Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 3.0 bierze olej co zrobić?


Gość Andriu1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem polega na tym że autko nie kopci ani na biało ani na czarno nie stuka , nie ma wycieków a olej znika na 10 tys. znika prawie cały stan.

Była wymieniona głowica i mechani mówił że cylindry są ok, i dół chba też jak dobrze pamiętam. Czy ktoś wie co jest przyczyną?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja mam u siebie ten sam problem. Autko nie kopci, świece czyste, wycieków brak, a olej znika 150-200ml/1000km. W sumie i tak to jest mniej niż przed płukanką silnika i zmianą z 10W40 na 5W50. Zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem wina uszczelniaczy zaworowych wydechowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście pewni że to silnik zjada olej :D? Może jakiś wyciek, gdzieś?

 

Była wymieniona głowica i mechani mówił że cylindry są ok, i dół chba też jak dobrze pamiętam. Czy ktoś wie co jest przyczyną?  

 

Czy podczas wymiany głowicy mechanik wymianił też uszczelkę głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój problem polega na tym że autko nie kopci ani na biało ani na czarno nie stuka , nie ma wycieków a olej znika na 10 tys. znika prawie cały stan.

Była wymieniona głowica i mechani mówił że cylindry są ok, i dół chba też jak dobrze pamiętam. Czy ktoś wie co jest przyczyną?  

Witaj

 

Olej znika w następujących przypadkach:

- jest spalany przez nieszczelności w cylindrach - pierścienie

- jest spalany przez nieszczelności na uszczelniaczach zaworowych - gumki

- wycieka pod auto - zimeringi, uszczelka miski

- miesza się z wodą i wycieka - głowica, uszczelka lub pęknięty blok

- dajesz mu ostro w palnik i robi mniej lub bardziej naturalne przepały

 

Moja rada: jak nie miesza się z wodą i nie wycieka pod auto to dolewaj i się nie nie martw. Taniej wyjdzie olej niż remont silnika. Na osiągi nie ma toi wpływu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj

 

Olej znika w następujących przypadkach:

- jest spalany przez nieszczelności w cylindrach - pierścienie

- jest spalany przez nieszczelności na uszczelniaczach zaworowych - gumki

- wycieka pod auto - zimeringi, uszczelka miski

- miesza się z wodą i wycieka - głowica, uszczelka lub pęknięty blok

- dajesz mu ostro w palnik i robi mniej lub bardziej naturalne przepały

 

- jest gubiony przez SPRĘŻARKĘ-spalany w cylidrach i tu niebezpieczeństwo, bo jak sie rozszczelni to tłoki przez maskę wylecą(silik się rozdupcy)

- jest gubiony przez TURBINĘ to wtedy widac dymek, niebieskawy przy gwałtownych przyspieszeniach

 

I rada jest taka, sprawdzić czy nie przez TURBO(wcześniej rozbiłem na sprężarkę i turbinę, aby rozdzielić część zimną i gorącą), bo silnik się rozdupcy. A tak to dolewać i jeździć-ale nie pałować bez potrzeby :wave:

Aha i lać dobry syntetyczny olej, ale bez przesady LOTOS lub ORGANIKA wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, przeciez ten olej nie znika, wiec sprawdz czy nie ma wyciekow (tektura pod auto po jezdzie, najlepiej na noc). Niech ktos pojezdzi za Toba, najlepiej gdzies pod gore (np.w strone Gluchlaz lub Prudnika) i popatrzy na kolor spalin. Jak nie pierscienie, to turbinka puszcza olej.

Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...