Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawor SCV


palej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Denso to w wielu markach firma na pierwszy montaż więc stawiam, że zawór który oferują w serwisie niczym się nie różni. Będzie na nim widniało logo Denso za który zapłacisz po prostu kilka stów więcej, niż na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myslalem bo wygladaja na zdjeciach tak samo.

A jak go juz zamontuje to wystarczy samemu nauczyc eku poprzez ta kombinacje z pedalem gazu czy tzeba przez komputer w nissanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Tak myslalem bo wygladaja na zdjeciach tak samo.

A jak go juz zamontuje to wystarczy samemu nauczyc eku poprzez ta kombinacje z pedalem gazu czy tzeba przez komputer w nissanie?

 

Z zaworami SCV jest różnie. Czasami nie potrzeba wymieniać zaworu, a wystarczy tylko dwa oringi na nim za .... w Polsce do 2 zł.

Z ponownym zaprogramowaniem pompy też jest różnie. Są osoby na forum, które pisali iż nic nie robili i samochodzik jeździł elegancko.

Są też i inne osoby - np. ja, gdzie musiałem jechać do Boscha, aby ponownie ustawili parametry pompy - czyli adaptacje, oraz wydatki paliwa na wtryski. Czasami jak tego się nie zrobi, to może pokazywać błąd - czujnik ciśnienia paliwa na listwie /0089 lub 1275/.

Są różne egzemplarze samochodów i u jednego trzeba - u innego nie. Lecz nie słyszałem o kombinacji pedałem gazu.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przed zakupem nowego zaworu warto wyjąć najpierw stary, zdjąć oringi, trochę je "rozruszać", wszystko wyczyścić, złożyć, zresetować kompa metodą pedału gazu i odpalić. U mnie występowało falowanie obrotów na zimnym, potem też na ciepłym silniku. Opisana operacja przywróciła równą pracę silnika. Teraz jeszcze tylko wymienić oringi dla pewności i problem (mam nadzieję) z głowy. Zawór z "wadliwej" serii 006.


Niestety, po pół roku problem powrócił. Wymiana oringów już nie pomaga, czeka mnie wymiana zaworu. 

Edytowane przez Datex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów na zimnym silniku, potem również na ciepłym. U mnie też występuje sporadycznie chwilowe odcięcie mocy przy wciśnięciu gazu na maxa, ale bardzo rzadko. Dla mojego zaworu jest jeszcze nadzieja, wyciągnąłem go dzisiaj i widzę ropołowiony oring więc zobaczymy. Zawór moczy się teraz w denaturacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. przynajmniej wiem ze umie to działa,  wiec szukam dalej......


nie chce zakladac nowego tematu wiec podłącze się....

od jakiegoś czasu szukam przyczyny spadku mocy....auto rozpędza się na 5 biegu do 165 km i gdy wrzucam 6 bieg predkosc spada do 160 km, 

sprawdzilem na komputerze zero błędów, przepływomierz ok, czujnik doładowania tez nie pokazał błedu, do sprawdzenia został mi tylko intercooler - chcialem  dzisiaj go sprawdzic i myslalem ze znajduje się pod akumulatorem lecz byly tam tylko rury do niego - z tego co podejrzewam znajduje się pod lewym nakolem i zeby tam się dostać trzeba je ściągnąć ?  

Ponadto komp pokazuje ze turbina dmucha w przedziale 1,2 -1,4 a nowa dmucha 2,0. Rozebrałem pół silnika zeby dostac się do turbiny i sa wyczuwalne luzy na wirniku. Zastanawiam sie czy regenerowac turbo jak okaże sie że intercoooler jest cały? Ile jeszcze kilometrow mozna zrobic na turbinie ktora posiadam? czy bedzie umierac powoli stopniowo czy od razu padnie i zero bedzie jazdy? 

 

czy za brak mocy moze odpowiadac czujnik doladowania ( komp nie pokazuje bledow)? 


?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, po wymianie uszczelnień obroty i tak wariują. Po odpięciu zaworu od kompa silnik pracuje równo ale nie ma mocy. Czy na tej podstawie, można stwierdzić na 100% że falowanie obrotów spowodowane jest uszkodzonym zaworem SCV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze trzeba sprobowac przelożyć zawór z innego auta i w tedy będziesz miał już 100% pewność. 

 

----------------------------

macie odpowiedz na moje problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu porządna diagnostyka w serwisie boscha, na pewno przejechać się z podłączonym kompem i dobrym diagnostą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem umówiony na przyszłą środę na robienie turbiny, intercooler okazał się cały. Mierzył ciśnienie na biegu jałowym i było 1.2-1.4 a  przypuszczam że pod obciążeniem będzie nizsze lub takie same


dla zainteresowanych, auto po regeneracji turba odżyło....:-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Chciałbym się dołączyć bo podejrzewam również u siebie w nissanie primera p12 2,2dci problem z zaworem CSV i mam takie pytanie tam są dwa zawory jeden czerwony a drugi zielony czy moge je zamienić odwrotnie a kostki podłączyć prawidłowo jak były ?

mój problem to długi czas kręcenia rozrusznikiem nierówna praca silnika

w czasie jazdy trzymając obroty np.2000rpm gaśnie jak przyśpieszam to brak mocy i kopci na niebiesko a jak puszcze pedał gazu to po chwili gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co wiem to wszystkie 2.2 dci mają jeden zawór SCV.

Zawór wymieniony na nowy, zrobiona adaptacja. Silniczek pracuje równiutko :) Jutro trasa do Łodzi więc będzie okazja przetestować czy z mocą wszystko ok.

Po wymianie zaworu silnik pracuje bardzo równo. Zyskał nieco mocy w dolnym zakresie obrotów. Dodatkowo nie kopci co wcześniej się zdarzało oraz nieco mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...