miałem podobnie, co prawda gasł bardzo rzadko ale obroty po odpaleniu spadały bardzo nisko, działo się tak przy wysokiej temp zewnętrznej i dobrze rozgrzanym silnikunie wiem jeszcze jak będzie u mnie latem przy wysokich temp jeśli chodzi o przygasające kontrolki klimy itp. to raczej w normie, jeszcze sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Ja zauwżyłem ten problem po wyjęciu aku żeby odpalić inne auto... Być może rzeczywiście regulacja biegu jałowego sie rozstroiła...ale czy w tym przypadku nie byłoby podobnie na zimnym silniku? Jak jest zimny to odpala pięknie i równo pracuje...widać jak silnik krokowy radzi sobie z regulacją po wskazaniach obrotomierza...ok 2tys RPM...i spada niżej z każdą sekundą aż zacznie pracować równo... Co o tym sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 U mnie jest to samo wiec przy odpalaniu lekko dodaje gazu. Ale chetnie dowiem sie jaka tego przyczyna wiec daj znac jak rozwiarzesz problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 na zimnym ok,też radziłem sobie z tym dodając lekko gazutaka ciekawostka: u mnie kaszana zaczęła się po odłączeniu aku i odpięciu przepustnicy... miałem na rozgrzanym silniku około 1200RPM na jałowym jak zaczną się upały to będę widział czy ta kalibracja przy okazji rozwiązała i ten problem z gaśnięciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 x2 tez zdarza mi sie czasami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Dobra, Dzisiaj bedąc w trasie zdarzyło mi się tankować. Tym razem ciepły silnik odpalił normalnie. Po powrocie do domu podpiąłem się pod kompa. Odziwo wszystkie parametry były wporządku... ECTS = 90st.C TPS = 0,4% na jałowym (silnik ciepły) Prędkość obrotowa na biegu jałowym (silnik ciepły) = 650 obr/min KWZ = 16 stopni kurde problem w tym że odczytane parametry są książkowe, ale też problem gaśnięcia ciepłego silnika dziś nie występował... Błędów brak... Ale założę się ze za jakiś czas problem gaśnięcia powróci... macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Moim zdaniem jezdzic i sie nie przejmowac. A jak juz naprawde chce rozwiazac ten problem to albo podpiac kompa i odpalac puki sytuacja sie nie powtorzy albo jechac na serwis do ASO niech oni zdiagnozuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 godność mi nie pozwala wybrać się do ASO ;P i tak obstawiam ECTS który zaczyna powoli szwankować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Problem spowodowany jest rozlaczeniem akumulatora, na zimnym nie ma problemu bo zalacza ssanie i obroty na jalowym są wysokie Twój ecu musi od nowa uczyć sie jak dostosowywać mieszankę problem zniknie po przejechaniu paru setek moja rada nie rozlaczac akumulatora na dłużej to nic poważnego ale przez jakis czas osiagi bedą słabsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Powiem szczerze że przez chwilę też tak myślałem, tylko zacząłem się zastanawiać w jaki sposób ecu uczy się regulować mieszankę i jakoś porzuciłem tą ideę. No chyba że wygląda to tak: próba uruchomienia->zgasł->korekta ustawień (TPS, AFR, itd...)->ponowne uruchomienie... i tak w kółko aż będzie dobrze... być może i tak jest... w sumie problem mam od niedawna więc dam znać jak przejeżdżę trochę. Obyś miał rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Problem spowodowany jest rozlaczeniem akumulatora, na zimnym nie ma problemu bo zalacza ssanie i obroty na jalowym są wysokie Twój ecu musi od nowa uczyć sie jak dostosowywać mieszankę problem zniknie po przejechaniu paru setek moja rada nie rozlaczac akumulatora na dłużej to nic poważnego ale przez jakis czas osiagi bedą słabsze No fakt moj tez stal bez aku tylko ze ja od czasu podpiecia przejechalem juz prawie 5 tys i nadal jest to samo - no moze z mniejsza czestotliwoscia ale jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Któregoś dnia przejadę się podłączonym kompem i będę nagrywał parametry z czujników. Nie wiem czy idę dobrą drogą, ale tak jak mówię wydaje mi się że to czujnik temperatury cieczy chłodzącej... podejrzewam, że w pewnym zakresie, na oko miedzy 60-80 stopni zaczyna wariować. Jeżeli zgaszę silnik w tym przedziale temperatur to mam problemy z odpaleniem. I właśnie tak jest u mnie... jadę np krótki odcinek z pracy do domu...po drodze stacja...silnik się w pełni nie nagrzał i wtedy występuje problem... ostatnio jak wracałem z trasy, silnik w pełni nagrzany 90st to palił normalnie... no albo rzeczywiście adaptacja przepustnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjaza Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Przeciez kalibracje przepustnicy wykonuje sie samemu za pomoca sekwencyjni czynnosci - wszystko jest w manualu opisane. Tutaj prosze przydatne info - kalibrajca przepustnicy i wolnych obrotow: Throttle Valve Closed Position LearningOperation Procedures 1. Make sure that accelerator pedal is fully released.2. Turn ignition switch to “ON”.3. Turn ignition switch to “OFF” wait at least 10 seconds.Make sure that the throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound. Idle Air Volume Learning (Throttle Position Learning) It is better to count the time accurately with a clock. 1. Perform “Accelerator Pedal Released Position Learning”.2. Perform “Throttle Valve Closed Position Learning”.3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.4. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.5. Confirm that the accelerator pedal is fully released, then turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds.6. Repeat the following (steps 7a, 7b) procedures quickly five times within 5 seconds.7a. Fully depress the accelerator pedal (HARD)7b. Fully release the accelerator pedal.8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the Check Engine Light (CEL) stops blinking and turned ON.9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the CEL is ON.10. Start engine and let it idle.11. Wait 20 seconds.12. Rev up the engine two or three times and make sure the idle speed and ignition timing are within the specifications. Be Sociable, Share! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Przeciez kalibracje przepustnicy wykonuje sie samemu za pomoca sekwencyjni czynnosci - wszystko jest w manualu opisane. Tutaj prosze przydatne info - kalibrajca przepustnicy i wolnych obrotow: Throttle Valve Closed Position Learning Operation Procedures 1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch to “ON”. 3. Turn ignition switch to “OFF” wait at least 10 seconds. Make sure that the throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound. Idle Air Volume Learning (Throttle Position Learning) It is better to count the time accurately with a clock. 1. Perform “Accelerator Pedal Released Position Learning”. 2. Perform “Throttle Valve Closed Position Learning”. 3. Start engine and warm it up to normal operating temperature. 4. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds. 5. Confirm that the accelerator pedal is fully released, then turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds. 6. Repeat the following (steps 7a, 7b) procedures quickly five times within 5 seconds. 7a. Fully depress the accelerator pedal (HARD) 7b. Fully release the accelerator pedal. 8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the Check Engine Light (CEL) stops blinking and turned ON. 9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the CEL is ON. 10. Start engine and let it idle. 11. Wait 20 seconds. 12. Rev up the engine two or three times and make sure the idle speed and ignition timing are within the specifications. Be Sociable, Share! robiłem to dziesiątki razy... na chwilę było lepiej, a dokładniej do momentu dodania gazu lub zgaszenia i odpalenia silnika, potem wracało do normy czyli powyżej 1krpm także nie wiem czy jest to coś warte, mojego problemu nie rozwiązało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 O proszę, a ja o tym nie wiedziałem. :) Dzięki za info sprawdzę u siebie jutro. Swoją drogą dziś podpinałem się pod CDIF-a ale niestety to magiczne urządzenie za 9k zł nie jest w stanie wykonać adaptacji przepustnicy w 350z... jedynie co tam sprawdziłem to to samo co robi ELM 327 z allegro za chyba 50zl... Kolega u którego podłączałem nyssana zalecił czyszczenie przepustnicy. Skoro adaptacje można zrobić bez Consulta 3 to zrobię to... Swoją drogą... orientujecie się czy consult 1 z przejściówką na 16 pinowe złącze jest w stanie połączyć się z 350z? Ktoś próbował? Dobra panowie, Dziś rozebrałem przepustnice wyczyściłem z nagaru płynem do mycia silnika z oleju i WD-40. Do tego wykonałem procedury adaptacji z instrukcji serwisowej tj: 1) adaptacja pedału przyspieszenia 2) adaptacja nastawnika przepustnicy 3) adaptacja przepływu powietrza na biegu jałowym. Nie chciałbym się przedwcześnie podniecać, ale po kilku próbach odpalania na ciepłym silniku jest za***iście! Wcześniej miałem tak, że po uruchomieniu ledwo wchodził na jakieś 1k2 obr/min i przygasał... Teraz poleci sobie do ok 1k7 przy rozruchu na ciepłym i ładnie reguluje do ok 650 obr/min w czasie ok 20s. Powiem tak... po samej wskazówce obrotomierza widać poprawę, po dzwięku również... Wygląda na to że działa, ale zrobię jeszcze parę km i dam znać czy problem ustąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Czekam na relacje po tygodniu czy problem nie wroci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Dobrze zrobiłeś. Nie wystarczy sama adaptacja przepustnicy. Trzeba zawsze zrobić komplet (i wyraźnie mówi o tym manual). Ja odłączałem wile razy aku, dużo kombinowałem z długością dolotu. Po zabawie zawsze komplet adaptacji i zero problemów. Bez adaptacji obroty falowały i samochód gasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) BossNY miał taki problem podejrzewam, że przez jakiś czujnik który zczytuje obroty silnika, bo przy zmianie biegow wskazówka obrotomierza skakała. U mnie i u wielu innych osób wystarczyło wyczyścić przepustnice, zrobić reset kompa przez te procedury i wszystko działała jak należy. Zresztą to było juz opisywane na forum. Ogarnięta osoba poradzi sobie z tym spokojnie w 15 minut. Edytowane 7 Maja 2013 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemal Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Tez tak mam, z tym ze czujnik od temp cieczy chlodzacej nigdy nie wchodzi mi na polowe zakresu, a zdaje mi sie ze powinien. Zimny silnik odpala pieknie, garacy odpala ale obroty na 1,5 sek spadaja prawie do zera i czasem zgasnie, wiec zawsze dodaje delikatnie gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 U mnie wszystko ok i wskaźnik temp też nie wchodzi na połowę zakresu (jest minimalnie przed). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 adaptacje robi sie ręcznie czy trzeba mieć uzadzenie do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Jest opis na poprzedniej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADIX Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) A jeśli chodzi o odczytywanie błędów to proszę bardzo 1) Sit in the driver's seat.2) Turn the ignition key to the ON position and wait three seconds. (Do not start the car.)3) Fully depress and release the accelerator pedal five times in less than five seconds.4) Wait exactly seven seconds. Fully depress the accelerator pedal for ten seconds until the MIL (SES) light flashes.5) Release the accelerator pedal and start counting flashes to obtain the four-digit trouble code. Edytowane 8 Maja 2013 przez ADIX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) adaptacje robi sie ręcznie czy trzeba mieć uzadzenie do tego? Adaptacje możesz robić za pomocą Consulta lub za pomocą kluczyka i pedału przyspieszenia. Cała procedura opisana jest w instrukcji serwisowej. Jedyne co mogę z przyjemnością stwierdzić to to, że procedury adaptacji, które dokonałem rozwiązały problem z przygasaniem podczas odpalania na ciepłym silniku i każdy kto ma z tym problem powinien tego dokonać. Ja dodatkowo wyczyściłem przepustnicę z nagaru, ale nie specjalnie była zabrudzona. Pamiętaj żeby wykonać 3 adaptacje w odpowiedniej kolejności tak jak zresztą opisane jest w instrukcji. A jeśli chodzi o odczytywanie błędów to proszę bardzo Do czytania błędów z silnika wystarczy ci ELM 327 z allegro za chyba 50zl. Ja osobiście błyskania nie lubię, ale jak komuś nie przeszkadza to czemu nie... Co do czujnika temperatury... u mnie jest tak samo.Wskazówka przy nagrzanym silniku(90st C) nie dochodzi równo do połowy. Jest nieco poniżej. Ale wskazania z czujnika do ECU są ok więc po prostuten typ tak ma. Jakby ktoś nie miał serwisówki to zamieszczam pełny opis jak wykonać adaptacje i w jakiej kolejności: 1)Adaptacja pedału przyspieszenia: Accelerator Pedal Released Position Learning DESCRIPTION Accelerator Pedal Released Position Learning is an operation to learn the fully released position of the accelerator pedal by monitoring the accelerator pedal position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of accelerator pedal position sensor or ECM is disconnected. OPERATION PROCEDURE 1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch ON and wait at least 2 seconds. 3. Turn ignition switch OFF wait at least 10 seconds. 4. Turn ignition switch ON and wait at least 2 seconds. 5. Turn ignition switch OFF wait at least 10 seconds. 2) adaptacja przepustnicy: Throttle Valve Closed Position Learning DESCRIPTION Throttle Valve Closed Position Learning is an operation to learn the fully closed position of the throttle valve by monitoring the throttle position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of electric throttle control actuator or ECM is disconnected. OPERATION PROCEDURE 1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch ON. 3. Turn ignition switch OFF wait at least 10 seconds. Make sure that throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound. 3) adaptacja "przepływu" powietrza na biegu jałowym: Idle Air Volume Learning is an operation to learn the idle air volume that keeps each engine within the specific range. It must be performed under any of the following conditions: -Each time electric throttle control actuator or ECM is replaced. -Idle speed or ignition timing is out of specification. OPERATION PROCEDURE Before performing Idle Air Volume Learning, make sure that all of the following conditions are satisfied. Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment. _ Battery voltage: More than 12.9V (At idle) _ Engine coolant temperature: 70 - 100°C (158 - 212°F) _ PNP switch: ON _ Electric load switch: OFF (Air conditioner, headlamp, rear window defogger) On vehicles equipped with daytime light systems, set lighting switch to the 1st position to light only small lamps. _ Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position) _ Vehicle speed: Stopped _ Transmission: Warmed-up For models with CONSULT-II, drive vehicle until “FLUID TEMP SE” in “DATA MONITOR” mode of “A/T” system indicates less than 0.9V. For models without CONSULT-II, drive vehicle for 10 minutes. 1. Perform EC-42, "Accelerator Pedal Released Position Learning" . 2. Perform EC-42, "Throttle Valve Closed Position Learning" . 3. Start engine and warm it up to normal operating temperature. 4. Check that all items listed under the topic PREPARATION (previously mentioned) are in good order. 5. Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds. 6. Confirm that accelerator pedal is fully released, turn ignition switch ON and wait 3 seconds. 7. Repeat the following procedure quickly five times within 5 seconds. a. Fully depress the accelerator pedal. b. Fully release the accelerator pedal. 8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the MIL stops blinking and turned ON. 9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the MIL turned ON. 10. Start engine and let it idle. 11. Wait 20 seconds. 12. Rev up the engine two or three times and make sure that idle speed and ignition timing are within the specifications. Jak widać wszystko bardzo proste. Ja poradziłem sobie bez zegarka i za pierwszym razem. POWODZENIA! Edytowane 8 Maja 2013 przez micho196 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.