Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zderzaki metalowe - wyjazd z kraju


szalik777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

przymierzam się do wymiany zderzaków w moim Patrolu Y61 na metalowe. Jednakże mam wątpliwości czy nie będę miał problemów jak wyjadę z kraju z nie seryjnymi zderzakami. czy ktoś ma może doświadczenie w tej kwestii i może mi coś więcej powiedzieć na ten temat?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze zadnego z tym problemu nie bedzie, z robitą d*pą sie jezdziło i nikt sie nie czepiał, jedynie do czego na rzut oka maga sie doczepic to grubosc bieznika opon u naszych zachodnich sasiadów min chyba 4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jechałem przez niemcy bez kierunkowskazu - bo się potłukł i nikt się nie przyczepił więc to raczej łut szczęścia a nie reguła - mojego kumpla zgarnęli za jakąś mniejszą pierdołę i  musiał się holować z autostrady - więc reguły nie ma. Ale niefabryczny zderzak nie jest usterką i jeśli masz ważny polski przegląd to możesz po całej unii jeździć bez czepiania się (któraś tam dyrektywa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj

 

Reguła jest prosta, ma być ważne badanie techniczne, a zmienione elementy muszą posiadać homologację - chodzi o bezpieczeństwo pieszych i współpracę z poduszkami powietrznymi.  Zderzaki z internetu raczej homologacji nie mają bo jest droga, więc ryzyko jest - upierdliwy policjant może kazać odholować auto, choć bronienie się polskim badaniem technicznym ma szansę sukcesu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ciekawe 

kto da homologacje na zderzak z blachy 4mm

do 2007 ujdzie bo nie wszystko było homologowane

ale po 07 na wszystko musi być homologacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

do przedmówcy ...

 

 to zależy jak chcesz użytkować auto i do którego momentu w tzw "wyścigu zbrojeń" się posuniesz ...

... jedni są za inni przeciw a kieszeń mówi co  innego. 

 Opcja moja : przód ,tył,boki zmienione na stal;reszta sprzedana póki cała i coś moża było odzyskać bo w terenie i tak się połamie lub zniszczy. 

z mojego mizernego doświadczenia to już dawno bym połamał to co było do połamania łącznie z nadkolami...

... jak zrobisz twoja sprawa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy zamontowany element ma posiadać europejski znak homologacji. I obrona polskim ważnym przeglądem technicznym może prędzej skutkować wszczęciem postępowania względem diagnosty niż uratowaniem d*py właścicielowi. Więc lepiej się tłumaczyć tym, że zamontowałeś go po przeglądzie niż iść w zaparte i strugać wariata. Niestety - wraz ze zwiększającą się liczbą samochodów terenowych na drogach rośnie również poziom znajomości przepisów przez służby nadzorujące :( . Czy nam się to podoba czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...