Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

regulacja hamulca recznego


alma97
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. nigdzie nie moge znalezc na forum informacji gdzie znajduje sie regulacja hamulca recznego w primerze p12 z 2003 roku silnik 1.8. jestem posiadaczem od niedawna. spalanie gazu ok.12 litrow,wydaje mi sie ze to za duzo?.prosze o porady w eksploatowaniu primery.Ostatnio tez rozladowal mi sie akumulator na tyle ze nie moglem odpalic silnika,czy to moze byc przyczyna spadajacych obrotow do 500 a po chwili rosna do prawidlowego polozenia,moze to cos z komputerem i moze po przejechaniu ilus kilometrow unormuje sie wszystko i komputer sam sobie to ustaw?

BARDZO PROSZE O ODPOWIEDZI I SUGESTIE JAK DOBRZE EKSPLOATOWAC PRIMERKE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiadasz do auta i sciagasz oslonke recznego ,kluczyk 10 i do boju .Jest tam srobka z nakretka  10 dokrecasz to podciagasz ham.reczny i odwrotnie jesli chcesz popuscic.Spalanie p12  12l gazu to prawie norma zalezy jaka masz inst gaz i bardzo duzo terz od stylu jazdy .P12 z silnikami benzynowymi maja apetyt na paliwko.Jesli Ci sie aku rozladowuje podczas kilkudniowego postoju to moze byc juz koniec akumulatora ;sugeruje wymiane na nowy.Co do falujacych obrotow to nie bardz Ci pomoge ;ja znienil bym filtr powietrza i do gazownika by sprawdzil kompem .(nie napisales czy to sie dzieje na gazie i benzynie czy tylko na jednym z nich.

witam. nigdzie nie moge znalezc na forum informacji gdzie znajduje sie regulacja hamulca recznego w primerze p12 z 2003 roku silnik 1.8. jestem posiadaczem od niedawna. spalanie gazu ok.12 litrow,wydaje mi sie ze to za duzo?.prosze o porady w eksploatowaniu primery.Ostatnio tez rozladowal mi sie akumulator na tyle ze nie moglem odpalic silnika,czy to moze byc przyczyna spadajacych obrotow do 500 a po chwili rosna do prawidlowego polozenia,moze to cos z komputerem i moze po przejechaniu ilus kilometrow unormuje sie wszystko i komputer sam sobie to ustaw?

BARDZO PROSZE O ODPOWIEDZI I SUGESTIE JAK DOBRZE EKSPLOATOWAC PRIMERKE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator rozladowal mi sie po 6-7 godzinach grania radia i tez uwazam ze akumulator jest do wymiany.a obroty ustabilizowaly sie po kilku kilometrach. dzieki za naprowadzenie  z hamulcem recznym.



jaki olej polecasz? shell czy mobil 10 W 40.? czy to prawda ze do silnika miesci sie ok.2.7 litra oleju?



czy ktos wie co jest pod fotelem pasazera,jest tam jakies urzadzenie,tylko nie wiem co to jest i od czego.

 

mam ksenony i w lampach silniczki pewnie od regulacji,tylko ze nie mam przelacznika w kabinie,przynajmniej nie moge go znalezc,wedlug mnie powinien byc przy wlaczniku regulacji lusterek ale tam go nie ma. Czy ktos wie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki olej polecasz? shell czy mobil 10 W 40.? czy to prawda ze do silnika miesci sie ok.2.7 litra oleju?

 

 

czy ktos wie co jest pod fotelem pasazera,jest tam jakies urzadzenie,tylko nie wiem co to jest i od czego.

 

mam ksenony i w lampach silniczki pewnie od regulacji,tylko ze nie mam przelacznika w kabinie,przynajmniej nie moge go znalezc,wedlug mnie powinien byc przy wlaczniku regulacji lusterek ale tam go nie ma. Czy ktos wie o co chodzi?

 

1pełny syntetyk 5/30-40 chyba że już wcześniej zalewałeś pół syntetykiem ale ...

2 navi-zmieniarka-subwoofer

3xenony są samopoziomujące - regulacja w kabinie jest tylko do zwykłych lamp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem u siebie olej 5W30 i dolewałem go pół litra na 1000 kilometrów. Zalałem 10W40 i po przejechaniu 1600 km nie dolałem nic.

Producent zaleca olej 10W40, zboczeńcy twierdzą że 10W40 zarżnie silnik... moim zdaniem - prędzej silnik zarżnie brak przepalanego oleju, niż olej odrobinę gęstszy. Nie należy na pewno od razu po odpaleniu autka zimnego wlatywać na autostradę i 160 km/h, ale nie uważam abym właśnie uśmiercał swój silnik.

Kuzyn w BMW 3 E46 z roku 2001 też zmienił 5W30 bo mu "brał" olej. Zalał 10W40 i jest spokój.

 

Pod siedzeniem u mnie jest subwoofer.

 

Xenony w P12 to temat parszywy. Ja wczoraj byłem w stacji kontroli pojazdów aby mi na przyrządzie sprawdzili czy lampy są OK ustawione, prawa była w miarę OK, ale za bardzo ustawiona na pobocze, poprawił. Lewa zaś była ustawiona bardzo, bardzo nisko, po czym Pan zaczął regulować i nagle mówi, że nadal świeci za nisko, ale regulacja się skończyła i bardziej nie podniesie. Na przyrządzie pokazywało 1 cm za nisko do kreski właściwego poziomu, Pan stwierdził że przekłada się to na około 15 metrów w przód przed autem... czyli mam niedoświetloną jezdnię... Ogólnie, mam ochotę na to, by wywalić całe lampy i założyć lampy na żarówki 2x H7 i regulację pokrętłem do samochodu zamontować, właśnie tam obok lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Sprawdź najpierw czy żarówka jest odpowiednio wsadzona w gniazdo. A raczej czy drucik - wąsy zabezpieczające żarówkę trzymają na obu zabezpieczeniach. Też tak miałem i regulowałem lampą a to wina źle zamontowanej żarówki - była pod skosem..

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenona nie da się źle zamocować bo starter nie domknie. no chyba, ze na siłę Polak potrafi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wyjąłem silniczek i faktycznie coś tam z nim było nie tak, kilka razy regulacją pokręciłem po kilka obrotów w lewo i w prawo i dało się lampę bardziej podnieść. Co do żarówki, to nie sądzę, bo poprzednia też musiałaby być krzywo zamontowana. Myślałem że światła świecą kiepsko bo stary xenon był - stary/wypalony. Ale nowa żarówka też dawała taki sam efekt, więc ewidentnie coś na rzeczy jest z tą regulacją.

 

Będę dalej z tym coś myślał. Przynajmniej zobaczyłem na przyrządzie, że w ogóle snop światła jest taki jak ma być, bo wątpiłem w to mocno. Trzeba podejmować kolejne próby regulacji i tyle. Jakoś ten problem rozwiążę, nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz mi jak zamontowali nową lampę i nowy żarnik też myślałem, ze jedna lampa świeci w niebo. Obraz był jasny ostry i wyraźny tylko z jednej strony. Stara lampa dawała lekka niebieskawą poświatę i to mnie zmyliło. Może pora zmienić żarniki? lub wyszorować lampę od środka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarniki nowe. Lampy rozklejał nie będę, bo już są tutaj tacy, co to pięknie lampy wypucowali i im parują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec zalewam silnik olejem 10W40 i pewnie bedzie to mobil. A to prawda ze miesci sie ok 2,7 litra?. pod siedzeniem pasazera jest takie czarne ustrojstwo i przewody. Przewody tez sa pd fotelem kierowcy i nie wiem do czego. Jak bede mial wolna chwile to lepiej sie temu przyjze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarniki nowe. Lampy rozklejał nie będę, bo już są tutaj tacy, co to pięknie lampy wypucowali i im parują.

Nie mam pojecia czemu masz takie problemy ze swoimi lampami

 

a wiec zalewam silnik olejem 10W40 i pewnie bedzie to mobil. A to prawda ze miesci sie ok 2,7 litra?. pod siedzeniem pasazera jest takie czarne ustrojstwo i przewody. Przewody tez sa pd fotelem kierowcy i nie wiem do czego. Jak bede mial wolna chwile to lepiej sie temu przyjze.

 

albo zrób fotki lub poszukaj na alle - zmieniarki,subwofer,navi i dopasuj zdjęcia do wyglądu to bedziesz wiedział

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w 1,8, ale w moim 2,0 wchodzi tego oleju śmiesznie mało, bo właśnie niecałe 3 litry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

gregor - co do oleju, a raczej jego pojemności, to instrukcja obsługi dla Twojego silnika - dział 9 str.3 mówi jednoznacznie 2,7l z filtrem i 2,5l bez filtra. Mogą zaistnieć małe przekłamania ale w setce, w zależności od zastosowanego filtra.

Nie wiem skąd koledzy wzięli dane 4,5l i z czego by to chcieli wysączyć, lub np. 3l ?

Co prawda życie lubi spłatać figle. U mnie w Tino, instrukcja mówi o ilości oleju 5,7l z filtrem, a ja wlewam 5l i mam na bagnecie 3/4 i to mi wystarcza do zmiany co 10tyś. , bo po tylu go wymieniam ,a oleju nie bierze pomimo przejechanych 242tyś i cały czas Elf 5/30.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.dzieki wlasnie sprawdzilem to w serwisowce i wchodzi 2,7 litra z filtrem. a to co mam pod fotelem pasazera to poszukam moze na allegro i porownam.

dzieki o podrawiam.

 

 

a propo...moze ktos wygral walke z trzeszczacymi plastikami w primerze p12? trzeszcza mi plastiki w okolicach drzwi od pasazera i z tylnych drzwi.Jak otworze dzwi pasazera to widac w kolo wytarty lakier,to przez to trzeszczenie?.Jak temu zaradzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastiki trzeszczą w Primerze na potęgę... zimą trzeszczy deska, latem trzeszczą boczki drzwi. Taki plastik dali tani, co się temperaturom łatwo poddaje. Oszczędności.

 

A pod siedzeniem, możesz na już na załączonym radiu dać tony wysokie na sam dół, tony niskie podciągnąć do samej góry i radio głośno ustaw. Połóż rękę na tym czymś pod siedzeniem - jeśli będzie stamtąd grzmieć - to subwoofer. Swoją drogą, całkiem niezłej jakości (jak i reszta nagłośnienia) jak na fabryczną instalację.



 Przewody tez sa pd fotelem kierowcy i nie wiem do czego. Jak bede mial wolna chwile to lepiej sie temu przyjze.

 

Pod fotelem kierowcy masz przewody od czujnika zapiętych pasów. Jak je odłączysz, będzie cały czas Ci piszczeć żebyś zapiął pasy, nawet jak je zapniesz. Dodatkowo może pojawić się na zegarach kontrolka air-bag'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Spróbuj posmarować uszczelki drzwiowe które są na karoserii olejkiem silikonowym. Otarć drzwi o uszczelkę i tak nie zniwelujesz, ale będą cichsze. W Tino mam to samo - tzn. nie trzeszczy ale na drzwiach mam otarty lakier od uszczelki drzwiowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod siedzeniem mam subwoofer,sprawdzilem. masz racje plastiki trzeszcza na potege. To w 16 letniej almerze mi tak nie trzeszcza plastiki i ma przebieg 206 tys. a te uszczelki to juz smarowalem preparatem specjanym przeciw przymarzaniu i pekaniu i nic to nie dalo,jest to bardzo wkurzajace,nawet przy ruszaniu potrafi cos zatrzeszczec,przy dluzszej wolnej chwili powalcze z tym. Dzisiaj wlasnie oddalem p12 do mechanika bo maglownica ciekl mi olej od wspomagania-diagnoza...padniety uszczelniacz.Czasami cos zapiszczy zaraz po odpaleniu lub krotkiej jezdzie i mechanik stwierdzil ze moze byc to lozysko oporowe w skrzyni,ale jak poruszalem kierownica to przestawalo i potem juz nie zerzalo. Wedlug mnie jakby padlo lozysko to na dobre raz i juz po lozysku,a to zerzenie moze byc wlasnie maglownica.PRAWDA?



jak sprawdzic czy mam u siebie domykanie szyb z pilota? Jak to wlaczyc?Dluzej przytrzymac zamkniecie centralnego zamka? Po jakim czasie do zadziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

jak sprawdzic czy mam u siebie domykanie szyb z pilota? Jak to wlaczyc?Dluzej przytrzymac zamkniecie centralnego zamka? Po jakim czasie do zadziala?

 

W/g mnie to wszystko zależy od centralki i od tego czy było to już fabrycznie, czy np. ktoś zakładał samemu.

W poprzednim samochodzie, szyby domykały mi się automatycznie, po zamknięciu samochodu z pilota, ale centralka i domykanie było założone dodatkowo. U syna jest inaczej - gdy zamyka samochód kluczykiem, to musi dłużej przytrzymać kluczyk w pozycji zamykania drzwi i w tedy uruchamia domykanie szyb.

Słyszałem, że w ten sposób można właśnie stwierdzić, czy wogóle jest opcja domykania.

Jak napisałem, niektóre rzeczy słyszałem, niektóre widziałem i wszystko uzależnione od  modułów i sposobu ich motrażu.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...