Gość artopoo Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) Witam , obecnie posiadam almere 2.2 di , zrobilem juz prawie 50tys km i zadnych problemow nie bylo (obecny przebieg ok 243tys). Planuje zakup nowszego samochodu , na poczatku myslalem o civicu 1.6 vtec , P12 (boje sie awaryjnosci) . Codziennie robie ok 100km . Teraz pytanie , czy oplaca sie kupuc note na niemieckie autostrady? Obecnie Almera spala mi ok 6-6,5l przy jezdzie 150-160km\h. Wiem by uzyskac taki wynik musialbym przy Note jezdzic troche wolniej. Chce kupic samochod w niemczech , przebieg max 100 000 . Diesla raczej nie chce (z tego co zauwazylem to z moja almera mam szczescie - znajomi maja z dieslami czeste problemy). Myslicie ze lepiej kupic 1.4 czy 1.6? ew. jakies inne propozycje. Zapomnialem jeszcze dodac ze za samochod chce zaplacic max 5000euro Pozdro Edytowane 11 Lipca 2013 przez artopoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Jako użytkownik 1.6 Polecam. Spalania rzędu 6-6,5 litra przy 150-160 na pewno nie uzyskasz ale przynajmniej w miarę komfortowo tym silnikiem tak pojedziesz. 1.4 przy 150-160 będzie się kręcił na zdecydowanie górnym zakresie obrotów a i osiągnięcie mniejszym silnikiem tych prędkości nie bedzie takie szybkie Spalanie 1.6 i 1.4 różnią się w granicach 0,5 do 1 litra na 100 km na korzyść 1.4 ale przyjemność z jazdy Notkiem 1.6 jest zdecydowanie większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Na autostrady 1.6 na pewno będzie lepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) zdecydowanie 1,6. Z 1,4 miałem do czynienia tylko podczas 20 minutowej jazdy próbnej. Było upalnie, więc klimatyzacja działała na full i podczas próby dynamicznego przyspieszenia (tylko ja plus pracownik salonu)odniosłem niemiłe wrażenie,że auto nawet kręcone dość wysoko (ok 4-5 tys) przyspiesza dość niechętnie. Zamówiłem (bez jazdy próbnej - nie było akurat egzemplarza z tym motorem) w ciemno większy silnik benzynowy i podczas 6 letniej eksploatacji ani razu nie żałowałem wydanej dodatkowo sporej kwoty. Ta różnica w przypadku zakupu auta używanego praktycznie się zaciera. Problem polega na tym,że na rodzimym rynku ta wersja jest trudna do upolowania. Być może w Niemczech jest ich więcej. Zalety tej jednostki: przy spokojnej eksploatacji spalanie prawie takie same jak mniejszego brata, brak problemów w poceniem się głowicy, bloku czy jakichkolwiek wycieków (co w 1,4 czasem się zdarza), duża elastyczność sprzyjająca oszczędności na paliwie, solidny moment obrotowy ułatwiający szczególnie wyprzedzanie, bez nadmiernego hałasu da się podróżować z przyzwoitą prędkością autostradową (140-150 km/h). Na koniec ogólnie większa frajda - dość lekkie auto bardzo chętnie i łatwo się rozpędza. Zdziwione miny szoferów dużych aut - bezcenne Edytowane 11 Lipca 2013 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krecik1973 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Zdecydowanie popieram moich kolegów!. Podobnie jak Dar 1962 po niezbyt ekscytującej jeździe próbnej Notkiem z silnikiem1.4 postanowiłem kupic w ciemno takiego, tyle że z motorem 1.6 i nie żałuje auto nie pali dużo a bardzo chętnie się rozpędza i daje spore poczucie bezpieczeństwa podczas wyprzedzania, można się oczywiście przyczepić do skrzyni biegów do której trzeba się przyzwyczaic i do wyciszenia wnętrza (niektórzy koledzy je poprawiali i to z dobrym skutkiem) ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z mojego Notesa, a z silnika 1.6 w szczególności .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Nie będę oryginalny i również polecę 1,6, nie ma potrzeby powtarzać zalet, które koledzy wyżej już wymienili. Powiem krótko, z silnika w moim Note jestem najbardziej zadowolony. Na marginesie dodam, że od razu chciałem taką pojemność i na wstępie zaznaczyłem to w salonie (nawet bez jazdy 1,4 ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Ja jestem innego zdania, pewnie będę zaraz za to potępiony. Posiadam taki sam silnik 1.6 i jeżeli miałbym jeździć do pracy autostradami 100 km dziennie to jednak szukałbym innego rozwiązania. Problemem tutaj nie jest silnik który mocy ma wystarczająco dużo lecz skrzynia biegów. Gdyby ten silnik posiadał 6 bieg tz. autostradowy a nie taki który ma takie same przełożenie jak 5 bieg w skrzyni 5 biegowej to było by to auto idealne. A tak przy dużych prędkościach rzędu 160 km/h po co komu tak wielkie obroty silnika sięgające 5 tys. obrotów co niekorzystnie wpływa jak wiadomo na spalanie. Dlatego ekonomicznie podważam takie rozwiązanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Wcale nie jesteś w tm myśleniu odosobniony Czasami przy dłuższej jeździe walnę się i szukam 6 ki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Prawda. Szóstka przydała by się czasem aby oszczędzić paliwo przy prędkościach powyżej 140 km/h ...ale sporo benzynówek bazuje na skrzyni "piątce" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Cóż, Note to auto z założenia miejskie, nie dostosowane do ciągłego ruchu autostradowego. Czasem oczywiście śmignąć można i na pewno 1.6 sprawi się lepiej. Ja chyba jak miałym jeździć głównie po autostradach, wszedł bym, chyba w dCi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Mam szóstkę i co z tego? Daje się włożyć bez problemu przy 70 km/h a przy 110 obroty przekraczają już 3 000. Jazdy z prędkością 150 km/h nawet sobie za bardzo nie wyobrażam więc podstawą jest odpowiednie dobranie przełożeń skrzyni biegów. Np pierwsze trzy standardowo potem dłuższa czwórka i piąty właśnie autostradowy. Edytowane 15 Lipca 2013 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Bo to pewnie skrzynia raczej pod dCi niż pod benzynę. Jak by zapiąć 6 bieg na Dusterze z dCi, pewnie leciałbyś te 110 na 1500 obrotach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Mam szóstkę i co z tego? Daje się włożyć bez problemu przy 70 km/h a przy 110 obroty przekraczają już 3 000. Jazdy z prędkością 150 km/h nawet sobie za bardzo nie wyobrażam więc podstawą jest odpowiednie dobranie przełożeń skrzyni biegów. Np pierwsze trzy standardowo potem dłuższa czwórka i piąty właśnie autostradowy. Bo Rumuni nie mają gdzie jeździć 150h,dla tego rozwiązanie przewidywało tylko prędkość 120 na 6ce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 akurat ta skrzynia jest japońska ale mniejsza o to, taką cechę ma sporo skrzyń w koncernie Renault i nie tylko. Większość konstrukcji (nawet 6 biegowych) zestopniowana jest tak,żeby zniechęcić kierowcę do przekraczania setki. Potem szybko rosną obroty, hałas i spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) akurat ta skrzynia jest japońska ale mniejsza o to, taką cechę ma sporo skrzyń w koncernie Renault i nie tylko. Większość konstrukcji (nawet 6 biegowych) zestopniowana jest tak,żeby zniechęcić kierowcę do przekraczania setki. Potem szybko rosną obroty, hałas i spalanie Nie do końca masz rację,jest to wspólna konstrukcja reni z nyską -cytat " ....Silnik ten, współpracujący ze 6-biegową skrzynią mechaniczną opracowaną wspólnie przez Renault i Nissan, jest dostępny w modelach ...." Edytowane 15 Lipca 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Większość konstrukcji (nawet 6 biegowych) zestopniowana jest tak,żeby zniechęcić kierowcę do przekraczania setki. Potem szybko rosną obroty, hałas i spalanie Z tym akurat się nie zgodzę, wystarczy pojeździć jakimkolwiek nowym dieslem. A hałas, to kwestia tylko nakładów $ (testy aero+materiały), w nowoczesnych i to wcale nie mega drogich autach, przy 140-150 nie stanowi on żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wili04 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Powiem krótko 1,6 jest najlepszym wyborem do tej bryły auta , naprawdę przy wyprzedzaniu te 110 habet się przydaje , od 90-do 130km/h jest w miare szybko. Sam mam 1,6 sprowadzone z niemiec za około 5 tyś euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Nie ma wątpliwości, że lepiej mieć 1.6 niż 1.4... Ale pamiętajmy, że NOTE to auto za założenia miejskie a w mieście 1.4 sprawuje się bardzo dobrze. Wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Polacy zaczynają być pragmatyczni i nie przepłacają za większy silnik, nie łożą na droższe przeglądy i opłaty, tylko dla satysfakcji posiadana większego silnika i wykorzystania jego potencjału raz w roku. Dlatego 1.4 sprzedawały się doskonale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sami77 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Według mnie też bierz 1.6, znajomy ma i sobie bardzo chwali. Na trasie bardzo szybko się zbiera, przyspieszenie niezle nawet. Tak naprawde chyba nie bedziesz potrzebował niczego więcej. Co do awaryjnosci to rowniez nie narzeka. Nic tylko brac :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Spalanie 1.6 i 1.4 różnią się w granicach 0,5 do 1 litra na 100 km na korzyść 1.4 ale przyjemność z jazdy Notkiem 1.6 jest zdecydowanie większa I tu bym się chyba za bardzo nie zgodził, mam takiego starszego znajomego i ma własnie 1.4 przy jego stylu jazdy po mieście ma takie same spalanie jak u mnie a ja raczej od niego bardziej dynamicznie jeżdżę Ale jak coś to głosuję na 1.6. Poza tym jakby patrzeć, to owszem przydałby się kolejny bieg, ale jakby chcieć mieć "6" skrzynie to można wybrać Tiidę Codziennie robie ok 100km . Teraz pytanie , czy oplaca sie kupuc note na niemieckie autostrady? Obecnie Almera spala mi ok 6-6,5l przy jezdzie 150-160km\h. Wrzucasz gaz - i masz przy takiej prędkości przy silniku 1.6 spalanie w granicach 9-10l LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ginko75 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 ja miałem w Nocie silnik 1,4 i szczerze pisząc to pracował bardziej kulturalniej niż 1,6 w Q. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 I tu bym się chyba za bardzo nie zgodził, mam takiego starszego znajomego i ma własnie 1.4 przy jego stylu jazdy po mieście ma takie same spalanie jak u mnie a ja raczej od niego bardziej dynamicznie jeżdżę Ale jak coś to głosuję na 1.6. Poza tym jakby patrzeć, to owszem przydałby się kolejny bieg, ale jakby chcieć mieć "6" skrzynie to można wybrać Tiidę Wrzucasz gaz - i masz przy takiej prędkości przy silniku 1.6 spalanie w granicach 9-10l LPG Diabełku,1.4 to trzeba umieć jeździć,tak żeby było w miarę dynamicznie i bez zbędnego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 A ja chciałem 1,6 niestyty nie znalazłem odpowiedniego egzemplarza w kwocie jaką dysponowałem więc z dwojga złego wybrałem dci ogólnie rewelka. Odnośnie użytkowania na autostradzie, to mam taka opinię, że różnica pomiędzy 1,4 a 1,6 jest znikoma i niewiele wnosi, gdyż "tam" nie musisz się stresowac w trakcie wyprzedzania, dysponujesz minimum 2 pasami! Kilka lładnych at temu użytkowałem auto 77KM korzystałem w zasadzie tylko z autostrad i było wystarczająco!! jazda 120-150km/h bez problemu. Odnośnie komfortu to nie będę się wypowiadał ale czy dodatkowe 15-20KM by ten komfort wielce zmieniły?? wątpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Oj zmienił by zmienił..... silnik 1,6 prezy tych samych prędkościach pracuje na wolniejszych obrotach a co za tym idzie masz ciszej w samochodzie... a to już chyba komfort? Poza tym.... nie stresujesz się tak bardzo bo zawsze masz pod nogą pewien zapas na wszelki wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Masz rację Graphia,brakuje tych paru kucyków do szybkiego wyprzedzenia.Czasami trzeba się na autostradzie miarkować,nie tylko tym co się dzieje przed tobą,ale przede wszystkim co się dzieje za Tobą!,bo tu jest ważne,by nie zmuszać kierowników do niepotrzebnego hamowania,bo to drażni...i nie potrzebnie można mięcha nałapać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.