Gość brodziu13 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i mam pytanko dotyczące opon. Posiadam Pathfindera (2006r, 128kW, 2,5 silnik). Opony które posiadam są na wykończeniu i stąd pytanie. (255/65R17) 1. Jakie opony najlepsze do Pathfindera na lato? (w teren nie często wyruszam, zazwyczaj tylko jakies polne drogi troche lasu, jednak głównie asfalt i cena nie przekraczająca 900zł/szt) 2. Jakie oponki na zime? (Te które mam były porażką. Kupiłem je razem z samochodem a ze zima długa załapały sie na snieg. jezdziłem lepiej niz na sankach. Zależałoby mi na oponach które sprawdza sie w miescie gdzie nie zawsze dojedzie spych który odśnieży drogi) Bardzo proszę o radą, ponieważ jest to mój pierwszy zakup opon w życiu Nie za bardzo mam sie kogo poradzic. Bardzo proszę o konkretne przykłady opon. Z góry dzieki za odpowiedz, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Cześć Temat opon był wałkowany kilkakrotnie, pogrzeb troszkę głębiej w starszych postach i koniecznie zajrzyj do Navary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Na lato BF Goodrich Long Trail, lub Yokohama Geolandar A/T-S ta ma bardzo fajne brzegi które super radzą sobie w bardziej grząskim terenie. Zima - BF Goodrich Winter Slalom KSI lub Yokohama Geolandar I/T+ bardziej polecam tę drugą bo lepiej spisuje się na pokrytym śniegiem lodzie. Używałem ich w Mitsubishi Pajero Pinin i nie miałem zastrzeżeń. Mój Path ma obecnie założone Goodyear Wrangler'y jedne z dwóch całorocznych. Na szczęście to ich ostatni sezon więc na zimę wymiana. Przy obecnych warunkach atmosferycznych spisują się nawet dobrze aczkolwiek na trasie są za bardzo miękkie. Niestety coś za coś. O dziwo wbrew opiniom bieżnik wcale się tak szybko nie zużywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brodziu13 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Dzieki za informacje. Kupie sobie te na lato a pod koniec sezonu zawalcze na zimówki Raz jeszcze dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Ja jeżdżę jeszcze na fabrycznych Goodyear Wrangler. Niby są to opony całoroczne, jednak w praktyce zimą spisują się beznadziejnie, jak wszystkie opony całoroczne zresztą Zbliżam się powoli do 80kkm i jest to ich ostatni sezon, tj. przed zima czeka mnie wymiana. Tym razem wybiorę opony typu AT (All Terrain), trochę po wiejskich bezdrożach i polach jeżdżę, ostatnio nawet wpakowałem się w takie bagno, że bez John Deer'a się nie obyło (chociaż wtedy było tak beznadziejnie, że pewnie i MT by rady nie dały ) a poza tym fajnie się prezentuje auto na takich oponach . Upatrzyłem już sobie General Grabber AT 2 w rozmiarze 265/70/17 - względem fabrycznych opon są one szersze o 1 cm, a ich średnica jest o 4 cm większa, co powoduje, że samo auto jest o 2 cm wyższe. Przy wyborze kierowałem się m.in. rankingiem (ankieta użytkowników) z tirerack.com: http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=ORAT W tym rankingu General Grabber AT 2 jest na 5. miejscu, ale opony z pierwszych czterech miejsc nie są chyba na polskim rynku dostępne. Co ważne dla mnie (planuje wykorzystać je jako całoroczne) podobno bardzo dobrze spisują się również zimą (najlepiej ze wszystkich AT wg wyżej wspomnianego rankingu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Mój Path ma 60tyś km na budziku i też jeżdżę jeszcze na fabrycznych Goodyerach. Fakt w zimie totalna porażka, nie wiem kto je kupuje poza producentami samochodów. Z prezentowanych na liście kiedyś trafiłem w sieci na Kumho Road Venture SAT KL61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Zimą wożę się na Dunlop Grandtek SJ5 265/65 R17 - rewelacja: Latem BFG AT 265/70 R17 - trzeci sezon i ostatni zarazem (ponad 80 kkm) i też myślałem o zmianie na General Garbber AT2. Mam takie w firmie na D22 - rewelka w terenie i na czarnym: Generalnie na wybór mam czas do przyszłego sezonu letniego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Zacnie się prezentuje na tych BFG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brodziu13 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Super te oponki A jak mam teraz oponki 255/65 R17 to wejdz mi 265/65 R17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 spokojnie wejdą bo ja mam 275-65-17 założone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Zastanawiam się czy na zimę nie założyć szerszego bieżnika np: 265 zamiast fabrycznego 255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Nie zastanawiaj się tylko zakładaj. Tylko wybierz sobie dobry bieżnik - to ważne. Ja objeździłem kilka marek opon zimowych i z tych Dunlopów jestem najbardziej zadowolony. Bardzo dobrze wspominam też Bridgestone Blizzak DMZ-3 - też trzymały auto na asfalcie jak przyklejone. Do terrano miałem założone Bridgestone LM - 25, moim zdaniem były średnie. AT-eki na zimę odradzam mimo że mają oznaczenie M+S - ale to moja subiektywna opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 AT-ki w grę nie wchodzą. Opona albo jest zimowa albo nie, AT'ki nadają się na jedno max 3-dniowy atak zimy. Myślałem nad Geolandar'ami I/T+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Krótkie pytanie czy na standardowe nasze felgi gdzie opony są założone 255 mogę założyć 235 ?chodzi mi o zimowki, mam okazję kupić za dobrą cene. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Patrząc na rozpiskę na np tej stronie http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.phpto jest to możliwe bo do szerokości opony jaka Cię interesuje 235 felga powinna mieć od 7" do 9" a fabryczne w rozmiarze 17" mają chyba szerokość 7,5" (albo 8" nie pamiętam już dokładnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Fabryczne felgi to 7" , fabryczny rozmiar opony 255 65 17 a ja chcę założyć 235 65 17, jedni mówią że tak inni że nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Moim zdaniem wszystko będzie ok, rekomendacja Oponeo do tego rozmiaru opony http://www.oponeo.pl/narzedzia/dobor-felgi-do-opony/235/65/r17 I przykład praktyczny http://www.elementownersclub.com/forums/showthread.php?t=64155#/topics/64155?page=1&_k=vui0gf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.