Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

4.0 nie chce odpalic, zalewa swiece


camo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

NATS potwierdza że kluczyk został rozpoznany ale nie wiemy czy moduł wysyła odpowiedni sygnał do komputera silnika. Nie miałeś wcześniej podobnych objawów? Może coś wzbudziło Twoje obawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak auto kręci, jest paliwo i jest iskra na świecy, to raczej znaczy, że NATS puszcza rozruch, inaczej chyba by z ECU nie wyszedł sygnał na cewkę, "że można dawać iskrę", 

@camo, sprawdziłeś lampa zapłon???/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozna sprawdzic zaplon?

jedyny ruchomy element silnika do ktorego jest dostep to kolo pasowe (zdjecie) 

silnik kreci tylko jak napedza go rozrusznik.

 

 

 

 

 

post-21294-0-01650400-1372357173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak obejrzysz koło to powinno byc nacięcie, (takie małe) a po obwodzie gdzieś na górze na pokrywie, odlane "-kreski", no chyba, że się mylę, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie bierze gdzieś lewego powietrza, kiedys miałem tak w bmw wszystko było robione, nawet komputer był przeprogramowywany

 

a tu dziurka przez którą dostawało się powietrze , wariował komputer i zalewało świece. Elektryk sprawdzał po kolei wszystko i znalazł, nic nie

 

trzeba było wymieniac tylko zalepił dziurkę. Skasował cos z 900 zł ale pierwsza część jaka wchodziła do wymiany była warta ponad 1000 zł.

 

Myslę że to cos z powietrzem.(przepływomierz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kole pasowym przy wale są trzy znaczniki jednak nie ma sensu sprawdzać kąta zapłonu. VQ40DE koryguje kąt zapłonu poprzez ECM na podstawie sygnałów z 10 czujników dodatkowo przechowuje dane zebrane w trakcie uruchamiania silnika, podnoszenia jego temperatury, pracy na biegun jałowym, przy niskim napięciu całego systemu oraz podczas przyspieszania. Dostęp do bieżących informacji tylko przez CONSULT-II. Regulacja podobnie.

 

@bho70. System jest tak czuły że błąd w tym wypadku pojawiłby się od razu.

 

A ściągałeś klemę z akumulatora?? Skasuje to ustawienia w ECM, komputerze skrzyni itd. Może akurat coś da. Kończą się pomysły i obawiam się że bez diagnostyki  CONSULT'em nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez szczegółowej diagnostyki się nie obędzie. Podejrzewam problem gdzieś w elektryce ale trzeba by podłączyć CONSULT'a i sprawdzić czy jest prawidłowa sekwencja startowa tzn czy wszystkie systemy zgłaszają gotowość i podają prawidłowe parametry. Chyba wizyta w ASO cię czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, poradziłeś już sobie z problemem?

Ogólnie to nissan wydał recall na przekaźnik modułu IPDM.

Sprawdzałeś ten przekaźnik? Podobno jego awaria powoduje unieruchomienie silnika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatecznie wymienilem przekaznik  ECM, takie male ustrojstwo za mniej niz 20 zl a potrafilo unieruchomic samochod 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać więcej szczegółów? Wiem że w stanach z tym ECM była akcja serwisowa. Gdzie to można kupić i gdzie jest zamontowane żeby wymienić może w razie czego....

 

sent from my android

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest dokladny opis, pokazana jest lokalizacja i wyglad przekaznika:

 

http://x.nissanhelp.com/forums/pathfinder/16588-first-problem-beloved-pathy.html

 

ja kupilem ten sam przekaznik, ktory wymieniaja w ramach akcji w micrach poniewaz byl dostepny na miejscu. ( działa )

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że silnik już działa :)

Jeśli chodzi o przekaźnik to można go sprawdzić na szybko, zamieniając z tym bodajże od tylniej szyby, są identyczne.

Edytowane przez mariusz2200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Co do przekaźnika ECU miałem ten sam problem auto gasło i w końcu nie chciało zapalić , w Nissanie we Wroclawiu nie potrafili znaleźć przyczyny , męczyem się sporo czasu. Internet to nieoceniona rzecz...  przekaźnik kupiem podająć w Nissanie nr części (sprowadzili koszt 10 zl)  jest to przekaźnik który ma już poprawioną budowę i takie historie nie powinny się powtórzyć. Co do postu poprzedniego kolegi i owszem tymczasowo można zamienic przekaźnik żeby sprawdzić czy to jest przyczyną natomiast, nie jest to taki sam przekaźnik jak inne, nie chroni przed przepięciem komputera ECU tak jak oryginalny, zresztą można sprawdzić oznaczenie na przekaźniku jest inne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...