Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z nadmuchem po wymontowaniu radia


Zuzinho7
 Share

Recommended Posts

Już jakiś czas temu pisałem odnośnie radia, a teraz przeszedłem od słów do czynów.

 

Dzwoniłem do Clariona celem omówienia naprawy tego radia (napis secure na zielonym tle, wciągarka działa - wysuwa płyty, ale nie wciąga).

 

Rozkręciłem wszystko, dobrałem się do radia, no i tak wyciągnąłem antenę, kostkę 1, 2, 3 (najszerszą) no i uradowany że będę mógł wysłać, auto odpala wbrew różnym rzeczom co czytałem, no ale za chwilkę zdziwienie klawiszami od panelu sterować nie mogę żadnymi, po tylko ruszeniu delikatnym gałki od ustawiania temperatury (mimo że nie ma sygnału niczego), nadmuch przechodzi w tryb automatyczny (dmucha na full), włącza się klima i 18*. 

 

No i teraz problem co z tego że wyślę radio jak robić je będą 10 dni. Wyłącze nadmuch odepnę radio jest lux, ale nie ma opcji i w to nie wierzę że przypadkowo gdzieś się tej gałki nie ruszy no i wtedy wiadome automatyczny tryb, klima, 18*...

 

Czy ma ktoś pomysł co z tym fantem zrobić...

 

Jak wyglądała by sprawa podłączenia standardowego radia?

 

Dzięki za pomoc bo auta mnie zadowala ale przez to radio już ręce opadają... elektroników wyjeździłem w okolicy wszystkich i żaden nie umie sobie z tym poradzić... (chyba że zna ktoś jakiegoś elektromechanika niedaleko Mielca co zrobił by to od ręki (w ciągu jednego dnia) i miał z tym doświadczenie).

 

Poniżej zdjęcia radia, tych złączy i co się dzieje na panelu

 

I może to być śmieszna ale auto nabyłem w maju i do tej pory słucham muzyki z laptopa w aucie...

 

 

 

--

Pozdrawiam

Kamil

post-69359-0-58634000-1376938490_thumb.jpg

post-69359-0-11975400-1376938495_thumb.jpg

post-69359-0-55078900-1376938500_thumb.jpg

post-69359-0-82813100-1376938507_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trzeba koledze pojasnic, ze z panelu sterowania klawiszami od spodu idzie do radia przewod, ktory steruje tym panelem, wiec logicznym sie wydaje ze odlaczajac radio odlacza sie sterowanie tym panelem ,ktore wlasnie jest w radiu . RADIO plus sterowanie nawiewem i klima stanowi jedna calosc raczej nierozlaczna. Muzyki kolega moze sluchac przez transmiter bez ingerencji w radio.

Link to comment
Share on other sites

voyager czy tylko transmiter nie działa na zasadzie ustawiania częstotliwości FM na radiu i potem transmitera pod nią? Bo wiem że kiedyś tak właśnie bratu ustawiałem przy samochodzie najpierw na radiu częstotliwość, potem transmiter to samo i grało z pendrive muzykę. Chyba że inaczej się to odbywa. 

 

Chyba że mówisz o modulatorze FM http://allegro.pl/transmiter-modulator-fm-przewodowy-pyle-plmd8-i3481333040.html

 

 

 

Co do sterowania podejrzewałem już po tym że tak to właśnie działa i jest to nie uniknione iż radio związane jest z panelem.

 

Jeszcze pytanie jakby wyglądała kwestia podpięcia innego radia przez przejściówkę.

 

Czy będzie świeci SECURE a panelem będzie można sterować (nawiew, klimatyzacja), czy będzie się dziać to co teraz brak możliwości kontroli panelem.

 

Dzięki za pomoc

 

W skrajnym przypadku już rozważam odłączanie radia, wysłanie go i wyciągnięcie bezpieczników od nadmuchu i klimatyzacji (problem pojawi się jak szyba zaparuje ale to odsunę szyby). Tylko kwestia czy z czymś to nie jest połączone bo miałem już przypadek w nim że spalił się bezpiecznik od oświetlenia wewnętrznego i mimo że za otwarcie bagażnika odpowiada inny bezpiecznik który by cały nie dało się go otworzyć :)

Edited by Zuzinho7
Link to comment
Share on other sites

Transmiter dzialala na zasadzie ustawiania czestotliwosci na radiu i z pendraiwa mozna miec muzyke,podpiecie innego radia przez przejsciowke?,

 a gdzie schowasz podmienione radio? dalej w temacie sie nie wypowiadam , sparzylem sie tez na podmiance radia , skonczylo sie na pozostawieniu etatowego radia na swoim miejscu, nie moglem tego ugryzc wiec dalem spokoj.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, czyli pomysł z podmianą radia nie ma sensu.

Natomiast częstotliwości też nie ustawię na radiu bo mam Secure :) więc ten pomysł również odpada.

 

Chyba jedyny sensowny to wymontowanie radia, wyciągnięcie bezpieczników od klimy i nadmuchu i tyle... bo innego sposobu nie widzę :)

 

--

Pozdrawiam

Kamil

Link to comment
Share on other sites

Dziwie sie , ze chce sie tobie bawic w wymiane radia, japonczycy tak to wykumali , zeby nikt nie kombinowal z radiem , dlatego wsadzili do niego elektronike sterujaca nawiewem , wg. mnie jakosc dzwieku radia jest ok ale to sprawa gustu

Link to comment
Share on other sites

Nie chce się bawić w wymianę radia, chcę go wysłać do naprawy do Clariona w Warszawie. Obecnie nie mogę po prostu w ogóle nim sterować bo mam wyświetlane Secure na zielonym tle.

 

Więc transmiter odpada - nie mogę ustawiać częstotliwości radia,

Włożenie innego radia odpada, bo przeglądałem przejściówki i szczerze wątpię w to że będzie mi właśnie panel działał po włożeniu radia standardowego.

 

Jedyna opcja to chyba tak jak właśnie piszę wymontowanie radia, wysyłka do Clariona a przez te 10-12 dni wyciągniecie bezpieczników od AC i nawiewu bo inaczej ruszę tą gałką i tak jak pisałem wyżej automatyczny nadmuch, klima i 18*.

 

Bo innej alternatywy nie widzę...

 

Gorzej jak zaparuje tylną i przednią szybę...

 

--

Kamil

Edited by Zuzinho7
Link to comment
Share on other sites

No to gadaj od razu ze Ci radio siadlo, naprawa nie ma sensu wiecej z Ciebie zedra niz to warte, na allegro kup , wmontuj i po sprawie - tak widze rozwiazanie tego problemu.

Link to comment
Share on other sites

No tak tylko z tego co mi wiadomo dane radio jest przypisane do danego samochodu. Więc nawet po wmontowaniu używki z allegro będzie potrzebne rozkodowanie które nie wiem czy ktoś mi tutaj w Mielcu zrobi niestety...

 

A choćby zrobi używka około 150 zł + rozkodowanie 70 zł, mamy razem 220 zł :) Clarion powiedział orientacyjną cenę za naprawdę 120 zł.

 

Byłem dzisiaj w ASO Rzeszów i powiedzieli mi to co ja wiem że mi wymontują i wyślą do Warszawy :):) tylko że ASO za wymontowanie bierze 100 zł a ja to zrobię za 0 zł :)

 

--

Pozdrawiam

Edited by Zuzinho7
Link to comment
Share on other sites

No to gadaj od razu ze Ci radio siadlo, naprawa nie ma sensu wiecej z Ciebie zedra niz to warte, na allegro kup , wmontuj i po sprawie - tak widze rozwiazanie tego problemu.

 

Nie ma takiej możliwości bez ASO. Każde radio jest przypisane do konkretnego samochodu.

Albo naprawa starego, albo używka i wizyta w ASO.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Podepnę się pod temat i go odświeżę czy kupno używanego jeśli wcześniejszy właściciel znał kod coś da czy to jest kodowanie tylko jakoś komputerowo? Mam taką przypadłość że nie działają przyciski nawiewu ani kierunki ani temperatura wyeliminowałem panel i rezystor, teraz przy martwym sterowaniu wentylator chodzi na jakimś wolnym biegu i temperatura jakaś wysoka jest ustawiona nic nie widać na wyświetlaczu poza komputerem, radiem i kamerą cofania. I stąd moje pytanie, kupno innego czytnika DVD czy radia jak kto woli to nazywać z kodem bo chyba o ten kod chodzi co się wpisuje klawiszami czy jednak jest to kodowanie pod nr VIN komputerem w ASO??

Link to comment
Share on other sites

Może wtrące swoje 3 gorsze..  Są 2 typy radia CY-100 jedno ma pamięć FLASHROM i tam jest faktycznie zakodowane, natomiast drugie (które mam) nie posiada owego chipa tylko czyta sygnał immo z (chyba) anteny przy kierownicy potem to wchodzi na radio bodaj na 19 pinie. Z ruskiej stonki to wziąłem były rozrysowane wszystkie typy nissanowskich radyjek.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...