Piotrek_S Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 A to ciekawe bo ksiazka podaje : UWAGA: W modelach wyposazonych w uklad przeciwblokujacych ABS przed przystapieniem do odpowietrzania ukladu hamulcowego nazley wylaczyc zaplon i odlaczyc od instalacji elektrycznej ujemny biegun akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 A pisza co grozi jak sie tego nie zrobi ?? Bo ja nie odlaczylem. Zrobilem to 5h pozniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 nie wiem co sie stanie jak nie odlaczysz. Ja mam ABS i nie odlaczalem aku, mialem tylko wylaczony zaplon i tez sie odpowietrzylo, choc nie mam do konca pewnosci ze jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Ja jak wymienialem plyn hamulcowy to nie widzialem abym mial jakies pechezyki powietrza. A ostatnio mialem ostre hamowanie i wszsytko bylo w porzadku. Coz pozyjemy zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stani Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 A to ciekawe bo ksiazka podaje : UWAGA: W modelach wyposazonych w uklad przeciwblokujacych ABS przed przystapieniem do odpowietrzania ukladu hamulcowego nazley wylaczyc zaplon i odlaczyc od instalacji elektrycznej ujemny biegun akumulatora. Witam Cytat: "auto powinno być odpalone (albo zapłon żeby było napięcie na module od ABS) a najlepiej odpalone żeby było odpowiednie ciśnienie na pompie...ale to też nie gwarantuje odpowiedniego odpowietrzenia pompy ABS-u, Na suchą pompę trzeba czasem wtłoczyć odpowiednio większe ciśnienie aby ruszyć suche zaworki.. info zdobyte od PAPKE BOSCH SERWIS. " A jak jest naprawdę? Życie pokaże. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 no wlasnie.. ciekawe bardzo.. juz nie wiadomo jak robic. Puki co moje odpowietrzone chyba niby ok, aczkolwiek mam mieszane odczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Ja mam ABS w P10 i zawsze lodpowietrzalem jak normalne haulce bez ABS zaczynajac od kola najdalej oddalonego od pompy, a konczac na kole znajdujacym sie najblizej pompy hamulcowej. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a54dov Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Moja wypowiedź dotyczy P11.144. Bazując na książce serwisowej w formacie PDF, która dostępna jest w topiku "PRIMERA - Poradniki, Serwisówki, Instrukcje obsługi, itp." otrzymuję sprzeczne informacje z tym co napisano powyżej. Chodzi o kolejność odpowietrzanych hamulców. Podana przez Dżożo (Nissan P10) jest chyba dla RHD (right hand drive) models. PDF podaje dla LHD (left hand drive) poniższą informację (przy okazji zawiera info o ABS'ie): "For models with ABS, turn ignition switch to the OFF position and disconnect ABS fuse or battery cable." - Modele z ABS powinny mieć kluczyk przekręcony do pozycji OFF i odłączony bezpiecznik od ABS'u. Czyli potwierdza się to, co napisał Piotrek_S P11.144: PT - prawy tył (right rear brake) LP - lewy przód (left front brake) LT - lewy tył (left rear brake) PP - prawy przód (right front brake) Albo mylnie interpretuję definicję RHD i LHD (ale England i Japan są właśnie RHD)? Albo są po prostu różnice w układzie hamulcowym P10 i P11? Proszę o sprostowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotosik148 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 mam pytanko czy przy primerce p 10 2.0d bez abs kolejność odpowietrzania jest inna i jaka?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 czy przy primerce p 10 2.0d bez abs kolejność odpowietrzania jest inna i jaka?? Zasada jest w każdym samochodzie taka sama, zaczyna się od najdłuższego a kończy na najkrótszym przewodzie hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M4RG4S Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Mam pytanko jak mozna calkowicie przeczyscic uklad hamulcowy. bo ostatnio skonczyl mi sie plyn i poszly doscyc tragiczne patenty na jego zastapienie (tzn olej kuchenny ,plyn do mycia naczyn--Nie smiejcie sie:P) I jeszcze jedno pytanko jak doprowadzic do ladu zapieczony zacisk (na tyle primiera 2.0 z abs 95r) Bo mam ja niedawno w sumie z miesiac.a poprzedni wlasciciel najpradopodobniej nie wymienial klockow z tylu od nowosci:( takze zacisk na tych pobocznych pompeczkach nie jest w stanie drgnac o milimetr:(... Z gory dzieki:(( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Do M4RG4S po pierwsze kolego to układ opróżnią i napełnią Ci całkowicie w stacjach kontroli pojazdów lub w serwisie z tego co się orientuję to nie jest to droga impreza dużo drożej może Cię kosztować wymiana wszelakich uszczelek i tym podobnych po napełnianiu układu płynem do mycia naczyń lub olejem jadalnym i to wcale nie jest śmieszne tylko tragiczne nawet tego nie próbuj po pierwsze nie są to rzeczy przeznaczone do napełniania układu hamulcowego po drugie płyn hamulcowy ma dużo wyższą temperaturę wrzenia od w/w przez Ciebie "zamienników" co w praktyce oznacza że im wyższa temp wrzenia tym wolniej zagotują Ci się hamulce i tym dłużej możesz pozostać na tym Świecie jako żywy bo hamulce uratują ci życie pozdrawiam :diabel2: do układów hamulcowych lej tylko płyn do tego przeznaczony !!! aha skoro i tak będziesz sobie wymieniał cały płyn i odpowietrzał układ to zdejmij zaciski i elegancko wyczyść prowadnice zacisku oraz powierzchnie po których pracują klocki posprawdzaj przy okazji stan osłon gumowych prowadnic i uszczelki a na koniec przesmaruj prowadnice pastą miedziową lub specjalną wazelina do hamulcy bodajże firmy ATE :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M4RG4S Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Przeceiz nie wlalem tego oleju i plynu majac samochod na podwordku tylko stojac w lesie na pustkowiu byle by cos hamowlo i sie wydostac co sie udalo hamulce jako tako byly nie zginalem ani nie bylo kraksy:) A co do tylnych zaciskow to powiem Ci ze ich stan jest przerazajacy i watpie aby udalo mi sie je usprawnic:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 to dobrze że nie uszkodziłeś siebie ani innych użytkowników dróg po operacji dolania tego oleju i tak czeka Cię płukanie a przy okazji wymiana płynu a jeśli tylne zaciski są kaplica to poszukaj w okolicy z jakiegoś rozbitka albo anglika zaciski są identyczne więc coś podpasujesz pozdro :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M4RG4S Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 NO zaciski to wiem byle tylko byly tarcze z tylu:)).Ale jak na zlosc nie mam zadnej w okolicy nie ma byly dwie a ty masz jedna przecieta na pol (bez Tylu) a druga bez calego ukladu kolowe z tylu!-(moje "szczescie" ( ) Jedyny klopot ze sruba (prawy tyl) od przewodu hamulcowego do zacisku jest niemalze przyspawana na dodatego cala zjechana tzn leb okragly i to na tym zacisku co jako tako dziala,i na dodatek leb od sruby odpowietrzajacej urwany...paranoja i co teraz jak to odpowietrzyc drogi kolego mi powiedz :kosci: :kosci: . I jeszcze jedna rzecz odnosnie hamulcow.. wypadl mi (prawy przod) tloczek . po malym trudzie go wlozylem ale na tloczek nachodzi guma ktora najprawdopodobniej przy wiekszym hamowaniu przepusci plyn (Miedzy tloczkiem a guma) i co z tym zrobic jak uszczelnic ta luke myslalem nad opaska na gume przy koncu chyba ze macie inna koncepcje? Bo raczej nowej tej gumki sie nie kupi tak mi sie wydaje.... :zdziw: :zdziw: [ Dodano: Sro 02 Lip, 2008 17:31 ] i jeszcze jedno kochani:) Macie moze schemat budowy zacisku na tyl i przod ? Bede przeserdcznie wdzieczny bo GooGle nie posiadaja takich rzeczy :028: :028: :029: :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 ta luke myslalem nad opaska na gume przy koncu chyba ze macie inna koncepcje? Bo raczej nowej tej gumki sie nie kupi tak mi sie wydaje.... chryste panie ,człowieku weż ty jedz do jakiegoś mechanika,bo to co piszesz to se albo jaja robisz albo jesteś tragicznie upośledzony w sprawach technicznych!!! :027: pal licho jak zabijesz siebie-ale gorzej jak niewinną osobe............................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M4RG4S Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 No i tu jest problem z mechanikiem bo nie mam chwili czasu ( A nie robie sobie jaj,tylko mam ta primere od jakies miesiaca i problem polega na tym ze nie wiem co z tym samochodem robil poprzedni wlasciciel ale powiem wam ze paranoja otoz wiekszosc elenetow odbiego od standardu w sumie przed chwila kolega zdjal zacisk lewe tylnie kolo --I NIE JEST ON OD PRIMERY!!!!!! A NAJPRAWDOPODOBNIEJ NIE JEST NAWET OD NISSANA...chodzby dlatego ze sruby maja inny rozstaw otwory przewiercane....!!!SZOK!!! klocek (a raczej cos podobnego do klocka zupelnie inny wymiar) Niestety wszystko jest w grubej warstwie rdzy dlatego zadnego oznaczenia nie da sie odczytac..Wkladam to do wd na pare godzin i zobaczymy co to jest...Az sie boje robic cos wiecej...A | CO Z TYM SCHEMATEM PO CHHCIALEM POROWNAC BUDOWE Gdyz na lewym przodzie nie ma zadnej gumy na tloczku ...W sumie dalem 1200zl za to auto takze nie przejmowal bym sie wywalil na zlom i z glowy jedynne co mnie wstrzymuje to silnik ktory ma naprawde ciekawe osiagii...RATUNKU!!! :< :< :< :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 osz qrczak człowieku jeśli się za taką kasę kupuje samochód to trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami ale nie aż takimi jak ty piszesz wydaje mi się że mechanik powiedział że nie ma czasu jak spojrzał co jest tam nakombinowane po prostu i się nie chciał tego nawet podejmować a poprzedni właściciel był albo kompletnym idiotą i sam porobił takie przeróbki lub oddał do "złotej rączki" jakiejś i tak jeździł sobie nie świadom tego co się dzieje z jego hamulcami w ogóle dzieje z drugiej jednak strony rozpisujesz się że masz auto ponad miesiąc to i tak cud że płyn skończył Ci się po takim czasie dopiero bo piszesz że Ci tłoczek aż wypadł od samego czytania włos się jeży nie tylko na głowie zatkało mnie po prostu :diabel2: coś mi się wydaję że bardziej będzie Ci się opłacało sprzedać komuś potrzebującemu silnik za który i tak weźmiesz więcej jak dałeś za cały samochód niż inwestować by zrobić to co piszesz że jest do roboty sorry że tak piszę ale takim autem aż strach w nim siedzieć a co dopiero jechać !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M4RG4S Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 No panowie już po strachu:) Wszystko zrobione jak nalezy:) a nawet w sumie za grosze bo wszytkie zaciski,tarcze i przewody hamulcowe kupilem za 30zl:):)I stan szokujacy bo prawiem nowy:)Hamuje wrecz szokujaco O dziwo pompa hamulcowa i rezta przezyla te masakryczne patenty Tylko Abs-u nie ma,pewnie znowu jakis przewod sie odczepil albo urwal:(( Ale to juz malo wazne :one: :one: Teraz zostaje tylo zrobic uklad chlodzenia a tu podejrzewam ze bedzie zagadka na pobrych pare dni zeby znalesc przyczyne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 wszytkie zaciski,tarcze i przewody hamulcowe kupilem za 30zl:)jak to się robi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 jak to się robi?? Na szrocie u zaprzyjaźnionego mechaniora za tyle kupisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafo Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 NAJPEWNIEJSZA METODA TO ODŁĄCZYĆ KLEMĘ UJEMNĄ OD AKUMULATORA SERWIS NISSANA ZALECA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M4RG4S Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 wszytkie zaciski,tarcze i przewody hamulcowe kupilem za 30zl:)jak to się robi?? He hehe sczescie mialem znalazlem u siebie w miescinie ze zmasakrowanym przodem a facet wlasnie nie dawno wymienial caly osprzet hamulcowy zrobil na nim niecale 200km (Pech?) A wiec niewiele myslac mowie ze biore najpierw sobie wszystko wymontowalem a potem mowie ze daje mu 30zl bo tyle mam chlop zglupial nie mial gdzie tego polozyc matowac spowrotem mu sie nie chcialo wiec po jakis 15 min przyja moja oferte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Albo mylnie interpretuję definicję RHD i LHD (ale England i Japan są właśnie RHD)? Albo są po prostu różnice w układzie hamulcowym P10 i P11? Proszę o sprostowanie. Oczywiscie mylnie rozumiesz pojecie RHD i LHD. Nie chodzi o strone po ktorej znajduje sie kierownica, ale o strone ktora jezdzisz po ulicy. Podsumowujac: W Polsce - RHD, czyli: 1. LT 2. PP 3. PT 4. LP W Anglii - LHD, czyli: 1. PT 2. LP 3. LT 4. PP [ Dodano: Pon 28 Lip, 2008 08:58 ] zaczynamy od lewego tylu ale stojac przodem do maski auta czy tylem??? A czy strony auta sa zamienne? Tzn ze jak jedziesz na wstecznym to wg Ciebie tyl staje sie przodem a lewa strona - prawą? No bez przesady, ale takiego pytania sie tu nie spodziewalem, i to jeszcze od faceta :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creeping Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Oczywiscie mylnie rozumiesz pojecie RHD i LHD. Nie chodzi o strone po ktorej znajduje sie kierownica, ale o strone ktora jezdzisz po ulicy. Sorki że odświeżam stary temat, ale w końcu nie wiem czy to jest dobre rozumowanie (że Polska to RHD), np. według pierwszej lepszej stronki Polska to LHD: http://www.sonirodban.com/lhd-rhd-countries.html Albo tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Right_hand_drive Vehicles are manufactured in left-hand drive (LHD) and right-hand drive (RHD) configurations, referring to the placement of the driving seat and controls within the vehicle.[9][10][11] Typically, the placement of the steering wheel is opposite to the rule of the road: LHT countries use RHD vehicles, and RHT countries use LHD vehicles. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.