Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z drżeniem na kierownicy i zawieszeniem.


Gość jad1014
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Almerką.  A dokładnie to dwa problemy.

 

Powyżej 110-120 zaczyna lekko a potem coraz mocniej drżeć mi kierownica, Koła są dobrze wyważone a bicie nie ustaje. Jak 4 miesiące temu miałem przetoczone tarcze i zakładane nowe klocki to tak jak by na tydzień przestało a później znowu zaczęło.

Czym może to być spowodowane?

 

Drugą sprawą jest zawieszenie, niby wybite ale w sumie zmieniałem amortyzatory jakieś 25 000 km temu, czy mogły się tak szybko zużyć?  Jeśli nie to co innego mogło by być już do wymiany?

 

Pozdrawiam jad1014

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki gumowo metalowy wałek na wałku półosi.

 

Przy zakładaniu tarcz po przetaczaniu (btw że Ci się to opłacało przy cenach nowych :P ) powierzchnia piasty i tarczy była wyczyszczona dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toczenie tarcz kosztuje 30 pln :P

W sumie nie oglądałem procesu montażu, może lepiej będzie jak podjadę jutro do kumpla na warsztat zamiast na stację i z nim obejrzę? 

A co myślisz o zawieszeniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nowa tarcza 90, a skoro te musiałeś stoczyć to zapewne już są poniżej minimum albo niebawem będą.

 

Nie ma co oglądać, zdejmijcie wszystko po kolei, szczota druciana w łapę i porządnie wyczyścić, bo czasami takie efekty nawet kilka drobin syfu może robić. Warto by było też przełożyć koła z tylu na przód, albo zmienić na inny komplet, mogą być zle wywazone, albo opony uszkodzone.

 

 

Co do zawiasu to jakie są objawy? Jak nisko siedzi to mogła pęknąć sprężyna - bardzo częsta usterka w N16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jak jedna pekla to normalnie stal.

 

Odboje? Jak dobrze rozumiem to jest guma ktora amortyzuje w przypadku gdy zawieszenie dobije do konca. W n16 tylko z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc e sumie mawet nie wiem czy z tylu nawet, nie pamietam czy amor odzie w sprezynie czy obok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc e sumie mawet nie wiem czy z tylu nawet, nie pamietam czy amor odzie w sprezynie czy obok

Amortyzator idzie śrdkiem. Moim zdaniem odboi nie ma.

 

Jad1014 - zobacz czy klocki nie stoją Ci w zacisku. Sprawdź po dłuższej jeździe czy nie grzeje Ci się któreś z kół. Generalnie jeśli klocki nie chodzą luźno to znaczy, że jest źle. Ja z nowych klocków zawsze zdzieram farbę na ślizgach, inaczej po czasie przestają luźno chodzić i blokują się. Objawy były podobne jak u Ciebie, przy wyższej prędkości dziwne odgłosy i wibracje na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak... Drżenie kierownicy usunięte w najprostszy sposób :P Przełożyłem opony przód/tył

A co do zawieszenia byłem sprawdzić to:

   LP 75%

   PP 75%

   LT 60 %

   LP 51%

 

Luzów żadnych nie znaleźli :P To ja chyba się okazuje mam jakieś zwidy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz powinieneś ustalić, czy krzywa któraś felga, czy opona i zaopatrzyć się w dobre

Co do tylnych amorków - jakie masz odczucia podczas jazdy? Czy samochodem buja, czy siada dupcia w momencie ruszania, czy masz odczucie że na skrętach dupcia chce uciekać na zewnątrz. Jeśli tak, to tylne do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...