KrisT Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Witam. Jestem nowy na forum, i świeżym posiadaczem patha. Niestety nie jest to nówka samochodzik (2006r.) i ma kilka małych usterek pomimo niewielkiego przebiegu 164kkm. Fajne auto, zostanie u mnie kilka lat, ale wpierw muszę kilka rzeczy porobić i dopieścic tego czołga. Panowie nie działa wskaznik poziomu paliwa, na desce kontrolka stoi na 0 i świeci się rezerwa. I tu moje pytanie, jak dobrać się do tego pływaka w baku? Trzeba cały bak wyjmować? Miał ktoś taką usterkę? Na co zwrócic uwagę? (nie chce czegoś urwać). Da się to naprawić czy od razu kupić pływak/czujnik na alledrogo? Druga sprawa jak się zdejmuje plastikową osłoną silnika (górna, pod maską) odkręciłem te dwie sróbki i dalej gdzieś z tyłu trzyma. Jest to na wcisk czy dodatkowo trzeba jeszcze coś odkręcic? Narazie jestem totalnie zielony w zakresie napraw tego auta, ale mam nadzieję iz to się zmieni po czasie. W miarę możliwości podczas napraw, wymian częsci postaram sie robic zdjęcia i opis aby inni "nowi" (jak ja) mieli prosciej. pozdrawiam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Bardzo rzadko pada wskaźnik paliwa. Jeśli pada, to nie w baku pływak, a w liczniku "zimne luty" puszczają i silniczek krokowy nie odchyla się. Ja tak miałem w primerze i w innych nissanach też tak jest. Daj licznik do przelutowania lub kup na alledrogo, ale jak dasz do przelutowania, to do porządnego elektronika - nie może on wyciągnąć wskazówek, tylko od tyłu rozlutować licznik i pod płytą poprawić luty ( najelpiej też zmienić wszystkie kondensatory elektrolityczne na nowe - kosz łączny ok 5-10 zł ). Najelpiej wymontuj pompę lub sprawdź rezystancję na rezerwie ( lub mało paliwa) a potem, sprawdź rezystancję tankując np do 3/4 baku. Jak wymontujesz to sprawdzasz opór ruszając pływak góra dół. Tam jest chyba zakres między 0-200 ohm. Ja mam od 2.0 i od 1.8 primery pompę, ale nie wiem czy są takie same jak w pathfinderze ( benzyna ? ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Dzięki za odpowiedz, a do tego ustrojstwa aby sie dostac to muszę wymontować cały bak? Albo gdzies po trasie można się wpiąć z miernikiem i sprawdzic oporność "pływaka". Druga sprawa. Jak tylko dojdę jak wymontować licznik (potrzeba wiecej czasu) zaraz zabiorę się do roboty. I napiszę co i gdzie sie sp....... Panowie może jeszcze jakies rady, nie chcę niczego zniszczyć przy rozkręcaniu..ale dobre i to, już coś wiem... :-) pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq9mcs Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Poszukaj serwisówki do Patha. Jest dokładnie w niej opisane jak i co rozebrać i w jakiej kolejności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 czujnik poziomu paliwa czasem tez siada, aby się do niego dostac trzeba odpiąć przewody i odkrecic mocowania zbiornika a następnie zdjąć caly bak, najlepiej jak w zbiorniku jest mało paliwa inaczej będzie trzeba walczyc z większą masą tu sa filmiki które powinny pomóc http://www.youtube.com/watch?v=Zf65KiPdUEQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 (edited) Panowie dzięki za pomoc. Usterkę usunąłem. Musiałem wyjąć bak.... mordęga! I tu uwaga na sruby ktorymi są przykręcane paski co trzymią bak. Wpierw dobrze wypsikajcie ropą lub wd-40 te 3 śruby, szczególnie 2 do ktorych od "tyłu" (do nakretek) nie ma dojścia. Bo lubią się zapiekać, odkrędzcie ile się da spryskajcie i wkręccie z powrotem, pracochłonne ale moze was uratować od wiertarki i zniszczenia gwintu w belkach, nie załujcie i lejcie w profile ile wlezie. U mnie się jedna śruba ukręciła (ta najbliżej tylnego dyfra) i miałem 3h w plecy, na szczescie udało się pozostałość rozwiercic i wkręcic w belkę, bo wykręcic nie było szans. Ewentualnie grzać małym palnikiem. Moja rada przed taką robotą odessijcie z baku całą ropę! Będzie naprawdę lżej! Ja miałem (nie wiedziałem) 50l ropy i dobrze zrobiłem podkładajac lewarek pod bak, bo by pierdzielnął z hukiem, a i tak manewrowanie takim ciężarem leżac na plecach nie było łatwe. do rzeczy aby sprawdzić czujnik wystarczy po trasie kabli lub w kostce licznika wpięc się do kabli zółto- srebrny i czarny-srebrny (srebrne poprzeczne paski) bo takowe prowadzą od wtyczki od baku. Dolewając ropy mierzymy oporność jesli się zmienia to czujnik jest ok i winny jest licznik. Jeśli oporność się nie zmienia wtedy winnym jest czujnik w baku, albo połączenie gdzieś na kabelku. Tak czy siak trzeba wyjmować bak. Panowie u mnie winnym okazał się PŁYWAK ktory nissan zrobił z..... twardej kruszącej się pianki! W aucie za taką kase pływak powinien być plastikowy a oni odwalili kaszane jadąc po kosztach zrobieniem pływaka z gowna i to dosłownie bowiem drut ramienia czujnika który przechodzi przez ten pływak wytarł go w środku (jakieś fi12mm) tak iz ten zsunął się z drutu i odpłynął sobie w najdalszy zakątek baku, nawet podkladka zabezpieczajaca na końcu ramienia nie była wstanie go zatrzymać...... Tak na szybko (póżno było 23.cia.) zrobiłem pływak z kawałka twardej ale elastycznej pianki, jakaś mikroguma czy cos takiego. Nie rozpuszcza się w ropie, nie tonie i nie nasiąka więc wydała mi się najodpowiedniejszym materiałem jaki miałem pod ręką. Gabarytowo zrobiłem taki sam pływak nadziałem na drut, zabezpieczyłem przed zsunięciem i działa! Nareszcie wiem ile mam w baku... pozdrawiam Edited August 25, 2013 by KrisT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Witam , odświeżę trochę temat... W mojej Navarce dzieje się coś dziwnego , paliwa w zbiorniku jest około 40 l. Wskaźnik pokazuje po odpaleniu silnika '0" wraz z palącą się kontrolką rezerwy, Po chwili ;pokazuje full, a po paru minutach pokazuje stan właściwy - 1/2. W czasie jazdy też wskazówka ma wahania... Czy to zimny lut na wskaźniku, ? Przecierająca się wiązka , brak masy czy jakieś inne niespodzianki ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 praktycznie sobie sam odpowiedziałeś.... wepnij się z miernikiem w kostkę przy liczniku i obserwuj rezystancję, dolej paliwa itd. czujnik w baku zostawiłbym sobie na sam koniec, jako ostatnia częśc w tej układance która moze się zepsuć.(pływak) Sprawdz kostkę/ łącze za prawym przednim kołem, przeczyśc styki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal_S Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 To jeszcze i ja dopytam. Dziś opróżniłem zbiornik prawie do zera - niestety - moje zagapienie na trasie. Dojechałem do stacji, zatankowałem do pełna ale wskaźnik już nie wstał - myślałem że to może chwilowa zawiecha ale po 150km i kilku restartach wciąż pokazuje 0, rezerwe i komputer też nie szczytuje zasięgu. Zbieg okoliczności zimnych lutów i opróżnienia zbiornika czy szukać czegoś więcej? Dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted September 8, 2019 Author Share Posted September 8, 2019 (edited) a być może pływak sobie "popłynął" i został goły drut .... wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi odnośnie naprawy masz od początku tego tematu. wiesz co robić i gdzie sprawdzić..... Edited September 8, 2019 by KrisT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal_S Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Dzięki KrisT zrobiłem autodiagnozę liczników i podczas tego testu wskazówka się rusza wiec to chyba nie licznik. Mialem nadzieje że pływaczek się zawiesił ale wyjeździłem 55 litrów z baku, dziś dolałam do pełna i zmiany nie ma. Przy najbliższej wizycie u mechanika będzie chyba zdejmowany bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 (edited) Ja z kolei miałem tak że pokazywał max lub min , niezależnie od poziomu paliwa. Już miałem ( po 3 miesiącach ) bak zrzucać , ale nagle wróciło do normy. Spróbuj z połową zbiornika trochę ostrzej hamować i ostro na zakrętach . Może go rozruszasz. Przy zdejmowaniu baku można ukręcić śruby , no i obejmy mogą być do wymiany. Edited September 16, 2019 by dzemik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal_S Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 dzięki dzemik - już próbowałem po wybojach itp, ale nic z tego nie szło - popróbuje jeszcze, narazie mogę żyć bez wskaźnika poziomu paliwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.