Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Stuk przy wrzucaniu biegu


losiuu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

W mojej Primerze dosyć ciężko wchodzą biegi i nie mogę się coś zabrać do rozgrzebania drążków żeby skasować luzy. Jedynka wchodzi dość opornie i właśnie dzisiaj, gdy wrzucając jedynkę dobijając do tego oporu usłyszałem dziwne stuknięcie. Każde pchnięcie lewarka do tego oporu powodowało stuk. Wydawało mi się, że to poduszka. Macie jakiś pomysł która to może być? Dodatkowo gdzie dokładnie robią się te luzy w drążkach? Zarzucam obrazek. Zaznaczyłem na czerwono podejrzewaną przeze mnie tuleję.

 

pqD6yAF.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja by obstawiał ten obok krzyżak ,patrząc na rysunek po prawej str ;)

Często zaglądam do tych drążków jak mi się zaczynają luzy robić ale biegi wchodzą normalnie

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66918-p11-jak-naprawic-luzy-lewarka-zmiany-biegow-primera-td/

 

 

 

tutaj masz temat o poduszkach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72463-p11144-poduszki-silnika-p11144-20td/

 

Mogą być uszkodzone na sankach .

Edytowane przez RAAAD
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi wchodziły ciężko biegi. Wystarczyło rozebrać i przesmarować mechanizm lewarka. Wchodzą jak masełko:) . Chodz mam lekki luz ale na wodziku w skrzyni.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Dopiero co odebrałem Nissana z warsztatu po zerwanym łańcuchu. Naprawiam go sobie powoli z tych typowych usterek i ta też mi się przytrafiła. Ta tuleja kosztuje ok. 50zł, więc nie tak zupełnie tanio. Rozbiorę jak podjadę na wioskę i zobaczę co się da zrobić. Widzę, że jest duży popyt na gałkę dźwigni zmiany biegów. Moja też wygląda już strasznie i się obraca. Jak ją zdjąć? Opłaca się szukać gdzieś oryginału, czy zakładać inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą tuleje to masz na myśli krzyżak co ci napisałem na rysunku?

Powinien być rozbieralny bo nie raz go grzebałem :) może być zapieczony ale powinien puścić .

A co gałki biegów to raczej powinna być odkręcana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jest duży popyt na gałkę dźwigni zmiany biegów. Moja też wygląda już strasznie i się obraca. Jak ją zdjąć? Opłaca się szukać gdzieś oryginału, czy zakładać inną?

Gałka jest odkręcana, popyt rzeczywiście duży ale można samemu naprawić. Rozcinasz nożem do tapet od dołu do góry po przetłoczeniu najlepiej z prawej strony lub od strony konsoli, zdejmujesz gałkę z nakrętki na drążku w środek gałki dajesz poxyline nie za dużo bo wyjdzie bokami nakładasz na nakrętke i zaciskasz w kilku miejscach trytitkami, po wyschnięciu rozcinasz trititki i masz gałkę jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gałka jest odkręcana, popyt rzeczywiście duży ale można samemu naprawić. Rozcinasz nożem do tapet od dołu do góry po przetłoczeniu najlepiej z prawej strony lub od strony konsoli, zdejmujesz gałkę z nakrętki na drążku w środek gałki dajesz poxyline nie za dużo bo wyjdzie bokami nakładasz na nakrętke i zaciskasz w kilku miejscach trytitkami, po wyschnięciu rozcinasz trititki i masz gałkę jak nowa.

Właśnie nie widzę powodu żeby ją rozcinać. Ona się obraca na tej plastikowej nakrętce która siedzi na gwincie razem z tą chromowaną nakładką od spodu. Próbowałem ją odkręcić, ale nie szło. Wkleję nawet na butapren, ale najpierw muszę się dowiedzieć jak to ustrojstwo zdjąć :P.

 

 

Tą tuleje to masz na myśli krzyżak co ci napisałem na rysunku?

Powinien być rozbieralny bo nie raz go grzebałem :) może być zapieczony ale powinien puścić .

A co gałki biegów to raczej powinna być odkręcana ;)

Tak dzisiaj popatrzyłem z góry na ten krzyżak i drugą tuleję i aż tak mocno nie widać luzów. Jeszcze wskoczę pod samochód żeby obejrzeć. Mam jednak powody podejrzewać bardziej poduszki. Na zgaszonym silniku biegi wchodzą. Przy odpalonym ciężko jest ze wszystkimi, a szczególnie ze wstecznym. Poduchy z tedgumu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie widzę powodu żeby ją rozcinać. Ona się obraca na tej plastikowej nakrętce która siedzi na gwincie razem z tą chromowaną nakładką od spodu. Próbowałem ją odkręcić, ale nie szło. Wkleję nawet na butapren, ale najpierw muszę się dowiedzieć jak to ustrojstwo zdjąć :P.

Chromowaną nakładkę możesz opuścić w dół, a nakrętka nie jest plastikowa tylko metalowa bodajże mosiężna, jak mocno ściśniesz gałkę to może uda ci się odkręcić.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi mocno ściskając nic nie pomogło przy gałce, zerwałem ją, a śrubę odkręciliśmy kluczem, 

 

moją starą gałkę przejął nrb, bo mu pod kolor drewna pasiła, ja kupiłem jakąś zwykłą w markecie.. wygląda dobrze ale dupowata strasznie.. pezy większych prędkościach bydle wpada w jakiś rezonans i brzęczy, więc takich nie polecam.. albo szukaj oryginału na złomach itp ale jakąś porządną kup i wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dzisiaj popatrzyłem z góry na ten krzyżak i drugą tuleję i aż tak mocno nie widać luzów. Jeszcze wskoczę pod samochód żeby obejrzeć. Mam jednak powody podejrzewać bardziej poduszki. Na zgaszonym silniku biegi wchodzą. Przy odpalonym ciężko jest ze wszystkimi, a szczególnie ze wstecznym. Poduchy z tedgumu?

Z dołu lepiej widać ten krzyżak czy tą tuleje . Może nie mieć dużo luzów a jak się rozkręci to może być wyrobiony plastik. Może uda ci się zredukować luzy i gałka będzie nie mieć luzów ;) ,

A  co do poduszek to z dołu też widać czy są zerwane gumy przednia czy tylna . A nawet do wymiany można je samemu wymienić jeśli ktoś ma jakieś klucze i trochę chęci do pracy a zaoszczędzoną kasę ma dla siebie :).

Ale to już osobny temat.Ja nie pamiętam jakiej firmy kupowałem może mam opisane ww temacie ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dołu lepiej widać ten krzyżak czy tą tuleje . Może nie mieć dużo luzów a jak się rozkręci to może być wyrobiony plastik. Może uda ci się zredukować luzy i gałka będzie nie mieć luzów ;) ,

A  co do poduszek to z dołu też widać czy są zerwane gumy przednia czy tylna . A nawet do wymiany można je samemu wymienić jeśli ktoś ma jakieś klucze i trochę chęci do pracy a zaoszczędzoną kasę ma dla siebie :).

Ale to już osobny temat.Ja nie pamiętam jakiej firmy kupowałem może mam opisane ww temacie ;)

Dzisiaj byłem na wiosce to wjechałem sobie na podjazd i zajrzałem. Zauważyłem, że mam łączniki stabilizatora do wymiany, a zapomniałem o zwróceniu uwagi na poduszki... Luzy mam spore właśnie na krzyżaku tak jak mówisz. Za 2 tygodnie zamierzam wyprać tapicerkę wewnątrz, to przy okazji pewnie zajmę się tym krzyżakiem. Dzięki za pomoc :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...