Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] wybór instalacji gazowej do Primery


birdex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę założyć instalację LPG w Nissan Primera P12, poj. 1,8, 116 KM 2003r.
Mam pytanie które wtryskiwacze Hana wybrać czarne czy czerwone. W warsztacie w którym będę montował instalację powiedziano mi żeby założyć czarne bo na czerwonych może mi za dużo palić. Powiedziano mi, że jak będzie miał za mało mocy na czarnych to wtedy zmienimy na czerwone.
Do tego samochodu zaproponowano mi sterownik STAG-4 QBOX BASIC i reduktor LOVATO. Mam pytanie czy to dobry zestaw ?
A może lepszy będzie STAG-300 premium podpięty z gniazdem OBD samochodu?. Chociaż w warsztacie odradzano mi ten sterownik do tego samochodu uzasadniając to zakresami pracy sterownika benzynowego (a dokładnie dużym rozrzutem zakresów pracy co powoduje iż sterownik od gazu "źle" pracuje).

A może powinienem wziąć pod uwagę inny zestaw ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcę założyć instalację LPG w Nissan Primera P12, poj. 1,8, 116 KM 2003r.

Mam pytanie które wtryskiwacze Hana wybrać czarne czy czerwone. W warsztacie w którym będę montował instalację powiedziano mi żeby założyć czarne bo na czerwonych może mi za dużo palić. Powiedziano mi, że jak będzie miał za mało mocy na czarnych to wtedy zmienimy na czerwone.

Do tego samochodu zaproponowano mi sterownik STAG-4 QBOX BASIC i reduktor LOVATO. Mam pytanie czy to dobry zestaw ?

A może lepszy będzie STAG-300 premium podpięty z gniazdem OBD samochodu?. Chociaż w warsztacie odradzano mi ten sterownik do tego samochodu uzasadniając to zakresami pracy sterownika benzynowego (a dokładnie dużym rozrzutem zakresów pracy co powoduje iż sterownik od gazu "źle" pracuje).

A może powinienem wziąć pod uwagę inny zestaw ?.

Najlepiej zdać się na warsztat oni mają doświadczenie z wieloma silnikami i wiedzą co do czego najlepiej pasuje. Ja w poprzednim samochodzie miałem instalację skomponowaną przez warsztat z części różnych producentów i przez 4 lata użytkowania nie miałem żadnych problemów. (Po 4 latach sprzedałem samochód). Poza tym dostaniesz przecież gwarancję. Więc w razie czego będą musieli naprawić swoje błędy za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hanki czerwone, ale lepiej weź Barakudy, nie daj sobie wcisnąć sterownika bez korekt po obrotach, bo auto będzie kulawe, reduktora nie znam, ale Shark spoko da radę a pewnie tańszy w utrzymaniu, ogólnie jakiś dziwny setup Ci zaproponowali, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawią mnie te zakresy pracy sterownika pb .... bo to widać że to totalne wciskanie kitu ... i to nie w tym kolorze co trzeba ,,,

 

masakra ..sterownik pb z sterownikiem lpg ma jedynie kontakt przez  czasy wtrysku (wyjątek OBD ...) wiec nie wiem co to za ściema ...

 

reduktor może został bo nie wydolił w 2.0 to go opchną do 1.8 ...

 

baraki fajne są i ciche ...

shark mnie naprawdę zaskoczył bo przy 130 KM działał jak marzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chodzi o zakresy pracy sterownika to prawdopodobnie chodziło o korekty sterownika benzynowego, że są/mogą być duże i że w związku z tym sterownik gazu nie nadąży korygować (pytanie czy w P12 faktycznie te korekty są większe niż +/-25 bo ponoć w tym zakresie korekt jest sens sotosowania Stag premium). Słyszałem opinię, że do P12 wystarczy zwykły sterownik Stag 4+ lub Qbox i jeśli są dobre wtryski, reduktor i dobrze wystrojona instalacja to sterownik gazu nie będzie miał co korygować. W dalszym ciągu mam problem z wyborem sterownika Qbox czy premium ? Qbox ma szybszy procesor szybciej obrabia dane, może szybciej reagować na zmiany, premium ma korekty i wolniejszy procesor. I teraz pytanie co jest ważniejsze. Jeśli ktoś może opisać dokładnie (nie marketingowo przepisane ze strony producenta) różnice między tymi sterownikami to będę wdzięczny. Chodzi mi o dokładny opis/zasadę jak działają korekty i kiedy się przydają w Stag Premium. Jeśli mam dobry reduktor (AC R01;-)) i dobre wtryski (Hana) i jest to dobrze wyregulowane/ustawione to w czym i kiedy (w jakich sytuacjach) może mi pomóc premium. Słyszałem też opinię że te korekty są źródłem błędów i to co miało być zaletą premium staje się wadą i uciążliwością.

 

Mój typ do [P12] na dzień dzisiejszy to:

 

Qbox

Hana

AC R01

 

Czy Stag 300 premium jest faktycznie najlepszy do samochodów z OBD (z wyjątkiem kilku marek/modeli) ? Jeśli tak to proszę napisać dlaczego warto (ale tak konkretnie na przykładzie)? Co poprawi w moim samochodzie premium w stosunku do Qboxa? dynamikę jazdy ?, żywotność podzespołów ?, będę miał mniejsze spalanie ? brak pojawienia się kontrolki check engine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie korekty ecu nie są zbytnio ważne bo regulują jedynie czasy wtrysku a sterownik ma mapę mnożnika i te czasy proporcjonalnie wydłuża  danie wydajniejszego wtrysku lub większego ciśnienia może spowodować że ecu będzie stosował krótsze korekty na lpg niż PB...

 

ty masz już na pewno OBD II a to służy jedynie do pokazywania błędów jak sama nazwa wskazuje ,,,a czy się połączy ,,,i będzie działać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...