pele Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 ile oleju lubi spalić ten siln ik, bo słyszałem, że te jedn. lubią olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) Zarówno 1.5 jak i 1.8 lubią bo to w zasadzie te same silniki. Swój mam od nowości, aktualnie spala litre na 400km jazdy miejskiej. Zaczął spalać olej od przebiegu ok. 120000, następnie od 130000 do 150000 zaczął systematycznie zwiększać się apetyt do stanu aktualnego. Teraz mam ok 163000 Przyspiesza w normie więc myślę, że to uszczelniacze zaworowe poleciały. Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo aż tyle biorą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 ten sam problem pojawiał się w Mazdzie 1,8 - pierścienie tłokowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 czy kolega czytać potrafi? nie każdemu tyle biorą, tylko koledze wyzej akurat trafił się taki egzemplarz. Mi z kolei nic nie bierze, komu innemu pół litra na 1000km. Zależy jak sie uda kupić. DLatego warto przy zakupie przegazowac do odciki i sprawdzić, czy z rury nie polecą nibieskie kłęby dymu. Jeśłi tak, do odwrócić się na pieciei wracać czym prędzej do domu, bo auto na 100% popija olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) liter na 400km to masakrycznie dużo, tak dużo aż tyle biorą? Nie wie czy biorą, mój tyle bierze, a mam go od nowości, dlatego domyślam się, że N16 na rynku wtórnym dzielą się na te przed remontem i spalające olej i na te po remoncie lub nawet dwóch (bo przebiegi z blatu i książki serwisowe to sobie można wsadzić), które go nie biorą. Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Mi jak na razie to ucieka olej z pod miski olejowej jak będę rozrząd robił to wymieniem uszczelkę i zobaczę czy bierze coś olej. Przebieg 215 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek1007 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Mi nic nie bierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 (edytowane) Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś? Edytowane 18 Sierpnia 2013 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Ja mam 1.5 i chlal do 1l/500km. Nie, to nie są żarty. Nie gubił nigdzie oleju, natomiast widać było ze próbuje przepalic, bo rura była okopcona jak cholera. Wymiana zaworów spotegowala spalanie. Pierścienie cześniej były zabezpieczone i była próba reanimacji, bez powodzenia, spalanie niemal od razu takie samo, po wymianie na nowki sztuki nawet 1mm nie schodzi od wymiany do wymiany. Raz mi zeszło, ale to wina śruby na pokrywie zaworów, która gwint straciła i nie trzymała. Teraz już jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Licząc że pali 10 l Pb /100 km to litr oleju na 40 paliwa to pali jak dwusów czyli cholernie dużo. Czy aby na pewno to przepala a nie gubi gdzieś? Niestety, silnik suchy. Kopci na szaro po odpaleniu na zimnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Faktycznie niestety. Pytanie czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Sprawdzenie kompresji na sucho i z olejem może potwierdzić lub wyeliminować jedną z tych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Jaki jest kozt sprawdzenia kompresji? Bo sadzę się na sprawdzenie z pół roku, ale mi schodzi. Na czym polega sprawdzenie na sucho i z olejem? Niby przyspiesza w normie tak na oko, choć po rozgrzaniu i mocnym bucie tez potrafi puścić dymka, więc może być i to i to. Teraz to się "modlę" żeby to 800km trasy przejechało, bo po miescie tak jak na codzień to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zależy od mechanika, ale to groszowe sprawy. Około 30zł, w każdym razie nie drożej, niż 50zł. Na rozgrzanym silniku mierzysz ciśnienie na każdym garze. Zapisujesz sobie wyniki. Następnie do każdego z garów strzykawką wpuszczasz jakieś 10ml oleju (tzw. próba olejowa) i ponownie mierzysz ciśnienie. Jeśli po próbie olejowej wyjdzie większe ciśnienie - puszczają pierścienie. Olej podczas próby ma za zadanie uszczelnić pierścienie. A tak na marginesie - polecam kupić sobie sprzęt do pomiaru ciśnienia. Teraz popatrzyłem, miernik firmy Bass Polska to koszt 60zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Trasę 800km zrobisz, ale po prostu weź ze sobą baniaczek oleju:) i w połowie dystansu sprawdź poziom i dolewka. No ja chyba ze 30 zapłaciłem, a jeszcze dodatkowo przed samą robotą sprawdzili ciśnienie i im wychodziło inne co prawda ale robili. Pierścienie chyba z 500zł kosztowały ale ręki uciąć sobie nie dam za koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Quadrat: Właśnie dlatego pytałem o koszt bo może sam bym sobie pomierzył. tomzyl: mam wrażenie że w trasie nie spali aż tyle, ale baniaczek w bagazniku na 100% będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Mi zrobił na trasie W-wa - Gda - W-wa chyba 2 literki jak chlał na potęgę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 heh jednak spalił, 900km 2l poszły w atmosferę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 (edytowane) Mój 1.8 nie bierze oleju, ale ważna rzecz trzeba nalać olej przy wymianie do maximum - jak wiecie tylko w tym silniku Nissan zmienił kształt miski olejowej, co skutkowało bardzo małą ilością oleju w silniku i ... przy bardzo szybkiej jeździe w silniku "zaczyna brakować" oleju i stąd zacierają się/przegrzewają pierścienie itd... Należy też pamiętać o regularnej wymianie "oleum". Edyta: Upss myślałem, że to wątek o 1.8. Pozdr. S... Edytowane 2 Września 2013 przez System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.