Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Problemy z silnikiem i pływakiem


DJEvo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem Nissana Sunny N14 Sedan 1.4 75Km r.93 . Problem zaczął się pojawiać krótko po zakupie, samochód używany z przebiegiem 183tyś. Na parkingu przed supermarketem normalnie odpalam samochód i nic nie chce zapalić ;/, słychać rozruch ale nie chce zapalić :/. Dzisiaj pod McDonald's zaparkowałem prawymi kołami na krawężniku i przy próbie odpalenia nic :(, 10 razy próbowałem i nie chciał zapalić. Wrzuciłem bieg jałowy, "zdjąłem" ręczny i przepchnąlem samochód żeby nie stał na krawężniku, po 4 próbach udało się odpalić (przekręcam kluczyk na "start" słyszę rozruch silnika i czułem że zaskoczył ale bardzo słabo tak jakby nie miał siły się rozkręcić i szczęśliwie udało mi się odjechać no ale problem jest denerwujący gdyż czasami odpali za pierwszym razem a często tak jak napisałem mogę po 3 lub więcej razy próbować i albo zaskoczy albo nie.

 

Drugi problem dotyczy wskaźnika paliwa. Pojechałem dzisiaj na stację BP wlałem 5,38 L a wskazówka niewiele się podniosła. Po wyłączeniu silnika wskazówka nie zmienia położenia (ciągle jest w tym samym miejscu) do tego strasznie śmierdzi paliwem w kokpicie :(, przy przyspieszaniu też czuć paliwo.

 

W sunnym wymieniałem olej i filtr oleju (taka niebieska puszka w tylnej części silnika (od strony kokpitu)

 

Co do odpalania (nie znam się na tym) ale mogą być świece do wymiany albo coś w silniku jest już zajechane, co do paliwa to może pompa paliwa. Spalanie też powala strasznie pali ten samochód, na stronie autocentrum jest ok. 8L/100 a na /www.spritmonitor.de ma spalanie min 6L O_o max 12 /100Km, mi pół zbiornika wystarczyło na ok. 170 Km. Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał na nieszczelność w układzie paliwowym (przewody, filtr czy inne), benzyna ma to do siebie że szybko paruje.
problem z odpalaniem też może być przez np zapchany filtr paliwa, ale wtedy odczuwał być zamulenie przy samej jeździe... no i nie palił by tyle wtedy ;)
zacznij od wymiany podstawowych rzeczy. Świece, filtry (powietrza, paliwa), może kable WN i kopułkę, wjechać na kanał i obejrzeć czy gdzieś nie ma widocznych śladów wycieku benzyny
Wysokie spalanie może też być spowodowane padniętą sondą Lambda 
Co do wskaźnika to może jest padnięty, albo pływak się zawiesił. Można by odkręcić bak i zobaczyć co to się tam tworzy
PS: zalewając 5L wskazówka powinna się niewiele podnieść, spróbuj zalać nieco więcej może :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to póki co trzeba będzie przeboleć tak jak jest, tyle że to spalanie cie zrujnuje...
kable+filtry to ze 150-200zł cie wyjdzie, jak by to sonda była to sonda też 200zł
Wiem jak w tym kraju z pracą jest więc póki co trzeba przeboleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Len jest dosyć spory problem (tak mi się wydaje) silnik dostaję zbyt bogatą mieszankę, wczoraj tankowałem 7,58L i w ok. 40km spalił z 3 lub 4 litry O_o . Dzisiaj sprawdzę filtr paliwa ale nie wiem jak się zabrać do demontażu. Na pewno bym musiał bene z puścić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że silnik na wtrysku masz
Filtr paliwa to taka mała puszeczka pod dolotem p2040078pk5.jpg
odkręcasz tylko opaski z góry i dołu i zdejmujesz węże (będą stawiać opór, ale trza je wyrwać albo na siłe albo sposobem), trochę paliwa zawsze wypłynie ale nie ma potrzeby spuszczać benzyny.
spalanie 3-4L na 40km nie jest tragiczne, mi pali tyle samo (fakt że też mam złą mieszankę, ale Sunny z reguły palą po 8-9L)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8-9L/100 a nie w 41 km 13L/100 :/

Trza by sprawdzić jaki sygnał daje sonda lambda i czy ona w ogóle jeszcze działa :P

mi palił po 12-13L na 100 jak miałem walniętą sondę właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Nyską pojechałem do mechanika. Wymiana świec, termostatu i tłumika. Zobaczymy co będzie dalej :D odbiór mam za ok. 2 dni

 

EDIT: Dzisiaj (28.08) słonko wróciło od mechanika. Wymienione: świece, pasek klinowy, termostat i pospawany tłumik



Temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...