Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PŁYNY w Murano


alamo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

od kilku dni jestem nowym posiadaczem Murano.

 

Pierwszą rzeczą, jaką chcę zrobić, jest wymian płynów i filtrów. Na forum nie znalazłem zbiorczej i dokładnej informacji na ten temat, a zatem proponuję umieścić tutaj wszelkie informacje nt. płynów w naszych autach.

Ja zacznę, a potem można uzupełniać/poprawiać/rozwijać temat, aż powstanie wiarygodne i wyczerpujące FAQ nt wymiany płynów.

 

No więc ja planuję zalać:                                                           ILOŚĆ

 

1. Olej silnikowy : Shell Helix Ultra Extra 5w30                          5l

2. Płyn do skrzyni biegów CVT: Nissan NS-2                           8l*

3. Reduktor i most/mosty - Shell Spirax S2 A 80W-90            ?**

 

To moje propozycje - chciałem zacząć dyskusję na temat płynów w Murano. Proszę o zgłaszanie swoich propozycji i doprecyzowanie wszelkich nieścisłości.

 

* Wiem, że pisaliście o 12 l w przypadku wymiany dynamicznej. Dzwoniłem dzisiaj do firmy Auto-Wawer (http://autowawer.pl/index.php/pl/oferta) i tam wymiana dynamiczna zamknie się w ilości 8 litrów. Wynika to stąd, iż po zlaniu starego oleju płuczą skrzynię specjalnym płynem - co o tym sądzicie?

 

** Tutaj proszę o szczególną pomoc: jaki olej, jaka ilość, tam jest jeden czy dwa mosty - w tym temacie jestem zielony. Gdzie znajdują się zawory spustowe?

 

Czy jest problem z dostaniem się do poszczególnych filtrów (oleju, kabinowego, powietrza). Filtra paliwa się nie wymienia, tak?

 

Pozdrawiam i liczę na ciekawą dyskusję,

alamo

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj..

Proponuję nie "odkrywać Ameryki", bo wszystko jest dokładnie opisane:

a/ w instrukcji Nissana,

b/ na licznych forach internet.

 

Pozdrawiam wkar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie odkrywanie Ameryki, na wielu forach jest podwieszona taka rozpiska dla danego modelu - uważam, że to dobry pomysł.

 

wkar, możesz mi napisać jakie płyny i wjakich ilościach ty zalałeś - będzie to dla mnie bardzo pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi alamo.

" Wy w tej Warszawie to jesteście wygodni......"

A wziąć instrukcje - naprawdę.

 

Napisałeś, że tu cyt: mogę ci napisać co się wlewa.....

To piszę:

 

Płyn chlodniczy: 9.2 l. (9, 6 do kreski max. w zbiorniczku wyrównawczym ), high-guality co wlejesz to będzie.

Olej silnikowy: 4l ( 3, 7bez wym. filtra, 5, 0 do suchego silnika ), 5W30 energy conserving, wg API : SG/SH, SJ/SL. Co wlejesz to będzie.

Skrzynia: 10, 2 l olej do przekładni CVT o specyf. NS -2 ( oznaczenie Nissana, J1 Mitsubishi, itp. )

Reduktor: 0,31 l wg.API. GL -5, SAE 80W90. Też dowolnej firmy - wszystkie dobre.

Dyfer: 0, 55l , j.w.

Wspomaganie: 1, 0 l. ATF DEXRON III

Hamulce: DOT 3

 

Ś wiece zaplonowe: NGK. PLFR5A - 11 (STANDARD), Wymiana co 170 000 tys.

 

Wszystkie wymiany ściśle wg. NISSANA.

 

Serdecznie pozdrawiam. wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe wkar, do instrukcji zajrzałem w pierwszej kolejności, więc z tym wygodnictwem nie jest u mnie tak źle :) Zauważ, że moje propozycje były dobrane na podstawie tejże instrukcji ;)

 

Natomiast za rozpiskę dziekuję - właśnie po to założyłem ten temat. Teraz utwierdziłem się co do swoich wyborów, a i kolejni użytkownicy forum będą mieć wszytsko zebrane w jednym temacie.

 

U mnie zatem zalewam:

Olej silnikowy: Shell Helix Ultra Extra 5W30

Skrzynia: Nissan CVT NS-2, z tym że 8 l, bo skrzynię płuczą jakimś specjalistycznym płynem.

Reduktor: Mobilube 1 SHC 75W-90

Dyfer: j.w.

 

Pozdrawiam,

alamo
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...