Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

KLEKOTANIE PRZY ODPALANIU


Gość wdw81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, 

od jakiegoś czasu przy odpalaniu mojej Primerki słychać bardzo głośny klekot, trwa to jakieś 3 sekundy i stopniowo cichnie(ale szybko).Dzieje się to tylko na zimnym silniku.

Podjechałem do mechanika i stwierdził ze to zawory. ok. ale tu mam pytanie, gośc stwierdził że wyregulowac zaworów się nie da i ze tak juz musi być?!!! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź poziom oleju i ciśnienie: 1bar, przy 700obr/min i zobacz jak szybko "wstaje" bo może nie trzyma zawór i schodzi z napinacza 

 

luzy zaworowe:

na zimnym

ssący     0.24

wydech  0,26

czyli jak są podane to się reguluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej spływa i na początku po rozruchu masz ten klekot.

Miałem tak u siebie, jak miałem olej 5W30 syntetyk, zmieniłem na gęstszy 10W40 półsyntetyk - dalej to samo.

 

Stawiam na kulejącą pompę oleju.

 

P.S. W Micrze mam tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie szklanki popychaczy hydraulicznych. Być może któreś się już kończą. Ale żeby to stwierdzić trzeba by je wyciągnąć (masz ich 16), pomierzyć i wymienić te które się zużyły... (koszt jednej około 50).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gall_anonim3, możesz rozwinąć myśl, popychaczy hydraulicznych?????????? w silniku QR20DE ??????? gdzie ich nie ma :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania :devil:

Chętnie poznam szczegóły demontażu i wymiany tych szklanek :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma??!! No to sorrki. Mam podobne zjawisko w 1.8 i stwierdzono "szklanki popychaczy hydraulicznych". Może coś przekręciłem albo mechanik mi to wytłumaczył nie do końca jak powinien.

Sorrki!!

W moim przypadku zastanawiam się czy po wymianie pierścieni nie wrócić przed zimą do oleju syntetycznego (obecnie 10w40) i czy to by uciszyło klekotanie po odpaleniu. Jeżdżę na krótkich dystansach (5 km) i być może półsyntetyk z racji, że gęstszy później trafia do głowicy i dlatego klepie chwilę po dopaleniu. Zastanawiam się czy nie nasili się to w zimie, a jak wspomniałem u mnie silnik w tygodniu nie ma się praktycznie czasu zagrzać ze względu na krótkie trasy. Moje obawy dotyczą też rozszczelnienia slinika... Co prawda przy wymianie pierścieni część uszczelek się wymieniło ale czy powrót do syntetyka nie rozszczelniłoby go?

Pozdrawiam!

Edytowane przez gall_anonim3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w QG18DE też nie ma hydro tylko zwykłe szklanki i reguluje się luz zaworowy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w swoim!!!!!

tylko ze ten sam dzwiek co mam przy uruchaminiu dzieje sie podczas jazdy!!!!!

 

dzisiaj byłem u mechanika i powiedział ze są to stuki z łańcuszka rozrządu, 

powiedział ze sprawdzi diagnostyke kompa ( regulacjas położenia wałka rozrzadu)

cisnienie oleju , potem stan łańcuszka i napinacza i i coś na amp....tura czy cos takiego.

 

mam nagrane jak mi to klekocze, ale nie umie zamiescic pliku.

 

bede wiedział moze dzis albo jutro



plik zajmuje mi 19mb i jak ktos chce mage przesłac na meila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...