DJEvo Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem Nissana Sunny N14 Sedan 1.4 75Km r.93 . Problem zaczął się pojawiać krótko po zakupie, samochód używany z przebiegiem 183tyś. Na parkingu przed supermarketem normalnie odpalam samochód i nic nie chce zapalić ;/, słychać rozruch ale nie chce zapalić :/. Dzisiaj pod McDonald's zaparkowałem prawymi kołami na krawężniku i przy próbie odpalenia nic , 10 razy próbowałem i nie chciał zapalić. Wrzuciłem bieg jałowy, "zdjąłem" ręczny i przepchnąlem samochód żeby nie stał na krawężniku, po 4 próbach udało się odpalić (przekręcam kluczyk na "start" słyszę rozruch silnika i czułem że zaskoczył ale bardzo słabo tak jakby nie miał siły się rozkręcić i szczęśliwie udało mi się odjechać no ale problem jest denerwujący gdyż czasami odpali za pierwszym razem a często tak jak napisałem mogę po 3 lub więcej razy próbować i albo zaskoczy albo nie. Drugi problem dotyczy wskaźnika paliwa. Pojechałem dzisiaj na stację BP wlałem 5,38 L a wskazówka niewiele się podniosła. Po wyłączeniu silnika wskazówka nie zmienia położenia (ciągle jest w tym samym miejscu) do tego strasznie śmierdzi paliwem w kokpicie , przy przyspieszaniu też czuć paliwo. W sunnym wymieniałem olej i filtr oleju (taka niebieska puszka w tylnej części silnika (od strony kokpitu) Co do odpalania (nie znam się na tym) ale mogą być świece do wymiany albo coś w silniku jest już zajechane, co do paliwa to może pompa paliwa. Spalanie też powala strasznie pali ten samochód, na stronie autocentrum jest ok. 8L/100 a na /www.spritmonitor.de ma spalanie min 6L O_o max 12 /100Km, mi pół zbiornika wystarczyło na ok. 170 Km. Proszę o pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Ja bym obstawiał na nieszczelność w układzie paliwowym (przewody, filtr czy inne), benzyna ma to do siebie że szybko paruje.problem z odpalaniem też może być przez np zapchany filtr paliwa, ale wtedy odczuwał być zamulenie przy samej jeździe... no i nie palił by tyle wtedy zacznij od wymiany podstawowych rzeczy. Świece, filtry (powietrza, paliwa), może kable WN i kopułkę, wjechać na kanał i obejrzeć czy gdzieś nie ma widocznych śladów wycieku benzynyWysokie spalanie może też być spowodowane padniętą sondą Lambda Co do wskaźnika to może jest padnięty, albo pływak się zawiesił. Można by odkręcić bak i zobaczyć co to się tam tworzyPS: zalewając 5L wskazówka powinna się niewiele podnieść, spróbuj zalać nieco więcej może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJEvo Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zalałbym więcej ale kasy nie mam :/ nie pracuję jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 No to póki co trzeba będzie przeboleć tak jak jest, tyle że to spalanie cie zrujnuje...kable+filtry to ze 150-200zł cie wyjdzie, jak by to sonda była to sonda też 200złWiem jak w tym kraju z pracą jest więc póki co trzeba przeboleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJEvo Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Len jest dosyć spory problem (tak mi się wydaje) silnik dostaję zbyt bogatą mieszankę, wczoraj tankowałem 7,58L i w ok. 40km spalił z 3 lub 4 litry O_o . Dzisiaj sprawdzę filtr paliwa ale nie wiem jak się zabrać do demontażu. Na pewno bym musiał bene z puścić :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Rozumiem że silnik na wtrysku maszFiltr paliwa to taka mała puszeczka pod dolotem odkręcasz tylko opaski z góry i dołu i zdejmujesz węże (będą stawiać opór, ale trza je wyrwać albo na siłe albo sposobem), trochę paliwa zawsze wypłynie ale nie ma potrzeby spuszczać benzyny.spalanie 3-4L na 40km nie jest tragiczne, mi pali tyle samo (fakt że też mam złą mieszankę, ale Sunny z reguły palą po 8-9L) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJEvo Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 8-9L/100 a nie w 41 km 13L/100 :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 8-9L/100 a nie w 41 km 13L/100 :/ Trza by sprawdzić jaki sygnał daje sonda lambda i czy ona w ogóle jeszcze działa mi palił po 12-13L na 100 jak miałem walniętą sondę właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJEvo Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Wczoraj Nyską pojechałem do mechanika. Wymiana świec, termostatu i tłumika. Zobaczymy co będzie dalej odbiór mam za ok. 2 dni EDIT: Dzisiaj (28.08) słonko wróciło od mechanika. Wymienione: świece, pasek klinowy, termostat i pospawany tłumik Temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.