Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klucz zabezpieczający do koła zapasowego


Gość Lilith

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze zdjęciem koła zapasowego, ponieważ jest zabezpieczone czymś takim:

zapasowka1.jpg      zapasowka2.jpg

 

Samochód mam już 3 lata, ale pierwszy raz zdarzyła się potrzeba użycia zapasówki i wtedy właśnie okazało się, że poprzedni właściciel nie dał mi klucza do tego tajemniczego kwiatka. Czy ktoś wie, gdzie można kupić lub dorobić klucz, żeby odkręcić coś takiego? Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można. Miałem ten sam problem, tylko że zabezpieczenie założone na wszystkich kołach. Niestety pomoc ASO w doborze okazała się nie przydatna. Opcje masz dwie. Pierwsza demontaż tej nakrętki z kołą zapasowego i próba dorobienia końcówki w zakładzie zajmującym się produkcją elementów metalowych na tokarce albo wizyta u fachowców od wulkanizacji. Ja swoje ściągnąłem w Norauto za 150zł.Kupiłem i założyłem nowy komplet stare poszły do śmieci. Zresztą i tak niewiele z nich zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej i najprościej to podjechać do warsztatu ślusarskiego lub blacharza  aby dospawał normalna nakrętkę i odkręcił koło, potem założyć normalną śrubę i gotowe. Swoją droga po co komu było takie zabezpieczenie w środku auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło jest na zewnątrz na ramie, więc zabezpieczenie ma sens.

Da się dopasować do tego jakąś "normalną" nakrętkę? Był u mnie znajomy mechanik i próbował to zdjąć różnymi narzędziami tortur, poczynając od młotka, ale zabezpieczenie siedzi jak przyspawane. Byłam też w wulkanizacji, ale rozłożyli ręce i odesłali mnie do bliżej nieokreślonego "sklepu firmowego Nissana". Dlatego wrzuciłam temat na forum. sq9mcs: te 150 zł zapłaciłeś za zdjęcie zabezpieczenia ze wszystkich kół, czy to stawka za 1 koło?

Widzę, że i tak czeka mnie wizyta u blacharza, ale chciałabym wiedzieć, na co się przygotować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) nie przeczytałem modelu auta.

Koleś jak ma jakieś problemy ze śrubami do dospawuje większą nakrętkę i po problemie.

W takim przypadku też nie powinno być problemu.

Reszta kombinacji ma sens, jeśli chcesz zachować śrubę, ale skoro i tak nie masz specjalnego klucza to można ją zniszczyć i wymienić na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150zł zapłaciłem za wszystkie koła. W sumie liczyłem na to że na zapasie mam taką samą nakrętkę, okazało się że tam są zwykłe. Spawanie jak najbardziej wchodzi w grę aczkolwiek jeśli masz jeszcze takie nakrętki w kołach to ślusarz wskazany albo warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...