jolana Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 witam od dłuższego czasu piszczy pasek napędu alternatora i pompy, po wymianie na nowy przez paręset kilometrów był spokój i zaczął piszczeć od nowa mimo iż jest odpowiednio naprężony czy ktoś może mi pomóc i wie gdzie leży przyczyna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) przyczyna leży w.....pasku a dokładnie w jego jakości oraz w solidności operacji wymiany. Najprawdopodobniej osobnik, który wymieniał paski, nie zadbał o właściwe napięcie nowego. Wskutek tego ten kawałek gumy kilka razy prześliznął się po rolkach, jego wewnętrzna powierzchnia się przegrzała, lekko przypaliła, utraciła elastyczność, przyczepność i błyskawicznie wyślizgała. I będzie już piszczał mimo,że jest nowy. Bo wprawdzie jest nowy i nie ma obawy o jego zerwanie,ale będzie hałasował z przyczyn jw . Jedynym sposobem na ciszę jest zakup kolejnego paska (polecam zamiennik np firmy Gates - po pół roku wyrzuciłem oryginalny, jęczący pasek i po jego założeniu przez kolejnych 5,5 roku była cisza), jego staranne założenie i właściwe napięcie (ale bez przesady, bo to obciąża łożyska napędzanego osprzętu). A przed założeniem warto sprawdzić i w razie konieczności oczyścić bieżnie kół pasowych i napinacza, z którymi współpracuje, bo mogą być zanieczyszczone i pokryte warstwą spalonej, twardej, przypominającej szkliwo gumy, którą zebrały z poprzednich pasków a to ułatwia poślizg i istnieje ryzyko,że nowy pasek szybko i głośno zacznie skarżyć się na swój ciężki los Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Dar1962 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 przyczyna leży w.....pasku a dokładnie w jego jakości oraz w solidności operacji wymiany. Najprawdopodobniej osobnik, który wymieniał paski, nie zadbał o właściwe napięcie nowego. Wskutek tego ten kawałek gumy kilka razy prześliznął się po rolkach, jego wewnętrzna powierzchnia się przegrzała, lekko przypaliła, utraciła elastyczność, przyczepność i błyskawicznie wyślizgała. I będzie już piszczał mimo,że jest nowy. Bo wprawdzie jest nowy i nie ma obawy o jego zerwanie,ale będzie hałasował z przyczyn jw . Jedynym sposobem na ciszę jest zakup kolejnego paska (polecam zamiennik firmy Gates - po pół roku wyrzuciłem oryginalny, jęczący pasek i po jego założeniu przez kolejnych 5,5 roku była cisza), jego staranne założenie i właściwe napięcie (ale bez przesady, bo to obciąża łożyska napędzanego osprzętu). A przed założeniem warto sprawdzić i w razie konieczności oczyścić bieżnie kół pasowych i napinacza, z którymi współpracuje, bo mogą być zanieczyszczone i pokryte warstwą spalonej, twardej, przypominającej szkliwo gumy, którą zebrały z poprzednich pasków a to ułatwia poślizg i istnieje ryzyko,że nowy pasek szybko i głośno zacznie skarżyć się na swój ciężki los dzięki a gdzie taki pasek można kupić? mam jeszcze jedno pytanie dotyczące stuków z lewej strony przedniego koła, wizyta w ASO nie wykazała żafnych luzów na gałkach ,amortyzatorach itp. mimo to podczas jazdy na nierównościach słyszę stuk z lewej strony , którego drganie czuję w kierownicy , na forum często pojawia się zużyte łożysko mc persona cz to może być to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) choćby tutaj http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O albo tu http://www.iparts.pl/auto-czesci/pasek-klinowy-wielorowkowy,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100431.html jak widać, rozpiętość cen tej spora, nie warto kupować nic najtańszego - być może coś takiego ci zamontowano i masz efekt ja zakupiłem ten: http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinowy-wielorowkowy,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100431-0-33-3pk668.html ale mimo wszystko proponuję raczej zlecić zakup jakiemuś zaprzyjaźnionemu mechanikowi lub przynajmniej wcześniej się z nim skonsultować celem uniknięcia pomyłki - możesz podać mu adres strony, niech oceni sam. Być może też taniej wyjdzie, jeśli zamówienie złoży mechanik. Warsztaty samochodowe mają o wiele większe upusty na części zamienne niż klienci indywidualni Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Dar1962 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 dzięki napewno skorzystam z porady, a czy na drugie moje pytanie coś poradzisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) sprawdziłbym najpierw lewy wahacz (prawemu też to nie zaszkodzi) - jego sworznie i tuleje (miałem kiedyś pęknięty silentblok lewego wahacza, nic nie było widać a luzy się pojawiły dość szybko,bo w luźnej tulei wyrobił się sworzeń) W drugiej kolejności sprawdziłbym końcówki drążka kierowniczego - choć jeśli drga kierownica, to właściwie od tego właśnie bym zaczął.Taką kontrolę wykona każda solidna stacja diagnostyczna na tzw szarpakach + diagnosta z łomikiem i czułym słuchem oraz czuciem w...rękach . Choć wierzyć mi się nie chce,że w ASO akurat tego nie mogli wykryć Na końcu sprawdziłbym drążek stabilizatora i stan łożysk kolumn mcPreson. Te drgania i hałasy ewidentnie mają związek z luzem któregoś z elementów zawieszenia Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Dar1962 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 drążki stabilizatora są wymienione na nowe,gałka we wahaczu jest wymieniona na nową, dwa razy samochód był w aso ,nawet mechanik jeździł samochodem/ tylko na krótkim odcinku / i nie wyczuł nic ale to nadal jest na stacji diagnostycznej samochód był na szarpakach .Czy na stacji diagnostycznej w standzrdzie badania luzów zawieszenia bada się łożyska mcpersona czy ja muszę im to zasugerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) a może luzy pojawiły się na samej kolumnie kierownicy? kolumna składa się z dwóch elementów - w rurkę zamocowaną do samego koła kierowniczego od dołu wchodzi pręt. obie części połączone są wielowypustem. I tam czasami pojawia się luz który słychać jako postukiwanie a drgania przenoszone są na koło kierownicy (problem opisano na forum). Zrób mały eksperyment.Na postoju (silnik wyłączony) usiądź za kierownicą i wykonuj krótkie, lekkie i dość szybkie ruchy kołem w obie strony (po kilka stopni kątowych) i słuchaj, czy z okolicy kolan nie dochodzi wyraźne postukiwanie Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Dar1962 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 dzięki wiekie za liczne wskazówki będę próbować pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 radziłbym w wolnej chwili podjechać do diagnosty, który dysponuje przyzwoitą ścieżką do badania podwozia. Prędzej wykryje przyczynę stuków niż ci partacze z aso. Doświadczony diagnosta po prostu wie,gdzie ma szukać. Życzę powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 a ten minus to za co? nie lubisz diagnostów? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Te stuki pewnie najbardziej słychać w gorące dni ?? Możesz mieć za mało smaru w górnych wahaczach - fabrycznie nowe mają ich za mało i zaczynają stukotać a potem piszczeć. Trzeba to rozebrać i przesmarować. naewt przy montazu nowych ( 4 tuleje na wahacz ). Druga opcja to końcówki i łączniki drążków. 3 opcja, której nie wykryje Ci warsztat, to luz w układzie kierowniczym - częsta wada nie wykrywalna przez żadnego z diagnostów. 4 opcja dolne mocowanie mc-phersona wyrobione - również żaden diagnosta nie wyłapie - ale to tylko jeśli masz auto niestabilne ( wężykuje podczas jazdy ) i może lekko podhałasować. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 a ten minus to za co? nie lubisz diagnostów? Jestem przekonany, że to tzw. wypadek przy pracy lub tzw. pomroczność jasna . Pomiksował nam się ten temat.... Ech, ciężko to poprzenosić, bo główny wątek się zerwie... Chyba zmienię tytuł temtu i tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 (edytowane) Pomiksował nam się ten temat. . fakt - zarówno dylemat piszczącego paska jak i hałasy z zawieszenia były wałkowane i to w odrębnych tematach, więc zakładanie kolejnego łączącego te dwa wątki było zbędne. Z drugiej strony, szkoda koleżanki i trudno odmówić pomocy Sądzę,że po rozwiązaniu problemów technicznych z jej autem temat będzie do zamknięcia? Edytowane 16 Sierpnia 2013 przez Dar1962 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 do dar 1962 sorry ten minus to przez pomyłkę nie umiem go wykasować chociaż bardzo chciałam, nie podarmo pisze przy mnie ,,nie bić jestem nowy ,, :) wkażdym razie pasek juz się kupuje takich dobrych diagnostów jak Ty jest mało jeszcze raz dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Jolana, Twój błąd z minusem poprawiony. Temat do zamknęcia ale jeszcze trochę się wtrzymamy, żeby dać szansę naszej nowej koleżence na interakcję w razie problemów ze zgłszonymi ustrkami . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolana Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 dzięki ok pasek wymieniony,piszczenia nie ma ze stukami jeszcze nie zrobione ,ale wiem o co chodzi i będę działać pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.