lemmy69 Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 witam, jak w temacie..., do pustego zbiornika weszło podczas 3 prób łącznie 0,5 l gazu, kontrolki wskazują że jest pełny zbiornik, podejrzewam że pływak spadł, zawór tankowania sprawny; ostatnio sporo kombinowałem przy butli bo musiałem ją nieco przesunąć tak więc żeby nie odkręcać miedzi to czasami "leżała do góry kołami" , zawór tankowania mam w zderzaku a ten też często zdejmowałem żeby przy haku pogrzebać.......tyle, że po tych przeróbkach to już z 1,5 tys. przejechałem i z 10 tankowań do pełna....i wyłącznie po płaskim, terenu żadnego właściwie to chciałem zapytać o sam sposób uszczelnienia wielozaworu już po robocie , butla Bormech (walec 45 l) a wielozawór Tomasetto Achille, jeśli ktoś kumaty w temacie i mógłby coś doradzić to byłbym wdzięczny za pomoc, dzisiaj niedziela , w środę wyjazd na zlot w góry a przecież na benzynie to finansowe samobójstwo by było ...jak się nie uda to trudno, pojadę jutro do gazownika ale podejrzewam że nie będzie chciał się bawić i wymieni wielozawór po prostu bo tak łatwiej, szybciej ...i drożej, dla mnie! początek operacji: w samo południe, czyli godz. W-3,5h....radźcie bo czas ucieka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 sprawdź wkrętakiem w zaworze tankowania, czy kulka się rusza, walnij gumowcem w butlę, bo może się pływak zawiesił i nei zatankujesz, bo wtedy zaczyna terkotać, jak to nei pomoże to trzeba wyjąć WZW, a uszczelniany jest gumową podkładką, operacja nietrudna, dasz radę 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 sprawdzałem kulkę, młotek też nie pomógł, no nikogo bardziej zorientowanego w temacie to już chyba nie znajdę do południa czyli do dzieła, dobrze że akurat byłeś przy kompie, jakbym napotkał jakieś problemy to będę dopytywał... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 odkręcasz wielozawór a potem po przekątnej lub po kolei dokręcasz te imbusy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 no i chyba znalazłem przyczynę, ten mały zrzynek izolacji rurki miedz. blokował sprężynkę w miejscu gdzie wskazuję, ale skąd się tam wziął to nie mam pojęcia...pewnie pływał w butli: ...tyle,że mam następny dylemat, podczas demontażu skądś wypadła mi sprężynka z małą plast. kostką, sprężynka wielkością przypomina tę z długopisu i pasuje zarówno do króćca wyjścia gazu do silnika jak i do króćca gdzie mocowana jest rurka poboru gazu (ta z filterkiem): obstawiam to drugie miejsce bo wypadła dopiero jak odkręciłem rurkę poboru, ale głowy nie dam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 no takiej sekcji to nie pamiętam co gdzie ma być Dino sie bawił coś tam rozwiercał chyba to będzie kojarzył ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Dino, where are you?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 jak zdemontowałeś rurkę poboru, to wypadł Ci ogranicznik wypływu gazu, popatrz TU człowiek wyjdzie na chwilę na zakupy a tu już taki postęp prac :D @Tofu ma doświadczenie w niemożliwości zalania butli gazem :D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 (edited) oglądałem te foty wcześniej, zanim się wziąłem do roboty ale nie skojarzyłem później...no to OK, tylko w jakiej kolejności to włożyć: najpierw sprężynka czy kostka do króćca?tak i tak pasuje.. Edited August 11, 2013 by lemmy69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 dokładnie ale jak sie roboty nie skończy od razu zostawi a potem na szybko składać by zrobić są efekty robisz 2x //// Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 (edited) niech się dzieje ...składam w kolejności jak poniżej, pomierzyłem i wychodzi, że zaworek ma 4mm skoku, a chyba tak ma to działać żeby w przypadku zerwania instalacji a co za tym idzie zbyt dużej różnicy ciśnień wewnątrz butli i atmosferycznego to pierwsze zamknęło zaworek blokując wyciek gazu zanim zdąży się zakręcić zawór w bagażniku mam nadzieję, że dobrze kombinuję bo w przeciwnym razie zabawa od nowa .....a jeździć mi się chce Edited August 11, 2013 by lemmy69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 no nawet nie dacie pójść na spacer z psiskiem nie wiem, czy nie powinno być odwrotnie, bo to zabezpiecza przed nagłym wypływem, a tak jak Ty zamontujesz to chyba będzie cały czas zamknięty, a tak gaz sobie go opuszcza, po to są te wycięcia, no ale głowy nie dam, jak będe miał WZW w łąpie to porozkręcam wszytko i dla potomych dam ogólnie to możesz go wcale nie montować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 no nie będzie bo sprężynka go odpycha, przy pełnym bucie nic nie dusi, nie zamula czyli pozostanę przy tej wersji... zalałem na próbę za 10 zeta- żadnego przecieku nie ma więc na poważnej stacji do pełna , no i niby jest OK...jedyne co boli to ,że do zupełnie pustego zbiornika weszło w sumie 30 litrów , a przy pojemności 45 powinno 35-36 litrów co dawałoby 80% napełnienia, ale to już temat na inną niedzielę ... no to co panowie, zapraszam do najbliższego baru na tradycyjne Gronie lub Klasyczne ...na mój rachunek rzecz jasna jeszcze raz dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 trzeba było podgiąc pływak i lać do pełnego, poza tym, masz powietrze w zbiorniku i musisz potankować z 3-4 razy aby je wygonić i wtedy zacznie wchodzić więcej 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 uhmmmm ? tego to nie wiedziałem..., OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.