Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Piszczący pasek i stuki z lewej strony


jolana
 Share

Recommended Posts

witam :)

 

od dłuższego czasu piszczy pasek napędu alternatora i pompy, po wymianie na nowy przez paręset kilometrów był spokój i zaczął piszczeć od nowa mimo iż jest odpowiednio naprężony czy ktoś może mi pomóc i wie gdzie leży przyczyna ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

przyczyna leży w.....pasku  :)  a dokładnie w jego jakości oraz w solidności operacji wymiany. Najprawdopodobniej osobnik, który wymieniał paski, nie zadbał o  właściwe napięcie nowego. Wskutek tego ten kawałek gumy kilka razy prześliznął się po rolkach, jego wewnętrzna powierzchnia się przegrzała, lekko przypaliła, utraciła elastyczność, przyczepność i błyskawicznie wyślizgała. I będzie już piszczał mimo,że jest nowy. Bo wprawdzie jest nowy i nie ma obawy o jego zerwanie,ale będzie hałasował z przyczyn jw   :rolleyes2: . Jedynym sposobem na ciszę  jest zakup kolejnego paska (polecam zamiennik np firmy Gates - po pół roku wyrzuciłem oryginalny, jęczący  pasek i po jego założeniu przez kolejnych 5,5 roku była cisza), jego staranne założenie i właściwe napięcie (ale bez przesady, bo to obciąża łożyska napędzanego osprzętu). A przed założeniem warto sprawdzić i w razie konieczności oczyścić bieżnie kół pasowych i napinacza, z którymi współpracuje, bo mogą być zanieczyszczone i pokryte warstwą spalonej, twardej, przypominającej szkliwo gumy, którą zebrały z poprzednich pasków a to ułatwia poślizg i istnieje ryzyko,że nowy pasek szybko i głośno zacznie skarżyć się na swój ciężki los :whistle:

Edited by Dar1962
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

przyczyna leży w.....pasku  :)  a dokładnie w jego jakości oraz w solidności operacji wymiany. Najprawdopodobniej osobnik, który wymieniał paski, nie zadbał o  właściwe napięcie nowego. Wskutek tego ten kawałek gumy kilka razy prześliznął się po rolkach, jego wewnętrzna powierzchnia się przegrzała, lekko przypaliła, utraciła elastyczność, przyczepność i błyskawicznie wyślizgała. I będzie już piszczał mimo,że jest nowy. Bo wprawdzie jest nowy i nie ma obawy o jego zerwanie,ale będzie hałasował z przyczyn jw   :rolleyes2: . Jedynym sposobem na ciszę  jest zakup kolejnego paska (polecam zamiennik firmy Gates - po pół roku wyrzuciłem oryginalny, jęczący  pasek i po jego założeniu przez kolejnych 5,5 roku była cisza), jego staranne założenie i właściwe napięcie (ale bez przesady, bo to obciąża łożyska napędzanego osprzętu). A przed założeniem warto sprawdzić i w razie konieczności oczyścić bieżnie kół pasowych i napinacza, z którymi współpracuje, bo mogą być zanieczyszczone i pokryte warstwą spalonej, twardej, przypominającej szkliwo gumy, którą zebrały z poprzednich pasków a to ułatwia poślizg i istnieje ryzyko,że nowy pasek szybko i głośno zacznie skarżyć się na swój ciężki los :whistle:

dzięki  :) a gdzie taki pasek można kupić?

 

mam jeszcze jedno pytanie dotyczące stuków z lewej strony przedniego koła, wizyta w ASO nie wykazała żafnych luzów na gałkach ,amortyzatorach itp. mimo to podczas jazdy na nierównościach słyszę stuk z lewej strony , którego drganie czuję w kierownicy , na forum często pojawia się zużyte łożysko mc persona cz to może być to?

Link to comment
Share on other sites

choćby tutaj http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O

albo tu http://www.iparts.pl/auto-czesci/pasek-klinowy-wielorowkowy,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100431.html

jak widać, rozpiętość cen tej spora, nie warto kupować nic najtańszego - być może coś takiego ci zamontowano i masz efekt

ja zakupiłem ten: http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinowy-wielorowkowy,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100431-0-33-3pk668.html

 

ale mimo wszystko proponuję raczej zlecić zakup jakiemuś zaprzyjaźnionemu mechanikowi  lub przynajmniej wcześniej się z nim skonsultować celem uniknięcia pomyłki - możesz podać mu adres strony, niech oceni sam. Być może też taniej wyjdzie, jeśli zamówienie złoży mechanik. Warsztaty samochodowe mają o wiele większe upusty na części zamienne niż klienci indywidualni

Edited by Dar1962
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sprawdziłbym najpierw lewy wahacz (prawemu też to nie zaszkodzi) - jego sworznie i tuleje (miałem kiedyś pęknięty silentblok lewego wahacza, nic nie było widać a luzy się pojawiły dość szybko,bo w luźnej tulei wyrobił się sworzeń) W drugiej kolejności sprawdziłbym końcówki drążka kierowniczego - choć jeśli drga kierownica, to właściwie od tego właśnie bym zaczął.Taką kontrolę wykona każda solidna stacja diagnostyczna na tzw szarpakach + diagnosta z łomikiem i czułym słuchem oraz czuciem w...rękach :shifty: . Choć wierzyć mi się nie chce,że w ASO akurat tego nie mogli wykryć  :rofl: Na końcu sprawdziłbym drążek stabilizatora i stan łożysk kolumn mcPreson. Te drgania i hałasy ewidentnie mają związek z luzem któregoś z elementów zawieszenia

Edited by Dar1962
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

drążki stabilizatora są wymienione na nowe,gałka we wahaczu jest wymieniona na nową, dwa razy samochód był w aso ,nawet mechanik jeździł samochodem/ tylko na krótkim odcinku / i nie wyczuł nic ale to nadal jest :(



na stacji diagnostycznej samochód był na szarpakach .Czy  na stacji diagnostycznej w standzrdzie badania luzów zawieszenia bada się łożyska mcpersona czy ja muszę im to zasugerować?

Link to comment
Share on other sites

a może luzy pojawiły się na samej kolumnie kierownicy? kolumna składa się z dwóch elementów - w rurkę zamocowaną do samego koła kierowniczego od dołu wchodzi pręt. obie części połączone są wielowypustem. I tam czasami pojawia się luz który słychać jako postukiwanie a drgania przenoszone są na koło kierownicy (problem opisano na forum). Zrób mały eksperyment.Na postoju (silnik wyłączony) usiądź za kierownicą i wykonuj krótkie, lekkie i dość szybkie ruchy kołem w obie strony (po kilka stopni kątowych) i słuchaj, czy z okolicy kolan nie dochodzi wyraźne postukiwanie

Edited by Dar1962
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

radziłbym w wolnej chwili podjechać do diagnosty, który dysponuje przyzwoitą ścieżką do badania podwozia. Prędzej wykryje przyczynę stuków niż ci partacze z aso. Doświadczony diagnosta po prostu wie,gdzie ma szukać. Życzę powodzenia

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te stuki pewnie najbardziej słychać w gorące dni ??

Możesz mieć za mało smaru w górnych wahaczach - fabrycznie nowe mają ich za mało i zaczynają stukotać a potem piszczeć.

Trzeba to rozebrać i przesmarować. naewt przy montazu nowych ( 4 tuleje na wahacz ).

Druga opcja to końcówki i łączniki drążków.

3 opcja, której nie wykryje Ci warsztat, to luz w układzie kierowniczym - częsta wada nie wykrywalna przez żadnego z diagnostów.

4 opcja dolne mocowanie mc-phersona wyrobione - również żaden diagnosta nie wyłapie - ale to tylko jeśli masz auto niestabilne ( wężykuje podczas jazdy ) i może lekko podhałasować.

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a ten minus to za co? nie lubisz diagnostów? :rofl:

 

Jestem przekonany, że to tzw. wypadek przy pracy lub tzw. pomroczność jasna :D. Pomiksował nam się ten temat.... Ech, ciężko to poprzenosić, bo główny wątek się zerwie... Chyba zmienię tytuł temtu i tyle  :icecream:.

Link to comment
Share on other sites

 Pomiksował nam się ten temat.  :icecream:.

fakt - zarówno dylemat piszczącego paska jak i hałasy z zawieszenia były wałkowane i to w odrębnych tematach, więc zakładanie kolejnego łączącego te dwa wątki było zbędne. Z drugiej strony, szkoda koleżanki i trudno odmówić pomocy  :whistle: Sądzę,że po rozwiązaniu problemów technicznych z jej autem temat będzie do zamknięcia?

Edited by Dar1962
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 do dar 1962 sorry :( ten minus to przez pomyłkę :rolleyes2: nie umiem go wykasować chociaż bardzo chciałam, nie podarmo pisze przy mnie ,,nie bić jestem nowy ,, :) :) :)  wkażdym razie pasek juz się kupuje :) takich dobrych  diagnostów jak Ty jest mało :innocent: jeszcze raz dziękuję :0recourse:

Link to comment
Share on other sites

Jolana, Twój błąd z minusem poprawiony. Temat do zamknęcia ale jeszcze trochę się wtrzymamy, żeby dać szansę naszej nowej koleżence na interakcję w razie problemów ze zgłszonymi ustrkami ;).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 dzięki  :)  ok ;)



pasek wymieniony,piszczenia nie ma :) ze stukami jeszcze nie zrobione ,ale wiem o co chodzi i będę działać :):thumbsup: pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...