karibox1 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 no dawaj foty i opis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Jacek jestem pełen podziwu. Tylko wrzuć dokładny opis żeby chłopaki nic nie popsuli ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2601 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Ok. Skoro pojawił się odzew odnośnie mojego wpisu to zacznę szykować odpowiednią relację z przebiegu demontażu i montażu łańcucha co skutkuje przede wszystkim zaoszczędzeniem sporej kasy w domowym budżecie. Materiału jest sporo tak więc wszystkich zainteresowanych proszę o cierpliwość, bo oprócz sporych oszczędności jest też satysfakcja z DOBRZE WYKONANEJ ROBOTY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 I proponuję materiał wrzucić tu pamiętając o tym, by fotki publikować za pośrednictwem forum, nie z hostingów zewnętrznych. ======================================================================= Panie i panowie, temat już jest zatwierdzony w ZTS http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/196-x-trail/ . Czytać i strzałka w górę Ewentualne pytania zadawać tu, lub na PW kolegi jacek2601 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Jacek - prosze dokończ robote - przyda sie wszystkim mam dodatkowe pytanie: górne to wałki rozrządu dolne to wał korbowy a dwa środkowe? środkowy górny i środkowy dolny - czy któryś z nich napędza pompę wspomagania??? ps Nie tak dawno mechanik mi likwidował wycieki w silniku. wiem że majstrował przy pompie wacum, a później był ustawiany rozrząd. Teraz po rozgrzaniu silnika mam nieprzyjemny terkot, który znika po przekręceniu kierownicy. Tak jakby obciążenie na pompie powodowało napięcie "czegoś" i terkot znika. ps2 wspomaganie to środkowy górny - sprawdziłem - wiec przyczyną jest łańcuch, napinacz, czy oba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Dolny to wspomaganie, górny pompa wtryskowa. Jak już rozbierasz to raczej wymień wszystko. A Jacek robił rozrząd w benzynie i relacja jest w ZTS http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/196-x-trail/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 cześć, Odgrzewam, chociaż nie takie stare . Swojego Xksa mam dopiero 3 tygodnie. Silnik 2,2 dCi 136KM. 2004 rok, bez DPF, przebieg 252kkm. Auto przeszło serwis podstawowy (filtry, płyny, paski osprzętu, napinacze itd). Nie mam pojęcia jaki był olej wcześniej, ja zalałem Elf full tech coś tam, coś tam 5W30 spełniający jakąś klasę NRF4 czy coś takiego (wymiana w zaprzyjaźnionym punkcie i podobno taki będzie tutaj odpowiedni ze względu na małe średnice kanałów olejowych itd). od kilku dni obserwuję zjawisko hałasowania łańcucha rozrządu (tak przypuszczam) na górze między wałkami (jak by tarł o obudowę). Zjawisko występuje tylko i wyłącznie na zimnym silniku (po nocy, czy po całym dniu w pracy), ale tez nie od odpalenia (odpala na sam widok kluczyka, nawet nie trzeba przekręcać ) tylko jakieś 30 sek po odpaleniu jest ok, potem ze 30 sek coś tak własnie hałasuje i potem zaczyna cichnąć i już wszystko ok . Tak jak by jakiś napinacz umierał tylko dziwne, że nie od razu a dopiero po tych ok. 30 sek i na tak krótko. Czy zjawisko występowało przed wymianą oleju nie wiem, bo nie wsłuchiwałem się tak w silnik (mój pierwszy diesel w życiu) ponieważ rolka napinacza paska osprzętu była dość głośna (łożysko), teraz po wymianach jakoś to słyszę i się zastanawiam co dalej. Auto odpala rewelacyjnie, moc ma, przyśpieszenie ma, no wszystko jest ok. Bardzo proszę o opinie/porady czy rwać włosy i portfel czy poczekać co dalej . Jak pisałem to mój pierwszy diesel w życiu, pierwsze auto z rozrządem na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 od kilku dni obserwuję zjawisko hałasowania łańcucha rozrządu (tak przypuszczam) na górze między wałkami (jak by tarł o obudowę). Zjawisko występuje tylko i wyłącznie na zimnym silniku (po nocy, czy po całym dniu w pracy), ale tez nie od odpalenia (odpala na sam widok kluczyka, nawet nie trzeba przekręcać ) tylko jakieś 30 sek po odpaleniu jest ok, potem ze 30 sek coś tak własnie hałasuje i potem zaczyna cichnąć i już wszystko ok . Tak jak by jakiś napinacz umierał tylko dziwne, że nie od razu a dopiero po tych ok. 30 sek i na tak krótko. Akurat jestem po wymianie rozrządu, co prawda w silniku benzynowym, ale może to niewielka różnica.Piszesz, że słyszysz łańcuch na górze między górnymi kołami.Akurat u mnie właśnie tam był największy luz.Łańcuch po prostu w tym miejscu latał mimo, iż jest tam bardzo mała odległość między kołami.Praktycznie na całej długości łańcuch był dość mocno naciągnięty, ale u góry to była masakra, dlatego u mnie nawet lampka checka się zapalała. U mnie też na zimnym terkotał jakieś 3 - 4 sekundy , a potem była zupełna cisza.Łańcuch był wyciągnięty mniej więcej o jedno ogniwo.Silnik ma 165 tys przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 trzeba się w tym układzie przyjrzeć tematowi. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzynio266 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Dzięki, to mnie bardzo urządza, akurat niedaleko pracuję. witam nie bede poruszal nowego tematu czy da rade wymnienic rozrzad bez wyjmowania silnika y22 model t30 bo jest dosyc ciasno z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Raczej niewykonalne, choć są magicy jak @123hudy, który by to pewnie zrobił na parkingu przed blokiem Oto dowód rzeczowy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98674-p12-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-22-dci/?do=findComment&comment=1035343 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbendul Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Czesc mam pytanko czy napinacz u mnie nie jest czasem za duzo wysuniety ? silnik chodzi cichutko wywala tylko blad czujnika zmiennych faz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart87 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Czy ktoś rozbierał dolna pokrywę od rozrządu? To jest pompa oleju która ma jednej otwór dający olej do boku silnika. Czy tam ma być jakaś uszczelka ? Nissan x trail 2.2 dci 136 km Bo cały czas napinacz przy wysokich obrotach mi nie do końca napina. Sprawdzałem ciśnienie oleju i przy rozgrzanym silniku jest 1 atm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Witam panowie czy tak słychać kończący się rozrząd?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Odgłos jakby podobny jeśli dobiega z okolic rozrządu to wielce prawdopodobne że to on właśnie, choć może to być też któreś z łożysk kółek paska wielorowkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Zrzuć paski i uruchom na chwilę silnik , wtedy się okaże . Ja bym obstawiał jedno z kółek pasowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Godzinę temu, Mały Stanley napisał: Zrzuć paski i uruchom na chwilę silnik , wtedy się okaże . Ja bym obstawiał jedno z kółek pasowych ? Racja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 2 godziny temu, TESTER 1956 napisał: Odgłos jakby podobny jeśli dobiega z okolic rozrządu to wielce prawdopodobne że to on właśnie, choć może to być też któreś z łożysk kółek paska wielorowkowego. Kółka swoją drogą ale jest jeszcze terkotanie przy przyspieszaniu tak jak ktoś wcześniej pisał !! Prawdopodobnie napinacz łańcucha!! I do tego gaśnięcie jak zimny!! Także poszedł na warsztat jutro mechanikę rano ma się nim przejechać i postawić diagnozę zobaczymy co wymyśli!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Obyś nie dowiedział się że 1/2 silnika do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 1 minutę temu, TESTER 1956 napisał: Obyś nie dowiedział się że 1/2 silnika do wymiany. Po czym wnosisz!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 U mnie wstępnie zdiagnozowano wtryski , a skończyło się na wtryskach , pompie , listwie i płukaniu zbiornika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Właśnie a widziałeś te wtryski i wogole czy byłeś przy robocie? Teraz, pugi36 napisał: Właśnie a widziałeś te wtryski i wogole czy byłeś przy robocie? Ile zapłaciłeś za naprawę ! Jeśli można wiedzieć!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Wystarczyło zdjąć paski by je ewentualnie wykluczyć. Teraz mechanik może Ci wcisnąć co zechce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Nie paski paskami tu nie chodzi o kółka !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 11 minut temu, pugi36 napisał: Właśnie a widziałeś te wtryski i wogole czy byłeś przy robocie? Ile zapłaciłeś za naprawę ! Jeśli można wiedzieć!! Wtryski szmelc 2x sprawdzone . Złożone na używkach ( części 1550 zł ) . W serwisie BOSCH-a chcieli za kompleksową naprawę 6400 zł w najbardziej pesymistycznym scenariuszu ( z nowymi wtryskami ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.