Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.4 czy 1.6?


Gość artopoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , obecnie posiadam almere 2.2 di , zrobilem juz prawie 50tys km i zadnych problemow nie bylo (obecny przebieg ok 243tys). Planuje zakup nowszego samochodu , na poczatku myslalem o civicu 1.6 vtec , P12 (boje sie awaryjnosci) . Codziennie robie ok 100km . Teraz pytanie , czy oplaca sie kupuc note na niemieckie autostrady? Obecnie Almera spala mi ok 6-6,5l przy jezdzie 150-160km\h.

Wiem by uzyskac taki wynik musialbym przy Note jezdzic troche wolniej. Chce kupic samochod w niemczech , przebieg max 100 000 . Diesla raczej nie chce (z tego co zauwazylem to z moja almera mam szczescie - znajomi maja z dieslami czeste problemy). Myslicie ze lepiej kupic 1.4 czy 1.6? ew. jakies inne propozycje.

 

Zapomnialem jeszcze dodac ze za samochod chce zaplacic max 5000euro

 

Pozdro

Edytowane przez artopoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik 1.6 Polecam. Spalania rzędu 6-6,5 litra przy 150-160 na pewno nie uzyskasz ale przynajmniej w miarę komfortowo tym silnikiem tak pojedziesz. 1.4 przy 150-160 będzie się kręcił na zdecydowanie górnym zakresie obrotów a i osiągnięcie mniejszym silnikiem tych prędkości nie bedzie takie szybkie :) Spalanie 1.6 i 1.4 różnią się w granicach 0,5 do 1 litra na 100 km na korzyść 1.4 ale przyjemność z jazdy Notkiem 1.6 jest zdecydowanie większa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie 1,6. Z 1,4 miałem do czynienia tylko podczas 20 minutowej jazdy próbnej. Było upalnie, więc klimatyzacja działała na full i podczas próby dynamicznego przyspieszenia (tylko ja plus pracownik salonu)odniosłem niemiłe wrażenie,że auto nawet kręcone dość wysoko (ok 4-5 tys) przyspiesza dość niechętnie. Zamówiłem (bez jazdy próbnej - nie było akurat egzemplarza z tym motorem) w ciemno większy silnik benzynowy i podczas 6 letniej eksploatacji ani razu nie żałowałem wydanej dodatkowo sporej kwoty. Ta różnica w przypadku zakupu auta używanego praktycznie się zaciera. Problem polega na tym,że na rodzimym rynku ta wersja jest trudna do upolowania. Być może w Niemczech jest ich więcej. Zalety tej jednostki: przy spokojnej eksploatacji spalanie prawie takie same jak mniejszego brata, brak problemów w poceniem się głowicy, bloku czy jakichkolwiek wycieków (co w 1,4 czasem się zdarza), duża elastyczność sprzyjająca oszczędności na paliwie, solidny moment obrotowy ułatwiający szczególnie wyprzedzanie, bez nadmiernego hałasu da się podróżować z przyzwoitą prędkością autostradową (140-150 km/h). Na koniec ogólnie większa frajda - dość lekkie auto bardzo chętnie i łatwo się rozpędza. Zdziwione miny szoferów dużych aut - bezcenne

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie popieram moich kolegów!. Podobnie jak Dar 1962 po niezbyt ekscytującej jeździe próbnej Notkiem z silnikiem1.4 postanowiłem kupic w ciemno takiego, tyle że z motorem 1.6 i nie żałuje auto nie pali dużo a bardzo chętnie się rozpędza i daje spore poczucie bezpieczeństwa podczas wyprzedzania, można się oczywiście przyczepić do skrzyni biegów do której trzeba się przyzwyczaic i do wyciszenia wnętrza (niektórzy koledzy je poprawiali i to z dobrym skutkiem) ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z mojego Notesa, a z silnika 1.6 w szczególności :dribble: .
Pozdrawiam :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę oryginalny ;) i również polecę 1,6, nie ma potrzeby powtarzać zalet, które koledzy wyżej już wymienili. Powiem krótko, z silnika w moim Note jestem najbardziej zadowolony. Na marginesie dodam, że od razu chciałem taką pojemność i na wstępie zaznaczyłem to w salonie (nawet bez jazdy 1,4 ;)).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Ja jestem innego zdania, pewnie będę zaraz za to potępiony. Posiadam taki sam silnik 1.6 i jeżeli miałbym jeździć do pracy autostradami 100 km dziennie to jednak szukałbym innego rozwiązania. Problemem tutaj nie jest silnik który mocy ma wystarczająco dużo lecz skrzynia biegów. Gdyby ten silnik posiadał 6 bieg tz. autostradowy a nie taki który ma takie same przełożenie jak 5 bieg w skrzyni 5 biegowej to było by to auto idealne. A tak przy dużych prędkościach rzędu 160 km/h po co komu tak wielkie obroty silnika sięgające 5 tys. obrotów co niekorzystnie wpływa jak wiadomo na spalanie. Dlatego ekonomicznie podważam takie rozwiązanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jesteś w tm myśleniu odosobniony :D

Czasami przy dłuższej jeździe walnę się i szukam 6 ki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Szóstka przydała by się czasem aby oszczędzić paliwo przy prędkościach powyżej 140 km/h ...ale sporo benzynówek bazuje na skrzyni "piątce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, Note to auto z założenia miejskie, nie dostosowane do ciągłego ruchu autostradowego. Czasem oczywiście śmignąć można i na pewno 1.6 sprawi się lepiej. Ja chyba jak miałym jeździć głównie po autostradach, wszedł bym, chyba w dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam szóstkę i co z tego? Daje się włożyć bez problemu przy 70 km/h a przy 110  obroty przekraczają już 3 000. Jazdy z prędkością 150 km/h nawet sobie za bardzo nie wyobrażam :rofl:  więc  podstawą jest odpowiednie dobranie przełożeń skrzyni biegów. Np pierwsze trzy standardowo potem dłuższa czwórka  i piąty właśnie autostradowy.

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to pewnie skrzynia raczej pod dCi niż pod benzynę. Jak by zapiąć 6 bieg na Dusterze z dCi, pewnie leciałbyś te 110 na 1500 obrotach ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam szóstkę i co z tego? Daje się włożyć bez problemu przy 70 km/h a przy 110  obroty przekraczają już 3 000. Jazdy z prędkością 150 km/h nawet sobie za bardzo nie wyobrażam :rofl:  więc  podstawą jest odpowiednie dobranie przełożeń skrzyni biegów. Np pierwsze trzy standardowo potem dłuższa czwórka  i piąty właśnie autostradowy.

Bo Rumuni nie mają gdzie jeździć 150h,dla tego rozwiązanie przewidywało tylko prędkość 120 na 6ce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat ta skrzynia jest japońska :rofl:  ale mniejsza o to, taką cechę ma sporo skrzyń w koncernie Renault  i nie tylko. Większość konstrukcji (nawet 6 biegowych) zestopniowana jest tak,żeby zniechęcić kierowcę do przekraczania setki. Potem szybko rosną obroty, hałas i spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat ta skrzynia jest japońska :rofl:  ale mniejsza o to, taką cechę ma sporo skrzyń w koncernie Renault  i nie tylko. Większość konstrukcji (nawet 6 biegowych) zestopniowana jest tak,żeby zniechęcić kierowcę do przekraczania setki. Potem szybko rosną obroty, hałas i spalanie

Nie do końca masz rację,jest to wspólna konstrukcja reni z nyską -cytat " ....Silnik ten, współpracujący ze 6-biegową skrzynią mechaniczną opracowaną wspólnie przez Renault i Nissan, jest dostępny w modelach ...."

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Większość konstrukcji (nawet 6 biegowych) zestopniowana jest tak,żeby zniechęcić kierowcę do przekraczania setki. Potem szybko rosną obroty, hałas i spalanie

 

Z tym akurat się nie zgodzę, wystarczy pojeździć jakimkolwiek nowym dieslem.

A hałas, to kwestia tylko nakładów $ (testy aero+materiały), w nowoczesnych i to wcale nie mega drogich autach, przy 140-150 nie stanowi on żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Powiem krótko 1,6 jest najlepszym wyborem do tej bryły auta , naprawdę przy wyprzedzaniu te 110 habet się przydaje , od 90-do 130km/h jest w miare szybko. Sam mam 1,6 sprowadzone z niemiec za około 5 tyś euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wątpliwości, że lepiej mieć 1.6 niż 1.4... Ale pamiętajmy, że NOTE to auto za założenia miejskie a w mieście 1.4 sprawuje się bardzo dobrze. Wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Polacy zaczynają być pragmatyczni i nie przepłacają za większy silnik, nie łożą na droższe przeglądy i opłaty, tylko dla satysfakcji posiadana większego silnika i wykorzystania jego potencjału raz w roku. Dlatego 1.4 sprzedawały się doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie też bierz 1.6, znajomy ma i sobie bardzo chwali. Na trasie bardzo szybko się zbiera, przyspieszenie niezle nawet. Tak naprawde chyba nie bedziesz potrzebował niczego więcej. Co do awaryjnosci to rowniez nie narzeka. Nic tylko brac :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Spalanie 1.6 i 1.4 różnią się w granicach 0,5 do 1 litra na 100 km na korzyść 1.4 ale przyjemność z jazdy Notkiem 1.6 jest zdecydowanie większa :)

 

I tu bym się chyba za bardzo nie zgodził, mam takiego starszego znajomego i ma własnie 1.4 przy jego stylu jazdy po mieście ma takie same spalanie jak u mnie a ja raczej od niego bardziej dynamicznie jeżdżę  :devil:

 

Ale jak coś to głosuję na 1.6.

Poza tym jakby patrzeć, to owszem przydałby się kolejny bieg, ale jakby chcieć mieć "6" skrzynie to można wybrać Tiidę :)

 

Codziennie robie ok 100km . Teraz pytanie , czy oplaca sie kupuc note na niemieckie autostrady? Obecnie Almera spala mi ok 6-6,5l przy jezdzie 150-160km\h.

Wrzucasz gaz - i masz przy takiej prędkości przy silniku 1.6 spalanie w granicach 9-10l LPG  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu bym się chyba za bardzo nie zgodził, mam takiego starszego znajomego i ma własnie 1.4 przy jego stylu jazdy po mieście ma takie same spalanie jak u mnie a ja raczej od niego bardziej dynamicznie jeżdżę  :devil:

 

Ale jak coś to głosuję na 1.6.

Poza tym jakby patrzeć, to owszem przydałby się kolejny bieg, ale jakby chcieć mieć "6" skrzynie to można wybrać Tiidę :)

 

Wrzucasz gaz - i masz przy takiej prędkości przy silniku 1.6 spalanie w granicach 9-10l LPG  :devil:

Diabełku,1.4 to trzeba umieć jeździć,tak żeby było w miarę dynamicznie i bez zbędnego spalania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem 1,6 niestyty nie znalazłem odpowiedniego egzemplarza w kwocie jaką dysponowałem  -_-  więc z dwojga złego wybrałem dci  :devil:  ogólnie rewelka.  

 

Odnośnie użytkowania na autostradzie, to mam taka opinię, że różnica pomiędzy 1,4 a 1,6 jest znikoma i niewiele wnosi, gdyż "tam" nie musisz się stresowac w trakcie wyprzedzania, dysponujesz minimum 2 pasami!

Kilka lładnych at temu użytkowałem auto 77KM korzystałem w zasadzie tylko z autostrad i było wystarczająco!! jazda 120-150km/h bez problemu. Odnośnie komfortu to nie będę się wypowiadał  :unsure:  ale czy dodatkowe 15-20KM by ten komfort wielce zmieniły?? wątpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj zmienił by zmienił..... silnik 1,6 prezy tych samych prędkościach pracuje na wolniejszych obrotach a co za tym idzie masz ciszej w samochodzie... a to już chyba komfort? :) 

Poza tym.... nie stresujesz się tak bardzo bo zawsze masz pod nogą pewien zapas na wszelki wypadek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Graphia,brakuje tych paru kucyków do szybkiego wyprzedzenia.Czasami trzeba się na autostradzie miarkować,nie tylko tym co się dzieje przed tobą,ale przede wszystkim co się dzieje za Tobą!,bo tu jest ważne,by nie zmuszać kierowników do niepotrzebnego hamowania,bo to drażni...i nie potrzebnie można mięcha nałapać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...