robnn Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Czy ktoś wyciągał ze zwojego T30 radio ze zmieniarką. Ja to zrobiłem w celu naprawy cd. Po ponownym podpięciu radio nie chce się załączyć. Nie wiem, może trzeba zresetować komputer, który zapamiętał brak radia. Jak to zrobić? Poza tym nie znam kodu, czy radio będzie go żadąć? Miał ktoś z tym jakieś doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 wyciągągałem i odłączałem radio - problemów nie miałem. może zerwałeś jakiś kabel w kostce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 U mnie po wyjęciu radia czy odłączeniu akumulatora zawsze się kodowało.Też nie miałem kodu i za rozkodowanie+ wymiana końcówki mocy zapłaciłem 109 zł.Trwało to aż tydzień bo podobno radio jest bardzo skomplikowane,ale nie znam się na tym a tak mi powiedział fachowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 A moze ktos wie co zrobic by moje radio nie tracilo fali podczas jazdy. Na postoju jest ok. (Radio fabryczne ze zmieniarka.) Jak wroce do polandu to mam zamiar sie za to zabrac. Przydalaby sie jakas instrukcja jak "wyrwac" radio i nic nie zniszczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 to wygląda na problem masy przewodu antenowego lub najpewniej nie załączony wzmacniacz antenowy. Najczęśtszy problem przy zmianie radia lub grzebaniu w instalacji. zdejmujesz maskownicę podważając ostrożnie od góry, Są zatrzaski. Najlepiej podważać srubokrętem w szmatce. Potem 4 śruby i tyle. U mnie po wyjęciu radia czy odłączeniu akumulatora zawsze się kodowało.Też nie miałem kodu i za rozkodowanie+ wymiana końcówki mocy zapłaciłem 109 zł.Trwało to aż tydzień bo podobno radio jest bardzo skomplikowane,ale nie znam się na tym a tak mi powiedział fachowiec jeżeli uszkodzona końcówka mocy to radio w ogóle się nie włączy. Najczęściej pada przy zmianie polaryzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 "to wygląda na problem masy przewodu antenowego lub najpewniej nie załączony wzmacniacz antenowy" Nie do końca to prawda absolutna. Antena ma zarówno masę od strony mocowania w dachu jak i od strony radia. Ja bym sprawdził wszystkie połączenia przewodu antenowego. Czy możesz odkręcić sam pręt anteny na dachu? Może masz skorodowany gwint? "jeżeli uszkodzona końcówka mocy to radio w ogóle się nie włączy. " Również nie dokońca prawda absolutna. Jeśli jest uszkodzona końcówka mocy ( Tak przynajmniej oznajmił fachowiec koledze Pumiakowi - ale czy to prawda? Wiemy jak to z fachowcami jest.) to radio może się włączyć tylko nie będzie nic słychać w głośnikach. Tak miałem z niejednym radiem samochodowym. "Najczęściej pada przy zmianie polaryzacji." Polaryzacji czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Końcówka nie pada od "zmiany polarycacji" (rozumiem zamiana +/- na kablach głośnikowych) tylko od zwarcia tych kabli podczas pracy. Radio w takim przypadku się załączy ale dźwięku nie wyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Kolego Leon jesteście bardzo mądrzy i szanuję Was za to. Chodzi oczywiście o polaryzację biegunów zasilania (+ i _). W ogóle przepraszam, że zabieram głos. Przepraszająco dodam, że w x-trail wzmacniacz antenowy jest dobrze zabezpieczony przed wodą (doświadczenie z rocznikiem 2006). Ale jego uziemienie do blachy nic nie da jeśli będzie uszkodzona masa wtyku antenowego a ten już jest lichy raczej. Szukałbym rozwiązania problemu w przewodzie antenowym i jego wtyku bądź w instalacji wzmacniacza antenowego, który ma także dwa bieguny, które można dorwać idąc od podsufitówki do kostki i tam szukać problemu. Może jeszcze być niedobrze dokręcone radio do blachy, wtedy też jest problem z masą (np. kolega sprawdzał radio podłączone do instalacji ale na kolanach bez dotykania blachy). Może być też uszkodzona sekcja tunera. Tu też jest pewne prawdopodobieństwo, tym bardziej, że nie wiadomo kto i i w jaki sposób dobierał się do chassis. Kolega Bartez też dobrze zauważył, że mógł być urwany kabel w kostce, ale z mojego doświadczenia wynika, że po kilkudziesięciu razach wyjmowania i wkładania radia nic się nie wydarzyło z kostką. dodam też, że scalak uszkodzić można w zasadzie tylko łącząc bieguny zasilania + i _. Radio jest wtedy "spalone". Nie załączy się w żaden sposób. Choć często ma bezpiecznik co utrudnia dokonanie tej czynności. W zasadzie chodzi Kolego Bartez o kable zasilające a nie głośnikowe. Głośnikowe rzadko powodują uszkodzenie scalaka jeśli są zwarte w krótkim czasie. Choć przy pełnym wysterowaniu jest to możliwe ale trzeba by dłużej potrzymać. Końcówka mocy jest bowiem dość dobrze zabezpieczona termicznie i prądowo (rezystancyjnie - można podłączyć krótkotrwale nawet głośniki 2 ohmowe, nawet subwoofer napędzi). Końcówka nie pada od "zmiany polarycacji" (rozumiem zamiana +/- na kablach głośnikowych) tylko od zwarcia tych kabli podczas pracy. Radio w takim przypadku się załączy ale dźwięku nie wyda. to się zgadza ale nie o tym pisałem tylko o zasilających jakby co odnosiłem sie do Kolegi Grzmota i braku masy antenowej Edytowane 30 Czerwca 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 yyyyyy w temacie pojawiłe się kilka różnych pytań i może nie do końca się określiłem Czy ktoś wyciągał ze zwojego T30 radio ze zmieniarką. Ja to zrobiłem w celu naprawy cd. Po ponownym podpięciu radio nie chce się załączyć. To wygląda na ewidentny problem zalilania. Kabel, wtyczka, bezpiecznik lub spalenie radia (najmniej prawdopodobne lecz możliwe)??? Sprawdzanie rozpoczął bym właśnie od 3 pierwszych pozycji. Szczegółową diagnozę można w tej chwili wywróżyć z fusów lub kryształowej kuli... A moze ktos wie co zrobic by moje radio nie tracilo fali podczas jazdy. Na postoju jest ok. To jest problem anteny. Tak jak koledzy pisali - może góra, może pękł gdzieś kabel i czasami styka i rozłącza podczas jazdy, może (jak się z tym spotkałem w focusie) połączenie wtyczka/gniazdo w radiu - gniazdo było zaśniedziałe, czyszczenie papierem ściernym pomogło. (a antenę zdążyłem wymienić dwa razy... zanim na to wpadłem) Mój ostatni post odniósł się do spalenia końcówki mocy Głośnikowe rzadko powodują uszkodzenie scalaka jeśli są zwarte w krótkim czasie. Choć przy pełnym wysterowaniu jest to możliwe ale trzeba by dłużej potrzymać. Końcówka mocy jest bowiem dość dobrze zabezpieczona termicznie i prądowo (rezystancyjnie - można podłączyć krótkotrwale nawet głośniki 2 ohmowe, nawet subwoofer napędzi). ja bym pozostał przy tym aby raczej nie zwierać "pracujących" kabli głośnikowych. Zależy jaka końcówka, jakie zabezpieczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) jeżeli uszkodzona końcówka mocy to radio w ogóle się nie włączy. Najczęściej pada przy zmianie polaryzacji. Za bardzo się na tym nie znam.Kupując auto radio nie działało i koleś mówił,że to końcówka mocy.Zawiozłem do naprawy i tak naprawdę nie wiem co tam zrobili.Powiedzieli,że końcówkę mocy.Ważne,że działa,ale mam ten sam problem co Grzmot.Radio gubi fale na kilka sekund.Dodam,że nie mam oryginalnej anteny bo ktoś mi urwał tylko zwykły szmelc za 20 zł.Jakoś nie mam natchnienia na montaż oryginalnej Edytowane 30 Czerwca 2013 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Za bardzo się na tym nie znam.Kupując auto radio nie działało i koleś mówił,że to końcówka mocy.Zawiozłem do naprawy i tak naprawdę nie wiem co tam zrobili.Powiedzieli,że końcówkę mocy.Ważne,że działa,ale mam ten sam problem co Grzmot.Radio gubi fale na kilka sekund.Dodam,że nie mam oryginalnej anteny bo ktoś mi urwał tylko zwykły szmelc za 20 zł.Jakoś nie mam natchnienia na montaż oryginalnej no to mamy przyczynę (rozumiem, że cała instalacja jest nowa?) Antena ma słabą masę. Może to być mocowanie do blachy lub przewód lub wtyk. Radio też jest strojone pod wzmacniacz ale powinno działać poprawnie. Czy wzmacniacz jest odjęty czy pozostał w instalacji? Dobra rada: wrócić do oryginalnej instalacji. hint: ciężko jest wyrwać antenę z dachu. to raczej niemożliwe. Jeśli jednak to może gniazdo pozostało nienaruszone? Edytowane 30 Czerwca 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Urwali tylko sam bat a cała podstawa została.Niestety nie dało się tam nic przylutować i po prostu to wykręciłem i wyrzuciłem.Nową antenę miałem zamontować tylko chwilowo bo jechałem na wakacje i głupio było tak w ciszy.Minęły już 2 lata i nie mam czasu ani natchnienia zamontować oryginalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Dzieki za odpowiedzi. Ja jednak mysle ze to problem z antena (lub wzmacniaczem antenowym, o ile takowy jest). Radio i cd gra idealnie tylko te fale "uciekaja". Glownie chodzilo mi o sam fakt demontazu radia. Jak sie z tym uporam to mysle ze z reszta dam sobie rade. Dzieki i narka W końcu dostałem się do radia, posprawdzałem jak radziliście i nic . Na postoju gra idealnie a wystarczy ruszyć się autem o metr i d...a. Antena oryginalna, nie jest skorodowana. Wtyczkę antenową wyjąłem i szum (ale to logiczne), podobnie jest przy rozłączeniu kostki (1 pin) na kablu, który wchodzi razem z kablem antenowym do jednej koszulki. Domyślam się że ów kabelek to zasilanie wzmacniacza ant. ale gdzie tego szukać? Gorzej jak chassis jest popieprzone ,choć nie wygląda by ktoś grzebał przy tym radiu.Karibox, może masz jakieś pomysły w tym temacie? Mam rozwalać wszystko idąc za kablem do anteny? Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) jeśli tak to trzeba pożyczyć od kogoś radio nissana i sprawdzić w czasie jazdy czy działa tuner na tej antenie. To chyba jedyny sposób bez zabaw. Ja mam takie radio z x-trail cd i mogę Ci pożyczyć na testy. Niestety jestem z Bydgoszczy. Od 26 sierpnia mogę Ci takie radio nawet wysłać na Twój koszt i powrót. Jeśli chcesz poczekać to nie ma sprawy. Daj maila na karibox1@wp.pl jeśli radio obce będzie działało to znaczy, że winny jest wzmacniacz lub przewód anteny (masa lub drut). Wzmacniacz można oddać do naprawy. Da się go rozebrać. Może być, że doszło do jakiegoś zwarcia i oprócz radia wcześniej spalił się też wzmacniacz. A Ty naprawiłeś tylko radio... Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Podczas jazdy na zgaszonym silniku wszystko jest ok. Jak tylko zapale silnik fala zanika. Na kostce do zasilania wzmacniacza napiecie jednak jest. Masz moze jakis schemat instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 nie mam ale to niewiele pomoże. Tam nie mam co naprawiać. Spróbuj ustawić miernik na tryb szukania zwarcia (taki z dźwiękiem). Następnie podłącz jeden biegun miernika do gniazda plusowego anteny że tak powiem, a drugi do gorącej części (bolczyka) że tak powiem wtyczki antenowej i napisz czy jest przejście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.