Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n16]1.8 lubi olej


pele
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zarówno 1.5 jak i 1.8 lubią bo to w zasadzie te same silniki.

 

Swój mam od nowości, aktualnie spala litre na 400km jazdy miejskiej. Zaczął spalać olej od przebiegu ok. 120000, następnie od 130000 do 150000 zaczął systematycznie zwiększać się apetyt do stanu aktualnego. Teraz mam ok 163000 Przyspiesza w normie więc myślę, że to uszczelniacze zaworowe poleciały.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy kolega czytać potrafi?

nie każdemu tyle biorą, tylko koledze wyzej akurat trafił się taki egzemplarz.

Mi z kolei nic nie bierze, komu innemu pół litra na 1000km.

Zależy jak sie uda kupić.

 

DLatego warto przy zakupie przegazowac do odciki i sprawdzić, czy z rury nie polecą nibieskie kłęby dymu. Jeśłi tak, do odwrócić się na pieciei wracać czym prędzej do domu, bo auto na 100% popija olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo

aż tyle biorą?

Nie wie czy biorą, mój tyle bierze, a mam go od nowości, dlatego domyślam się, że N16 na rynku wtórnym dzielą się na te przed remontem i spalające olej i na te po remoncie lub nawet dwóch (bo przebiegi z blatu i książki serwisowe to sobie można wsadzić), które go nie biorą.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś?

 

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.5 i chlal do 1l/500km. Nie, to nie są żarty. Nie gubił nigdzie oleju, natomiast widać było ze próbuje przepalic, bo rura była okopcona jak cholera. Wymiana zaworów spotegowala spalanie. Pierścienie cześniej były zabezpieczone i była próba reanimacji, bez powodzenia, spalanie niemal od razu takie samo, po wymianie na nowki sztuki nawet 1mm nie schodzi od wymiany do wymiany. Raz mi zeszło, ale to wina śruby na pokrywie zaworów, która gwint straciła i nie trzymała. Teraz już jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś?

Niestety, silnik suchy. Kopci na szaro po odpaleniu na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest kozt sprawdzenia kompresji? Bo sadzę się na sprawdzenie z pół roku, ale mi schodzi.

 

Na czym polega sprawdzenie na sucho i z olejem?

 

Niby przyspiesza w normie tak na oko, choć po rozgrzaniu i mocnym bucie tez potrafi puścić dymka, więc może być i to i to.

 

 

Teraz to się "modlę" żeby to 800km trasy przejechało, bo po miescie tak jak na codzień to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od mechanika, ale to groszowe sprawy. Około 30zł, w każdym razie nie drożej, niż 50zł.

 

Na rozgrzanym silniku mierzysz ciśnienie na każdym garze. Zapisujesz sobie wyniki.

 

Następnie do każdego z garów strzykawką wpuszczasz jakieś 10ml oleju (tzw. próba olejowa) i ponownie mierzysz ciśnienie.

 

Jeśli po próbie olejowej wyjdzie większe ciśnienie - puszczają pierścienie. Olej podczas próby ma za zadanie uszczelnić pierścienie.

 

A tak na marginesie - polecam kupić sobie sprzęt do pomiaru ciśnienia. Teraz popatrzyłem, miernik firmy Bass Polska to koszt 60zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasę 800km zrobisz, ale po prostu weź ze sobą baniaczek oleju:) i w połowie dystansu sprawdź poziom i dolewka.

No ja chyba ze 30 zapłaciłem, a jeszcze dodatkowo przed samą robotą sprawdzili ciśnienie i im wychodziło inne co prawda ale robili. Pierścienie chyba z 500zł kosztowały ale ręki uciąć sobie nie dam za koszta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quadrat: Właśnie dlatego pytałem o koszt bo może sam bym sobie pomierzył.

 

tomzyl: mam wrażenie że w trasie nie spali aż tyle, ale baniaczek w bagazniku na 100% będzie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój 1.8 nie bierze oleju, ale ważna rzecz trzeba nalać olej przy wymianie do maximum - jak wiecie tylko w tym silniku Nissan zmienił kształt miski olejowej, co skutkowało bardzo małą ilością oleju w silniku i ... przy bardzo szybkiej jeździe w silniku "zaczyna brakować" oleju i stąd zacierają się/przegrzewają pierścienie itd...

 

Należy też pamiętać o regularnej wymianie "oleum".

 

Edyta:

Upss myślałem, że to wątek o 1.8. :)

 

Pozdr.

S...

Edytowane przez System
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...