alamo Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Witam serdecznie, od kilku dni jestem nowym posiadaczem Murano. Pierwszą rzeczą, jaką chcę zrobić, jest wymian płynów i filtrów. Na forum nie znalazłem zbiorczej i dokładnej informacji na ten temat, a zatem proponuję umieścić tutaj wszelkie informacje nt. płynów w naszych autach. Ja zacznę, a potem można uzupełniać/poprawiać/rozwijać temat, aż powstanie wiarygodne i wyczerpujące FAQ nt wymiany płynów. No więc ja planuję zalać: ILOŚĆ 1. Olej silnikowy : Shell Helix Ultra Extra 5w30 5l 2. Płyn do skrzyni biegów CVT: Nissan NS-2 8l* 3. Reduktor i most/mosty - Shell Spirax S2 A 80W-90 ?** To moje propozycje - chciałem zacząć dyskusję na temat płynów w Murano. Proszę o zgłaszanie swoich propozycji i doprecyzowanie wszelkich nieścisłości. * Wiem, że pisaliście o 12 l w przypadku wymiany dynamicznej. Dzwoniłem dzisiaj do firmy Auto-Wawer (http://autowawer.pl/index.php/pl/oferta) i tam wymiana dynamiczna zamknie się w ilości 8 litrów. Wynika to stąd, iż po zlaniu starego oleju płuczą skrzynię specjalnym płynem - co o tym sądzicie? ** Tutaj proszę o szczególną pomoc: jaki olej, jaka ilość, tam jest jeden czy dwa mosty - w tym temacie jestem zielony. Gdzie znajdują się zawory spustowe? Czy jest problem z dostaniem się do poszczególnych filtrów (oleju, kabinowego, powietrza). Filtra paliwa się nie wymienia, tak? Pozdrawiam i liczę na ciekawą dyskusję, alamo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Witaj.. Proponuję nie "odkrywać Ameryki", bo wszystko jest dokładnie opisane: a/ w instrukcji Nissana, b/ na licznych forach internet. Pozdrawiam wkar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alamo Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 To nie odkrywanie Ameryki, na wielu forach jest podwieszona taka rozpiska dla danego modelu - uważam, że to dobry pomysł. wkar, możesz mi napisać jakie płyny i wjakich ilościach ty zalałeś - będzie to dla mnie bardzo pomocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Drogi alamo. " Wy w tej Warszawie to jesteście wygodni......" A wziąć instrukcje - naprawdę. Napisałeś, że tu cyt: mogę ci napisać co się wlewa..... To piszę: Płyn chlodniczy: 9.2 l. (9, 6 do kreski max. w zbiorniczku wyrównawczym ), high-guality co wlejesz to będzie. Olej silnikowy: 4l ( 3, 7bez wym. filtra, 5, 0 do suchego silnika ), 5W30 energy conserving, wg API : SG/SH, SJ/SL. Co wlejesz to będzie. Skrzynia: 10, 2 l olej do przekładni CVT o specyf. NS -2 ( oznaczenie Nissana, J1 Mitsubishi, itp. ) Reduktor: 0,31 l wg.API. GL -5, SAE 80W90. Też dowolnej firmy - wszystkie dobre. Dyfer: 0, 55l , j.w. Wspomaganie: 1, 0 l. ATF DEXRON III Hamulce: DOT 3 Ś wiece zaplonowe: NGK. PLFR5A - 11 (STANDARD), Wymiana co 170 000 tys. Wszystkie wymiany ściśle wg. NISSANA. Serdecznie pozdrawiam. wkar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alamo Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Hehe wkar, do instrukcji zajrzałem w pierwszej kolejności, więc z tym wygodnictwem nie jest u mnie tak źle Zauważ, że moje propozycje były dobrane na podstawie tejże instrukcji Natomiast za rozpiskę dziekuję - właśnie po to założyłem ten temat. Teraz utwierdziłem się co do swoich wyborów, a i kolejni użytkownicy forum będą mieć wszytsko zebrane w jednym temacie. U mnie zatem zalewam: Olej silnikowy: Shell Helix Ultra Extra 5W30 Skrzynia: Nissan CVT NS-2, z tym że 8 l, bo skrzynię płuczą jakimś specjalistycznym płynem. Reduktor: Mobilube 1 SHC 75W-90 Dyfer: j.w. Pozdrawiam, alamo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.