Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ABS bład 63 - wymiana pompy


nrb

Rekomendowane odpowiedzi

Co jakiś czas, nieregularnie, zapala mi się kontrolka ABS. Z reguły jest to związane ze wstrząsami, ale nie zawsze. Objawy są takie jakby ewidentnie coś nie łączyło, jakiś zaśniedziały styk lub naderwany przewód.

Diagnostyka wykazała błąd 63, czyli obwody zasilania pompy - na pewno nie jest to błąd czujnika, bo kontrolka sama gaśnie w czasie jazdy. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone, masa pompy ABS też. Udało mi się nawet wymontować pompę bez odkręcania sztywnych przewodów i odkręcić moduł sterujący od samej pompy. Było tam czysto, dla pewności przedmuchałem i psiknąłem Kontaktem. Niestety nic to nie dało. Kontrolka zapala się kiedy chce, czasem się żarzy, czasem zapali na 10 minut i zgaśnie. W czasie kiedy się pali, ABS nie działa. Jak się szturchnie pompę, zazwyczaj na chwilę gaśnie.

Podejrzewam że będę musiał wymienić pompę. Problem jest tylko taki, że w automacie (mój) jest inna pompa niż w manualu. Przynajmniej ma inny numer. I tu może być największy problem - znaleźć pompę z automatu. Co więcej, od lipca 2000 też szły inne pompy niż w 1999 - 07.2000. I teraz w związku z tym pytania zasadnicze:

- czy problem raczej tkwi w sterowniku (ten czarny moduł przykręcony do metalowej obudowy pompy), czy w samej pompie? Jeśli w sterowniku to wymienię go sam, jeśli w pompie to wiąże się to z odkręcaniem przewodów i podejrzewam że lepiej będzie to zlecić mechanikowi, bo trzeba będzie odpowietrzyć pompę a to podobno nie jest proste bez narzędzi.

- jeśli wystarczy zmienić sterownik, to czy są one takie same w pompie do automatu i do manuala? numer na pompie jest inny, ale ponieważ pompa występuje jako integralna część ze sterownikiem, nie wiem czy na sterowniku jest taki sam numer - bo być może tak.

- jeśli w ogóle są różne numery i na pompie i na sterowniku, to czy można założyć pompę z manuala do automatu?

Jeśli komuś to pomoże to mój numer pompy to 47660-9F628, a od manuala 47660-9F627. Na 100% nie pasuje z przedliftu, są inne wtyczki.

 

A może ktoś z was będzie miał jeszcze inny pomysł gdzie szukać przyczyny? może to wcale nie pompa? Najgorsze w szukaniu przyczyny jest to że lampka ABS świeci jak chce, i trudno szukać przyczyny bo ona w każdej chwili może zgasnąć - i nie wiadomo czy akurat coś ruszyłem i wtedy dostał dobry styk, czy samo się coś stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm gdzieś już coś podobnego robiłem dołóż dodatkową mase do zasilania pompy i powinno być ok :) tam są 2 masy więc podepnij sie pod dwie dodatkowym kablem i na przykład pod "-" akumulatora mozesz to zrobić tak na sztuke aby  sprawdzić czy pomogło przynajmniej wrazie czego nic sie nie stanie a moze niebedziesz musial pompy zmieniać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w sumie nie pomyślałem o tym. Oczyściłem tylko mocowanie oryginalnej masy do karoserii i myślałem że już masa musi być ok. Rzeczywiście dopiero jak się wczytałem w serwisówkę zobaczyłem że są tam 2 masy. Ogarnę i dam znać czy pomogło.



21.05.2013:

 

Po przejechaniu 20 km po mieście nie zapaliło się ani razu. Normalnie już by mrygnęło przynajmniej na chwilę. Także duża szansa że problem rozwiązany :-) plusik kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to spoko ze pomogłem :) Powodzenia i zycze bezawaryjnej jazdy :)a mam taki pomysł jakbyś mógł to zrób fotke i napisz pod jakie piny sie podpiełeś z masą było by to takie łopatologiczne wytłumaczenie dla innych użytkowników forum bo już nie raz pisałem o problemach z masa w tych pompach jedni wymienili pompe przy okazji zruszyli masy i działa a niektóży wymienili i dalej nie działa a ty byś należał ciekawe do których :) a nie potrzebnie mam pisać to samo w kółko to troche bez sensu a fotka z opisem dużo by dała :) co ty na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...