Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w AT


sq9mcs

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni automatycznej. Motul Multi ATF już jest ale w sevice manual'u wyczytałem że należy na pracującym silniku ściągnąć wąż powrotny z chłodnicy oleju. Pytanie który to wąż powrotny? Górny czy dolny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam się nad tym zastanawiałem, ale nie mam pewności. chyba najlepiej wyciągnąć oba i sprawdzić z którego siknie olej jak uruchomisz na chwilę silnik :) potem zapiąć ten z którego leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vq40de sa dwa ciekie ale na dole chlodnicy, ja zmienialem sam spuscilem stary z miski skrzyni potem z chlodnicy odpalilem mialem zdjete dwa przewody z chlodnicy i przeszedlem przez wszystkie biegi az przestal leciec olej, jeszcze jedno nie ma filtra ale jest sitko w misce mozesz zmienic zestaw sitko + uszczelka miski napelnianie - skladasz wszystko i wlewasz olej do stanu przez miarke odpalasz i rowniez przechodzisz przez wszystkie biegi powoli aby napelnic w kazdej sekcji olej kontroluesz olej w misce i go dolewasz jak przejdziesz przez wszystkie biegi i nie bedzie ubywac oleju to juz bedzie koniec potem jazda probna i kontrola jeszcze raz oleju i to wszystko poczytaj sobie jeszcze o tym duzo jest na www w US nic trudnego ja uzywam do wszystkiego valvoline i jest super ja robilem w ten sposob ale moze inni robia lepiej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vq40de sa dwa ciekie ale na dole chlodnicy, ja zmienialem sam spuscilem stary z miski skrzyni potem z chlodnicy odpalilem mialem zdjete dwa przewody z chlodnicy i przeszedlem przez wszystkie biegi az przestal leciec olej

 

nie ma ryzyka ze jak osuszysz w ten sposób skrzynie to ja uszkodzisz?

 

ja znam trochę inną metodę;  najpierw wymienia się olej w misce na nowy a następnie odpinając rurkę powrotna z chłodnicy można się pozbyć resztek starego oleju czekając aż nowy olej pompowanym z miski przy włączonym silniku przepchnie resztki starego znajdujące się w układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie ktoś napisał coś mądrego bo inaczej było by mnóstwo tematów o zepsutej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Pytanie która to rurka powrotna. Chyba sam będę musiał sprawdzić a później napiszę co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi ci o chłodnicę oleju ze skrzyni to jest tak olej ze skrzyni wpada do chłodnicy wody oczywiście do oddzielnego obiegu poewm dalej do chłodnicy skrzyni górą i wraca dołem czyli dolna rurka to powrotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...