GhostDriver Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Chyba niestety nie doczekamy się odpowiedzi na nurtujące nas pytania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Chyba niestety nie doczekamy się odpowiedzi na nurtujące nas pytania . No dobrze ,spróbuję co nieco napisać.Chip tuning został zrobiony rok temu przy przebiegu około 20000km przez Coobcia , obecnie mam 38000 ,nawet wykres z chamowni został przez nego umieszczony na tym forum.Bardzo przyjemnie się jeżdzi,mega przyśpieszenia na większości biegów,choć i na szóstce teraz ładnie ciągnie, od 50km ładnie przyśpiesza do odcinki,nie trzeba mieszać biegami.Świetna elastyczność na wszystkich biegach.Około 225km\300nm robi swoje i co najważniejsze duży średni moment obrotowy w szerokim zakresie obrotowym wynoszącym około 280nm od 3000obr\m do około 5500obr\m.Daje to poniżej 7s do setki,i moim zdaniem jest to max ,gdyż przy mocnym przyśpieszeniu czuję uślizg tarczy sprzęgłowej,pokonuję krótkie odcinki drogowe do około 10km do pracy,spalanie spadło około 15-18%,ale wszystko zależy od techniki jazdy,to jest mały silnik z dużym doładowaniem wrażliwym na ciężka nogę,mi w mieście na krótkich odcinkach spala około 10,5 l jeżdżąc na sporcie,na normalu 9.5l,tylko ,że mając taką moc pod nogą trudno jeżdzić delikatnie,nie po to się kupuje i chipuje juka aby się nim turlać,nie mniej poza miastem z prędkościami do 120km spalanie wynośi około 6,6 do 7l. Dla mnie najważniejsza jest lekkość i łatwość wyprzedzania innych samochodów na drodze,a miny w dużo lepszych mocniejszych wozach wyprzedzanych,bezcenna.Mam wgrane różne programy;najmocniejszy ,serwisowy do 100km ,oszczędnościowy .Jeżdżę na paliwie 98, jest jeszcze program oryginalny ,fabryczny na którym można jeżdzić na paliwie 95.Wszystkie te programy przełączam przyciskiem na kierownicy.Możliwości tuningowe są duże,turbina po chipie ładuje na 1,05 a można na maksymalnie na 1,2 co by dało około 145\150km i330\340nm,ale trzeba by w pierwszej kolejności wymienić układ wydechowy na bardziej przelotowy o przekroju 2,5cala ,co wiązałoby się równierz z wymianą sprzęgła na mocniejsze,gdyż obecne już ledwo wyrabia,no i dobrze byłoby też wymienić intercooler na większy,no a to już są koszty duże.Mam nadzieję,że będzie to dla was przydatne przy zakupie juka,bądż jego chipowaniu,ja na pewno nie żałuję.Jeśli jeszcze macie jakieś wątpliwości pytajcie,spróbuję pomóc.Gorąco pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 To już nam trochę rozjaśniło sytuację, dzięki . Czy za każdym razem po odpaleniu musisz ustawić mocniejszy program, czy zostaje ten na którym zgasiłeś auto? Rozumiem że programy zmieniasz przyciskiem którym ustawia się prędkość na tempomacie, czy w takim razie też tempomat działa normalnie? Programy możesz zmieniać w trakcie jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 (edytowane) To już nam trochę rozjaśniło sytuację, dzięki . Czy za każdym razem po odpaleniu musisz ustawić mocniejszy program, czy zostaje ten na którym zgasiłeś auto? Rozumiem że programy zmieniasz przyciskiem którym ustawia się prędkość na tempomacie, czy w takim razie też tempomat działa normalnie? Programy możesz zmieniać w trakcie jazdy? Nie próbowałem zmian programów w czasie jazdy,bo i niema potrzeby, są przecierz eco,normal i sport i mi to wystarcza,można zmieniac czasie jazdy.Po odpaleniu i gaszeniu auta pozostaje raz ustawiony program.Tempomat działa bez zarzutu,zmiany w niczym nie przeszkadzają,możliwe jest zaprogramowanie 5 różnych map pracy silnika.Dodam jeszcze,że mój był chipowany w warunkach rzeczywistych,tzn.nie był wgrywany gotowy program,tylko dokonano ponad dwadzieścia jazd na rolkach hamowni z podłączonym komputerem dokonując za każdym razem zmian i korekt w czasie jazdy,więc pełna profeska i w pełni polecam Coobcia. Edytowane 18 Listopada 2015 przez m-a-k-s 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Ale możliwe jest jeżdżenie na programie fabrycznym i np. stojąc na światłach zmiana na mocniejszy? Uślizgi sprzęgła były od razu po zrobieniu programu czy dopiero po jakimś przebiegu? Jeździsz cały czas na mocniejszym programie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Ale możliwe jest jeżdżenie na programie fabrycznym i np. stojąc na światłach zmiana na mocniejszy? Uślizgi sprzęgła były od razu po zrobieniu programu czy dopiero po jakimś przebiegu? Jeździsz cały czas na mocniejszym programie? Zmiana programu trwa chwilę i sygnalizuje mrógnięciami komputera między zegarami,jeśli wrzucę 3-ci program miga 3-y razy,jeśli pierwszy,raz.Uślizgi były od razu,odczuwalne na wyższych biegach,jeżdżę cały czas na najmocniejszym programie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 (edytowane) Chyba też się skusze na taką modyfikację. Jak wygląda to chipowanie czasowo 4-5h, czy dłużej? Sprawdzałeś spalanie na programie oszczędnościowym i jakie parametry tzn. moc i moment też większy niż seryjnie? Edytowane 18 Listopada 2015 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Chyba też się skusze na taką modyfikację. Jak wygląda to chipowanie czasowo 4-5h, czy dłużej? Sprawdzałeś spalanie na programie oszczędnościowym i jakie parametry tzn. moc i moment też większy niż seryjnie? Czas około 4-rech godzin,na oszczędnościowym nie jeżdżę,bo to tak jak na eco,jak byś turbo odkręcił,a jaką ma moc i momęnt,nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Ok, dzięki za wszystkie info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldorado95 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Dzięki za info , teraz tylko pytanie czy mój automat to by wytrzymał . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Dzięki za info , teraz tylko pytanie czy mój automat to by wytrzymał . Pozdro Tutaj trzeba zachować ostrożność - raczej nie bez powodu Juke Nismo RS z ręczną skrzynią ma maksymalny moment obrotowy większy o 30Nm od Nismo RS z CVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Już na początku nowego roku będzie wiadomo co daje 2,5" układ wydechowy ze sportowym katem w 1.6 Turbo Moim zdaniem wydech jest mocno restrykcyjny, na seryjnym sprzęgle nie poszaleje się z Nm ale chodzi o to by jak najbardziej zmniejszyć turbo dziurę i wyprostować górę... Generalnie robienie map do Juka turbo polega na zdejmoaniu dawek paliwa bo jest on przelany mega (za pewne z myślą o jeździe na złym paliwie), do tego wyprzedzanie zaplonu i podnoszeniu boostu (fabrycznie wynosi ono 0,85bara) programy robię na ok 1bar czyli nie wiele podnosze boost - to zapewni długą żywotność turbince.Bardzo cieszy mnie fakt, że spalanie spada a osiągi wyraźnie się poprawiają I bardzo istotne by po programie lać tylko paliwo PB98 albo lepsze - oczywiście w każdej chwili można przełączyć na mapę seryjną... Można także zrobić mapę pod V-powera 100 będzie ona miała zapłon wyprzedzony jeszcze o ok 2 stopnie względem tej pod PB98 co powinno przynieść ekstra 3-5KM i do 10Nm A teraz jestem cholernie ciekaw czy po zrobieniu wydechu i dopieszczeniu mapy uda mi się osiągnąć 250KM - bez ruszania turbinki :) A turbinki są Mitshubishi więc nie ma problemów z ich modzeniem - masę się tego przerabiało w Saabach Jeszcze przyjrzę się w pamach czy jest możliwość zmniejszenia obrotow. Dzięki czemu można tak jak to robię w nissanach 350Z zrobić kontrolę startu: Tak wygląda przełączanie map: Co do skrzyni CVT to jedynie dopieścił bym mapę paliwa, zapłonu a doładowanie pozostawił na fabrycznym poziomie ale od wersji manualnej - nic ponad to. A co do zmiany map to tak to wygląda: A no i warto po remapie przejść na bardziej odpowiedni olej - zwłaszcza jak chce się wykorzystywać ekstra moc Dobry olej to np. 5w40 czy 5w50, żadna tłusta woda pokroju 0w30 czy 5w30... Wymiana maks co 10000km. Edytowane 25 Grudnia 2015 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) Chiptuning w Juke'u wykonany, autko stało się zdecydowanie żwawsze . Doładowanie reguluje się w zakresie 0,8 do 1,15 . https://www.youtube.com/watch?v=EPUfYiO1t0A Edytowane 4 Marca 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Chiptuning w Juke'u wykonany, autko stało się zdecydowanie żwawsze . Doładowanie reguluje się w zakresie 0,8 do 1,15 . https://www.youtube.com/watch?v=EPUfYiO1t0A Wrzuć wykres to zobaczymy jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Jeszcze nie hamowany, niedługo podjadę na hamownię to wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Jeszcze nie hamowany, niedługo podjadę na hamownię to wrzucę. A jak z trakcją? Przy fabrycznej mocy jest już słabo, jeśli chce się wykorzystać maksymalne przyspieszenie przy niskich prędkościach - więc pewnie trzeba uważać z wciskaniem gazu przy startach spod świateł Wiem, że to już grubsza sprawa, ale gdyby gdzieś znaleźć skrzynię od Nismo FWD ze szperą, to wyglądałoby to lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 A jak z trakcją? Przy fabrycznej mocy jest już słabo, jeśli chce się wykorzystać maksymalne przyspieszenie przy niskich prędkościach - więc pewnie trzeba uważać z wciskaniem gazu przy startach spod świateł Na suchym ok, chociaż przy szybkim starcie trakcja trochę interweniuje. Ruszać staram się w miarę płynnie i delikatnie żeby nie katować sprzęgła. Wiem, że to już grubsza sprawa, ale gdyby gdzieś znaleźć skrzynię od Nismo FWD ze szperą, to wyglądałoby to lepiej. Na pewno byłoby lepiej ale trochę zabawy by z tym było, no i koszt pewnie niemały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Na suchym ok, chociaż przy szybkim starcie trakcja trochę interweniuje. Ruszać staram się w miarę płynnie i delikatnie żeby nie katować sprzęgła. U mnie przy ruszaniu tylko z napędem na przód z gazem trzeba się obchodzić ostrożnie - właściwie prościej jest włączyć tryb 4WD-V, bo wtedy ruszanie odbywa się gładko i chyba efekty są najlepsze - co innego gdy się rozpędzamy już z jakiejś większej prędkości. Przy otwartym mechaniźmie różnicowym i napędzie tylko na jedną oś to raczej jest normalne... Na pewno byłoby lepiej ale trochę zabawy by z tym było, no i koszt pewnie niemały. Nie badałem tematu, ale być może szpera pasuje P&P i da się po prostu wymienić mechanizm różnicowy bez żadnych innych zmian - nie wiem, jak to jest w przypadku Juke, ale w wielu autach dało się zrobić taką operację (np. szpera z Alfa Romeo 147 Q2 pasowała do Fiatów Stilo i Bravo z silnikiem Multijet w zasadzie bez żadnych przeróbek). To byłaby chyba najefektywniejsza metoda poprawy osiągów, bo nawet bez chiptuningu 190-konny Juke FWD startowałby lepiej niż Nismo RS AWD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Nie badałem tematu, ale być może szpera pasuje P&P i da się po prostu wymienić mechanizm różnicowy bez żadnych innych zmian. Jakby pasowało P&P to można by pomyśleć, chociaż ja na razie pewnie nie będę nic kombinował. Stopnie doładowania u mnie zmienia się przełącznikiem tempomatu a uwidocznione są na wskaźniku BOOST po włączeniu trybu sport. W innych trybach też można zmieniać, tylko na wyczucie bez kontroli wzrokowej . https://www.youtube.com/watch?v=KWJurG-bRfA Edytowane 5 Marca 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Stopnie doładowania u mnie zmienia się przełącznikiem tempomatu a uwidocznione są na wskaźniku BOOST po włączeniu trybu sport. No to ktoś się postarał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Program robiony był przez Maptek , przedstawiciela firmy Ecutek w Polsce. Jako że od tunera dzieliło mnie ponad 600km, robienie programu odbyło się zdalnie, przez internet i telefon, także i ja mam w tym swój mały udział . Od tunera otrzymałem hardware dongle +kabel ,soft i postępowałem wg. instrukcji. Ja tylko wgrywałem do auta kolejne modyfikowane programy, robiłem logi i wysyłałem do tunera żeby wiedział jakie wprowadzić modyfikacje. W sumie to niewiele ale jakiś swój udział w tym mam i satysfakcja jest . Firma Maptek, pełna profeska, super kontakt i bardzo miła współpraca, także polecam. Wszystko działa mniej więcej jak na filmiku w linku https://www.youtube.com/watch?v=5PVvWgktc2Q Ta modyfikacja u mnie nazywa się chyba RACEROM ECUTEK. Edytowane 5 Marca 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Masz jakieś dane odnośnie spalania? Większe mniejsze b/z. Jak spalanie przy stałej prędkości na autostradzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) Krzychu odnośnie spalania nie mogę na tą chwilę nic Ci dokładnie powiedzieć, jeszcze nie sprawdzałem. Jak posprawdzam dam znać. Edit Pierwsze spostrzeżenia odnośnie spalania. Jazda na najmocniejszym ''programie''. Trasa 250km, z czego 80 to ekspresówki czyli jazda 120km/h miejscami do 160 ale to dosłownie kilka km, reszta drogi krajowe, również przejazdy przez wioski i miasteczka, spalanie wg. kompa 7,4l/100km. Jutro albo pojutrze zatankuję to będę znał dokładne spalanie średnie. Edit Trasa ta co wyżej +100km po mieście, spalanie wg. dystrybutora 7,8l/100km. EDIT Po zmianie mam wrażenie że autko stało się dużo bardziej elastyczne, a tak się teraz napędza Na szóstym biegu przy max prędkości odcina paliwo i chociaż na obrotomierzu jeszcze trochę do 6tys obr/min brakuje. Edytowane 16 Marca 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) No ładnie Panie kolego a nawet bardzo ładnie.. Edytowane 15 Marca 2016 przez krzycho59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Dzisiaj byłem na hamowni. Juke był hamowany na 3 z 5 ustawień, seria, 3 i 5 najmocniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.