oguh Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Dziś z mechanikiem spędziliśmy chyba z 3h dochodząc do problemu i nie doszliśmy.U mnie słychać taki metaliczny w równych odstępach czasu stuk/tarcie/skrzypienie. (im szybciej jadę tym szybciej stuka i odwrotnie). Objawy tylko gdy skręcę lekko w lewo i dalej - tylko w tę stronę. Czy to moze być też maglownica? Klocki - tarcze zero objawów - obejrzane wzddłuż i wszerz. Ewidentnie dźwięk wydobywa się z prawego koła ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Cześć. Jeśli skręcasz w lewo a odgłosy masz na prawym kole, to stawiam na łożysko piasty. Działa duża siła odśrodkowa pod obciążeniem i powoli zaczyna odzywać się łożysko. Gdyby padło całkowicie, to dźwięki byś miał cały czas. Gorzej jeśli np. łożysko by się obruciło w piaście-zwrotnicy. Koszty o niebo wyższe. Ale nie wykluczone że może to być maglownica. Zawsze mogę się pomylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 łożysko było wymieniane rok temu - i wtedy łożysko huczy a tu słychać ten dźwięk już przy lekkim ruchu w lewo kierownicą ... , na maglownicy luzów żadnych nie czuć, dźwięk dziwny jakiś taki jakby blaszka tarła o tarcze i to wiesz w rytmie, nie jednostajnie a taki stuk stuk stuk - ale bardziej jakby skrzypienie .... może uda mi się to nagrać ... a jakie objawy są padającej maglownicy? to ten dziwek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Po dźwieku nic Ci nie powiem, ale wejdź na P12 i poszukaj też o stukach w przednim zawieszeniu. Ktoś coś tam mial i wymieniał maglownicę i wszystko odpuściło. Lecz zawsze dodaję - przypadek nie równy przypadkowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 a co sadzisz o tym dzwieku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Posłucham jutro w domu na stacjonarnym. Teraz jestem w pracy i na laptopie to nic za bardzo nie dochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Moim zdaniem to cos jak lozysko. Troche zle slychac wiec trudno jednoznacznie ocenic. Wybrzuszona opona tez moze wydawac podobne dzwieki a na kierownicy nic nie czuc. Wiem, bo mialem podobny przypadek w moim busie. Zdejmij kolo, zaloz zapas i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 To bardziej jakby blaszka o coś tarła - koło obadaliśmy jest ok, na innym tez hałasuje, tylko pod obciążeniem - łożysko rok temu niecały nowe - moze z 25 000 ma przejechane to max! mam nadzieję, ze to nie maglownica ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymboy Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Zobacz lub lepiej odegnij tarcze kotwiczną, moze obcierać o tarcze hamulcową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 (edytowane) Maglownica odpada,jestem pewny. Jak nic nie ociera o tarcze czy felge to ja stawiam na lozysko. To nic ze wymieniane. Bylo felerne i juz. Tarcie byloby jednostajne gdyby tarlo cos o tarcze hamulcowa. Edytowane 4 Lipca 2013 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Zobacz lub lepiej odegnij tarcze kotwiczną, moze obcierać o tarcze hamulcową to ta od strony wewnętrznej tak? Grzmot: łożysko by huczało prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Jest pare objawow walnietego lozyska, nie tylko huczenie. Sprawdzaj kolego, zycze powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Tarcie byloby jednostajne gdyby tarlo cos o tarcze hamulcowa. niekoniecznie chyba, jesli coś jest nierównego - moze się mylę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Zobacz lub lepiej odegnij tarcze kotwiczną, moze obcierać o tarcze hamulcową też bym na to stawiał. Maglownicy daj spokój to nie ona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 (edytowane) Dzisiaj posłuchałem filmików z lepszym nagłośnieniem i tak. Na filmiku 2 słychać odgłos obcierania i szurania. Natomiast na 1 jest moment że słychać chrobotanie. Postaraj się najpierw zrobić mały taki test.... Na prostej drodze najlepiej dwu-pasmowej, spróbuj wyprzedzić inny pojazd. Ddobrze by było gdyby tu nie było za dużej prędkości, to wyraźniej byś coś słyszał. Gdy będziesz jechał za innym kierowcą, czyli jazda prosta to nie powinno być żadnych słyszalnych dźwięków - tak wynikało z Twojej wypowiedzi. W momencie gdy będziesz chciał go wyprzedzać i dajesz na lewy pas - delikatnie na niego skręcając, to powinny wtedy być słyszlne szumy-tarcia-chrobotania. Na tym lewym pasie jadąc dalej prost dźwięki powinny ustąpić, natomiast wracając na prawy pas mogą ale nie koniecznie znów się dziwięki ukazać. Jeśli tak będzie, to łożysko na 100% do wymiany. Inna rzecz - sprawdź, czy nie poluzowała się trochę nakrętka piasty /na siłę niech mechanik ponownie spróbuje dokręcić/, sprawdź czy na półośkach coś się nie zaczepiło-nakręciło i przy osłonie tarczy również, na koniec pozostaje typowo osłona tarczy lecz również między osłoną a tarczą /może coś tam wpadło lub się wkręciło/. Na chwilę obecną nic innego nie przychodzi mi do głowy i zawsze powtarzam, że mogę również się pomylić. I dokładnie zdecyduj się które koło, bo jeśli nie prawe a lewe, to manewr opisywany wyżej powinien być odwrotny. Pisałeś o prawym kole a tytuł filmików jest że koło lewe. Pozdrowionka. Edytowane 5 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Dzisiaj posłuchałem filmików z lepszym nagłośnieniem i tak. Na filmiku 2 słychać odgłos obcierania i szurania. Natomiast na 1 jest moment że słychać chrobotanie. Postaraj się najpierw zrobić mały taki test.... Na prostej drodze najlepiej dwu-pasmowej, spróbuj wyprzedzić inny pojazd. Ddobrze by było gdyby tu nie było za dużej prędkości, to wyraźniej byś coś słyszał. Gdy będziesz jechał za innym kierowcą, czyli jazda prosta to nie powinno być żadnych słyszalnych dźwięków - tak wynikało z Twojej wypowiedzi. W momencie gdy będziesz chciał go wyprzedzać i dajesz na lewy pas - delikatnie na niego skręcając, to powinny wtedy być słyszlne szumy-tarcia-chrobotania. Na tym lewym pasie jadąc dalej prost dźwięki powinny ustąpić, natomiast wracając na prawy pas mogą ale nie koniecznie znów się dziwięki ukazać. Jeśli tak będzie, to łożysko na 100% do wymiany. Inna rzecz - sprawdź, czy nie poluzowała się trochę nakrętka piasty /na siłę niech mechanik ponownie spróbuje dokręcić/, sprawdź czy na półośkach coś się nie zaczepiło-nakręciło i przy osłonie tarczy również, na koniec pozostaje typowo osłona tarczy lecz również między osłoną a tarczą /może coś tam wpadło lub się wkręciło/. Na chwilę obecną nic innego nie przychodzi mi do głowy i zawsze powtarzam, że mogę również się pomylić. I dokładnie zdecyduj się które koło, bo jeśli nie prawe a lewe, to manewr opisywany wyżej powinien być odwrotny. Pisałeś o prawym kole a tytuł filmików jest że koło lewe. Pozdrowionka. to ten sam filmik jest mirek - przypadkiem wstawił się 2 razy ... Łożysko powiadasz? To nie raczej nie to, myślę, ze mechanik by na to jednak wpadł ... poza tym wyraźnie słychać dżwięk z tego "prawego" koła (lewy w opisie to błąd..:/) i tylko pod obciążeniem i to takie ocieranie w równych odsępach ... to chyba nie objaw łożyska - tak mi się wydaje zeshky - kotwica to to od storny wewnętrznej tak? w którą stronę odgiąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 zeshky - kotwica to to od storny wewnętrznej tak? w którą stronę odgiąć? taka blacha za tarczą - odegnij lekko w stronę silnika, od razu zobacz czy kabelek od ABS nie dotyka gdzieś i nie powoduje tarcia. Jak będzie zdjęte koło to obejżałbym osłony przegubów wewnętrznego i zewnętrznego - czasem opaska się odgina i gdzieś haczy. Możecie też sprubować odpalić auto z tym zdjętym kołem i posłuchać co się dzieje - tylko podnieś przednie i tylne koło bo może się napęd na tył przerzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 to ten sam filmik jest mirek - przypadkiem wstawił się 2 razy ... Łożysko powiadasz? To nie raczej nie to, myślę, ze mechanik by na to jednak wpadł ... poza tym wyraźnie słychać dżwięk z tego "prawego" koła (lewy w opisie to błąd..:/) i tylko pod obciążeniem i to takie ocieranie w równych odsępach ... to chyba nie objaw łożyska - tak mi się wydaje zeshky - kotwica to to od storny wewnętrznej tak? w którą stronę odgiąć? Zrób tak jak mówi zeshky, a potem sprawdź tak jak napisałem ja. Wiem po sobie co to jest uszkodzenie łożyska i jakie mogą być różne jego "odgłosy". Jak kupiłem /jak pamiętasz swoją Tinkę osobiście/ w Hamburgu i jechałem 800km. Na prostej nie było słychać żadnego szumienia, lecz po zjeżdżaniu na prawy pas miałem szuranie i chrobotanie w lewym przednim kole i też uzależnione od prędkości. Gdy skręcałem na lewy pas to żadnych odgłosów z kół-koła nie było słychać, tak jak i w jeżdzie na wprost. Do Łodzi jakoś dojechałem, lecz przeglądu "O" nie przeszła - uszkodzone łożysko i luz na lewym przednim kole. Taka jazda doprowadziła również do tego że musiałem również kupić całą piastę /na szczęście używkę/ bo łożysko obruciło się w piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Miałem podobny problem - przy skręcie w prawo z okolic przedniego lewego koła dochodziły dziwne dźwięki, jakby luźnej blachy, intensywność dźwięków zależała od siły odśrodkowej. Delikatne odgięcie blaszanej osłony tarczy hamulcowej załatwiło sprawę. Co ciekawe, nie byłem w stanie namierzyć miejsca w którym tarcza stykała się z osłoną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 poodginałem a dźwięk pozostał inne pomysly? a może źle poodginałem ... cholera wie - ale jak pooglądałem dookoła, to niby nic się nie styka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Dalej twierdze ze lozysko. Pisalem juz ze sa rozne objawy (mirekg9 tez pisal). Jak cos trze o tarcze to jednostajnie, no chyba ze masz tarcze "zwichrowane". Jak kulka lub walec w lozysku jest uszkodzona, to cale nie dziala jak trzeba a luzu na kole nie odczujesz. A takie objawy sa slyszalne tylko pod obciazeniem, np.przy skrecie. Wiem, bo mialem cos podobnego w Daihatsu. To jedyne co przychodzi mi dzis do glowy w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 to jednak takie skrzypienie ... wiesz mi lozysko padlo to huczalo, a tu skrzypi ,,, poza tym jest to jak wspomnialem nowe lozysko, ten dzwiek jednak nie wskazuje na ten problem ... mysle ze mechanik sluchajacy to wzialby to pod uwage, to nie zoltodziub w koncu - ale dzieki za kazda podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Wiem chlopie ze to nowe lozysko ale wszystko na to wskazuje ze padlo. Nie podwazam wiarygodnosci Twojego mechanika. Dzis nowe czesci psuja sie szybciej niz stare. O lozyskach w naszych x-ach pisza na innych forach ze szybko padaja, ale nie ma na to zadnej reguly. Jutro podejde do serwisu nissana w Oberndorf-ie i podejme temat. Moze oni cos beda wiedziec, ale nic nie obiecuje, bo szkopy umieja tylko wymieniac czesci na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 (edytowane) to jednak takie skrzypienie ... - ale dzieki za kazda podpowiedz Może być i skrzypienie - przypominające siadanie skakanie na starej wersalce. To charczenie co ja miałem, to mogę przyrównać do Twojego stwierdzenia i słowa -->skrzypienie. A może podobne do dźwięków jak to czasami słyszalne jest w rowerach, gdy kręcisz pdalami??? Jak pisze Grzmot i ja również to podtrzymuję, że padło łożysko. Części się szybko psują, ktoś musi na tym zarabiać. Dlaczego czasami sworzeń wystarczy tylko na 7ooo a nie na 25ooo km? Edytowane 6 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Witam Kolegów! Miałem kilka dni temu podobny objaw. Przy skręcaniu w prawo, przy lewym przednim kole metaliczne (blaszane) szur, szur, szur.... , częstotliwość zależna od prędkości. Delikatne odsunięcie "blaszanej" osłony tarczy w stronę silnika usunęło temat. Po podniesieniu auta, miejsce, w którym osłona ociera o tarczę może nie być widoczne. Delikatne "dotykanie" do tarczy (a to wystarczy by pojawiał się nawet hałas) uwidacznia się dynamicznie, pod obciążeniem i dodatkowo przy skręcaniu. Sądzę, że podobnie jest w tym przypadku. Pozdrawiam wszystkich X-maniaków!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.