Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350z gaśnie na ciepłym silniku


micho196
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ostatnio zauważyłem ze mój nissan potrafi zgasnąć na ciepłym silniku. Na zimnym odpala elegancko od strzała. 

Po przejechaniu paru km...np na stacje benzynowa:) zatankowaniu i próbie uruchomienia silnik gaśnie.

Ja osobiście podejrzewam czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale może ktoś z was miał taki problem u siebie i wie jak sobie z tym poradzić. 

W sumie mam kompa więc jutro go podepnę i zobaczę co pokazuje czujnik kiedy silnik jest nagrzany.

 

A dodam jeszcze że zauważyłem dziwną rzecz...uruchamiam silnik, Pokrętła do regulacji temperatury ogrzewania maja kilka lampek np ta która przełącza obieg zamknięty i otwarty nawiewu/klimatyzacji.... środkowe pokrętło. Kiedy włącze światła ta lampka lekko przygasa... macie to samo u siebie? Czy to problem z masą? Czy może to być przyczyną ciężkiego rozruchu na ciepłym silniku?

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba przeczyścić i skalibrować przepustnice
Koszt kalibracji w ASO około 260zł, robiłem to pod koniec zeszłego roku bo przy okazji montowania plenum sapcer'a zachciało mi się przeczyścić przepustnicę i obroty na biegu jałowym mi zwariowały..
a odnośnie gaśnięcia to miałem podobnie, co prawda gasł bardzo rzadko ale obroty po odpaleniu spadały bardzo nisko, działo się tak przy wysokiej temp zewnętrznej i dobrze rozgrzanym silniku
nie wiem jeszcze jak będzie u mnie latem przy wysokich temp

 

jeśli chodzi o przygasające kontrolki klimy itp. to raczej w normie, jeszcze sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauwżyłem ten problem po wyjęciu aku żeby odpalić inne auto...

Być może rzeczywiście regulacja biegu jałowego sie rozstroiła...ale czy w tym przypadku nie byłoby podobnie na zimnym silniku? Jak jest zimny to odpala pięknie i równo pracuje...widać jak silnik krokowy radzi sobie z regulacją po wskazaniach obrotomierza...ok 2tys RPM...i spada niżej z każdą sekundą aż zacznie pracować równo...

 

Co o tym sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym ok,
też radziłem sobie z tym dodając lekko gazu
taka ciekawostka: u mnie kaszana zaczęła się po odłączeniu aku i odpięciu przepustnicy... miałem na rozgrzanym silniku około 1200RPM na jałowym

 

jak zaczną się upały to będę widział czy ta kalibracja przy okazji rozwiązała i ten problem z gaśnięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,

 

Dzisiaj bedąc w trasie zdarzyło mi się tankować. Tym razem ciepły silnik odpalił normalnie. Po powrocie do domu podpiąłem się pod kompa. Odziwo wszystkie parametry były wporządku...

ECTS = 90st.C 

TPS = 0,4% na jałowym (silnik ciepły) 

Prędkość obrotowa na biegu jałowym (silnik ciepły) = 650 obr/min

KWZ = 16 stopni

 

kurde problem w tym że odczytane parametry są książkowe, ale też problem gaśnięcia ciepłego silnika dziś nie występował...

Błędów brak...

 

Ale założę się ze za jakiś czas problem gaśnięcia powróci... macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jezdzic i sie nie przejmowac. A jak juz naprawde chce rozwiazac ten problem to albo podpiac kompa i odpalac puki sytuacja sie nie powtorzy albo jechac na serwis do ASO niech oni zdiagnozuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem spowodowany jest rozlaczeniem akumulatora, na zimnym nie ma problemu bo zalacza ssanie i obroty na jalowym są wysokie Twój ecu musi od nowa uczyć sie jak dostosowywać mieszankę problem zniknie po przejechaniu paru setek moja rada nie rozlaczac akumulatora na dłużej to nic poważnego ale przez jakis czas osiagi bedą słabsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że przez chwilę też tak myślałem, tylko zacząłem się zastanawiać w jaki sposób ecu uczy się regulować mieszankę i jakoś porzuciłem tą ideę. No chyba że wygląda to tak: próba uruchomienia->zgasł->korekta ustawień (TPS, AFR, itd...)->ponowne uruchomienie... i tak w kółko aż będzie dobrze... być może i tak jest... w sumie problem mam od niedawna więc dam znać jak przejeżdżę trochę. Obyś miał rację:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem spowodowany jest rozlaczeniem akumulatora, na zimnym nie ma problemu bo zalacza ssanie i obroty na jalowym są wysokie Twój ecu musi od nowa uczyć sie jak dostosowywać mieszankę problem zniknie po przejechaniu paru setek moja rada nie rozlaczac akumulatora na dłużej to nic poważnego ale przez jakis czas osiagi bedą słabsze

 

No fakt moj tez stal bez aku tylko ze ja od czasu podpiecia przejechalem juz prawie 5 tys i nadal jest to samo - no moze z mniejsza czestotliwoscia ale jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Któregoś dnia przejadę się podłączonym kompem i będę nagrywał parametry z czujników. Nie wiem czy idę dobrą drogą, ale tak jak mówię wydaje mi się że to czujnik temperatury cieczy chłodzącej... podejrzewam, że w pewnym zakresie, na oko miedzy 60-80 stopni zaczyna wariować. Jeżeli zgaszę silnik w tym przedziale temperatur to mam problemy z odpaleniem. I właśnie tak jest u mnie... jadę np krótki odcinek z pracy do domu...po drodze stacja...silnik się w pełni nie nagrzał i wtedy występuje problem... ostatnio jak wracałem z trasy, silnik w pełni nagrzany 90st to palił normalnie... no albo rzeczywiście adaptacja przepustnicy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez kalibracje przepustnicy wykonuje sie samemu za pomoca sekwencyjni czynnosci  - wszystko jest w manualu opisane.



Tutaj prosze przydatne info - kalibrajca przepustnicy i wolnych obrotow:

Throttle Valve Closed Position Learning
Operation Procedures

1. Make sure that accelerator pedal is fully released.
2. Turn ignition switch to “ON”.
3. Turn ignition switch to “OFF” wait at least 10 seconds.
Make sure that the throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound.

Idle Air Volume Learning (Throttle Position Learning)

It is better to count the time accurately with a clock.

1. Perform “Accelerator Pedal Released Position Learning”.
2. Perform “Throttle Valve Closed Position Learning”.
3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
5. Confirm that the accelerator pedal is fully released, then turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds.
6. Repeat the following (steps 7a, 7b) procedures quickly five times within 5 seconds.
7a. Fully depress the accelerator pedal (HARD)
7b. Fully release the accelerator pedal.
8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the Check Engine Light (CEL) stops blinking and turned ON.
9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the CEL is ON.
10. Start engine and let it idle.
11. Wait 20 seconds.
12. Rev up the engine two or three times and make sure the idle speed and ignition timing are within the specifications.

Be Sociable, Share!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przeciez kalibracje przepustnicy wykonuje sie samemu za pomoca sekwencyjni czynnosci  - wszystko jest w manualu opisane.

 

Tutaj prosze przydatne info - kalibrajca przepustnicy i wolnych obrotow:

Throttle Valve Closed Position Learning

Operation Procedures

1. Make sure that accelerator pedal is fully released.

2. Turn ignition switch to “ON”.

3. Turn ignition switch to “OFF” wait at least 10 seconds.

Make sure that the throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound.

Idle Air Volume Learning (Throttle Position Learning)

It is better to count the time accurately with a clock.

1. Perform “Accelerator Pedal Released Position Learning”.

2. Perform “Throttle Valve Closed Position Learning”.

3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.

4. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.

5. Confirm that the accelerator pedal is fully released, then turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds.

6. Repeat the following (steps 7a, 7b) procedures quickly five times within 5 seconds.

7a. Fully depress the accelerator pedal (HARD)

7b. Fully release the accelerator pedal.

8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the Check Engine Light (CEL) stops blinking and turned ON.

9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the CEL is ON.

10. Start engine and let it idle.

11. Wait 20 seconds.

12. Rev up the engine two or three times and make sure the idle speed and ignition timing are within the specifications.

Be Sociable, Share!

robiłem to dziesiątki razy... na chwilę było lepiej, a dokładniej do momentu dodania gazu lub zgaszenia i odpalenia silnika, potem wracało do normy czyli powyżej 1krpm

także nie wiem czy jest to coś warte, mojego problemu nie rozwiązało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę, a ja o tym nie wiedziałem. :):) Dzięki za info sprawdzę u siebie jutro. 

Swoją drogą dziś podpinałem się pod CDIF-a ale niestety to magiczne urządzenie za 9k zł nie jest w stanie wykonać adaptacji przepustnicy w 350z... jedynie co tam sprawdziłem to to samo co robi ELM 327 z allegro za chyba 50zl... Kolega u którego podłączałem nyssana zalecił czyszczenie przepustnicy. Skoro adaptacje można zrobić bez Consulta 3 to zrobię to... Swoją drogą... orientujecie się czy consult 1 z przejściówką na 16 pinowe złącze jest w stanie połączyć się z 350z? Ktoś próbował?



Dobra panowie,

 

Dziś rozebrałem przepustnice wyczyściłem z nagaru płynem do mycia silnika z oleju i WD-40. Do tego wykonałem procedury adaptacji z instrukcji serwisowej tj:

1) adaptacja pedału przyspieszenia

2) adaptacja nastawnika przepustnicy

3) adaptacja przepływu powietrza na biegu jałowym.

 

Nie chciałbym się przedwcześnie podniecać, ale po kilku próbach odpalania na ciepłym silniku jest za***iście!

Wcześniej miałem tak, że po uruchomieniu ledwo wchodził na jakieś 1k2 obr/min i przygasał... Teraz poleci sobie do ok 1k7 przy rozruchu na ciepłym i ładnie reguluje do ok 650 obr/min w czasie ok 20s. Powiem tak... po samej wskazówce obrotomierza widać poprawę, po dzwięku również... 

Wygląda na to że działa, ale zrobię jeszcze parę km i dam znać czy problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrobiłeś. Nie wystarczy sama adaptacja przepustnicy. Trzeba zawsze zrobić komplet (i wyraźnie mówi o tym manual). Ja odłączałem wile razy aku, dużo kombinowałem z długością dolotu. Po zabawie zawsze komplet adaptacji i zero problemów. Bez adaptacji obroty falowały i samochód gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BossNY miał taki problem podejrzewam, że przez jakiś czujnik który zczytuje obroty silnika, bo przy zmianie biegow wskazówka obrotomierza skakała. 

U mnie i u wielu innych osób wystarczyło wyczyścić przepustnice, zrobić reset kompa przez te procedury i wszystko działała jak należy. Zresztą to było juz opisywane na forum. Ogarnięta osoba poradzi sobie z tym spokojnie w 15 minut.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mam, z tym ze czujnik od temp cieczy chlodzacej nigdy nie wchodzi mi na polowe zakresu, a zdaje mi sie ze powinien.

Zimny silnik odpala pieknie, garacy odpala ale obroty na 1,5 sek spadaja prawie do zera i czasem zgasnie, wiec zawsze dodaje delikatnie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o odczytywanie błędów to proszę bardzo

 

 

 

 

1) Sit in the driver's seat.
2) Turn the ignition key to the ON position and wait three seconds. (Do not start the car.)
3) Fully depress and release the accelerator pedal five times in less than five seconds.
4) Wait exactly seven seconds. Fully depress the accelerator pedal for ten seconds until the MIL (SES) light flashes.
5) Release the accelerator pedal and start counting flashes to obtain the four-digit trouble code.
 

Edytowane przez ADIX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptacje robi sie ręcznie czy trzeba mieć uzadzenie do tego?

Adaptacje możesz robić za pomocą Consulta lub za pomocą kluczyka i pedału przyspieszenia. Cała procedura opisana jest w instrukcji serwisowej.

Jedyne co mogę z przyjemnością stwierdzić to to, że procedury adaptacji, które dokonałem rozwiązały problem z przygasaniem podczas odpalania na ciepłym silniku i każdy kto ma z tym problem powinien tego dokonać. Ja dodatkowo wyczyściłem przepustnicę z nagaru, ale nie specjalnie była zabrudzona. Pamiętaj żeby wykonać 3 adaptacje w odpowiedniej kolejności tak jak zresztą opisane jest w instrukcji.

 

 

A jeśli chodzi o odczytywanie błędów to proszę bardzo

 

 

Do czytania błędów z silnika wystarczy ci ELM 327 z allegro za chyba 50zl. Ja osobiście błyskania nie lubię, ale jak komuś nie przeszkadza to czemu nie... 

 

Co do czujnika temperatury... u mnie jest tak samo.Wskazówka przy nagrzanym silniku(90st C) nie dochodzi równo do połowy. Jest nieco poniżej. Ale wskazania z czujnika do ECU są ok więc po prostuten typ tak ma. 

 

 

Jakby ktoś nie miał serwisówki to zamieszczam pełny opis jak wykonać adaptacje i w jakiej kolejności:

 

1)Adaptacja pedału przyspieszenia:

Accelerator Pedal Released Position Learning
DESCRIPTION
Accelerator Pedal Released Position Learning is an operation to learn the fully released position of the accelerator
pedal by monitoring the accelerator pedal position sensor output signal. It must be performed each time
harness connector of accelerator pedal position sensor or ECM is disconnected.
OPERATION PROCEDURE
1. Make sure that accelerator pedal is fully released.
2. Turn ignition switch ON and wait at least 2 seconds.
3. Turn ignition switch OFF wait at least 10 seconds.
4. Turn ignition switch ON and wait at least 2 seconds.
5. Turn ignition switch OFF wait at least 10 seconds.
 
2) adaptacja przepustnicy:
Throttle Valve Closed Position Learning 
DESCRIPTION
Throttle Valve Closed Position Learning is an operation to learn the fully closed position of the throttle valve by
monitoring the throttle position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of
electric throttle control actuator or ECM is disconnected.
OPERATION PROCEDURE
1. Make sure that accelerator pedal is fully released.
2. Turn ignition switch ON.
3. Turn ignition switch OFF wait at least 10 seconds.
Make sure that throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound.
 
3) adaptacja "przepływu" powietrza na biegu jałowym:
Idle Air Volume Learning is an operation to learn the idle air volume that keeps each engine within the specific
range. It must be performed under any of the following conditions:
-Each time electric throttle control actuator or ECM is replaced.
-Idle speed or ignition timing is out of specification.
OPERATION PROCEDURE

Before performing Idle Air Volume Learning, make sure that all of the following conditions are satisfied.

Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment.

_ Battery voltage: More than 12.9V (At idle)

_ Engine coolant temperature: 70 - 100°C (158 - 212°F)

_ PNP switch: ON

_ Electric load switch: OFF

(Air conditioner, headlamp, rear window defogger)

On vehicles equipped with daytime light systems, set lighting switch to the 1st position to light

only small lamps.

_ Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position)

_ Vehicle speed: Stopped

_ Transmission: Warmed-up

For models with CONSULT-II, drive vehicle until “FLUID TEMP SE” in “DATA MONITOR” mode of “A/T”

system indicates less than 0.9V.
For models without CONSULT-II, drive vehicle for 10 minutes.
 
1. Perform EC-42, "Accelerator Pedal Released Position Learning" .
2. Perform EC-42, "Throttle Valve Closed Position Learning" .
3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4. Check that all items listed under the topic PREPARATION (previously mentioned) are in good order.
5. Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
6. Confirm that accelerator pedal is fully released, turn ignition switch ON and wait 3 seconds.
7. Repeat the following procedure quickly five times within 5 seconds.
a. Fully depress the accelerator pedal.
b. Fully release the accelerator pedal.
8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the MIL stops
blinking and turned ON.
9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the MIL turned ON.
10. Start engine and let it idle.
11. Wait 20 seconds.
12. Rev up the engine two or three times and make sure that idle speed and ignition timing are within the
specifications.
 
 
Jak widać wszystko bardzo proste. Ja poradziłem sobie bez zegarka i za pierwszym razem. 
POWODZENIA!
Edytowane przez micho196
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...