Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan p11 primera dlawi się


gruberek11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy!

 

Mam Nissana primere p11 rocznik 1997 silnik 1.6 16v. Problem jest taki że silnik się dławi. Na postoju czy w trasie muli go ok 2500-3000 rpm jak wcisnę gwałtownie. Jak delikatnie przyciskam rownomiernie to jest w miare okey ale nie idealnie. Check się nie pali, odpala normalnie.Co sprawdzić ? Ten silnik ma przepływomierz? Łańcuszka rozrządu jakoś specjalnie nie słychać.

 

Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A temperatura jest w normie czy sie słabo podnosi wskazówka? nie ma dziury w przewodach powietrza? świece dawno zmieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura idealnie,  przewody? w którym miejscu?

Czy przy rozciągniętym łancuszku nie powinien świecic się check?



Hm mi sie wydaje że temp. normalnie się podnosi



Dzisiaj na zupełnie zimnym wkręcał się przez chwilę super, po 30 sekundach zamulał, może czujnik temp? Gdzie on się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura idealnie,  przewody? w którym miejscu?

Czy przy rozciągniętym łancuszku nie powinien świecic się check?

 

Hm mi sie wydaje że temp. normalnie się podnosi

 

Dzisiaj na zupełnie zimnym wkręcał się przez chwilę super, po 30 sekundach zamulał, może czujnik temp? Gdzie on się znajduje?

Rozumiem że to silnik GA16DE? Jeśli tak, to Check się nie zaświeci od rozciągniętego łańcucha. Łańcuchy są 2 i rozciągnięcie może dawać ten efekt.

Warto obejrzeć pracę silnika w DataScanie - sprawdzisz MAF, TPS, czujnik temp. Jak jesteś gdzieś z zach Mazowsza, to można nawet u mnie ;-).

 

Jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu? Conięcie zapłonu o 5-6 stopni da podobny efekt.

Do sprawdzenia również EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wszystkie gumowe wężyki, czy któryś nie jest sparciały i popękany. Jak będziesz wymieniał to musisz kupić takie do benzyn i olejów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Machałem aparatem zapłonowym - 0 efektu, Dałem do mechanika ma zdiagnozować dam Panowie znać co to było. Ile może kosztować robocizna za wymiane łańcucha? I częsci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd dobry koło 800-1200zł do tego robocizna.

Napisz skąd jesteś, może znajdzie się ktoś z forumowiczów, kto Ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i jak kupisz ten za 350zł to za rok lub szybciej powtórka z rozrywki. Jak Ci rozrząd nie klekocze i nie wyje to nawet go nie ruszaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale możliwe żeby rozrząd był w miare cichy i on był przyczyną takich objawow? A może czujnik temp? Gdzie on się znajduje tj. czujnik idący na ecu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz service manuala: http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Nissan/Primera+P11+service+manual+-+Europe+version

 

To, że się dławi to nie jest wina rozrządu. Czujnik temp. cieczy chłodzącej też bym wykluczył. Przyczyną tego, że samochód jest mułowaty może być to, że ma za mało powietrza na dolocie, choć w przypadku 1.6 to mało prawdopodobne. Tam jest miejsca pod maską od groma i ma skąd brać powietrze, tylko ciepłe. Doprowadź nadmuch zimnego powietrza to raz. Dwa zobacz w jakim stanie jest przepływomierz. Trzy wymień filtr powietrza. Cztery przegoń go ze dwa razy w miesiącu porządnie do odcinki - tzn 1 do oporu - pedał w podłodze zmiana na  2 to samo, 3 jak wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz jest zaraz za filtrem powietrza - czyli gdzieś w tych okolicach co napisałeś :D

 

Pogoń go parę razy spod świateł do odcinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Sprawdzone:

 

pompa paliwa, dolot, przsepustnica, wydech czy nie zapchany itd

 

Byłem na diagnostyce wyszło:

 

- błąd 16 tcm przeł sygn - co to takiego? w serwisie nie wiedzieli heh

- tylni czujnik grzałki prawej - lambda? ale tam jest chyba tylko jedna a tutaj napisane że tylnej

 

Chyba wdłg łańcuszek rozrządu



Zmienie lańcuszek innej mozliwosci nie widzę, nawet przepływkę sprawdziłem. ZNacie Panowie jakiegoś mechanika z 3miasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ruszać łańcuch jak jest dobry? Moja P10 na wyciągniętym jeździła bardzo ładnie.

Nie ładuj się w koszty zrób na początek wszystko to, co jest najtańsze.

Dałem Ci link do service manuala ściągnij go, posprawdzaj to, co jest opisane w rozdziale EC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 ,

 

Wymieniona nawet pompa paliwa została, sprawdzone filtry, odczepiony wydech, egry, rurki, rureczki, filtr, paliwo wszystko

został rozrząd

A próbowałeś jeżdzić przy odłączonym EGR? Rurka pomiędzy wydechem a EGR drożna?. Filterek filcowy ok?, zaworek PVC ok? Czujnik położenia drążka zmiany biegów ok?

Jakie były odczyty czasu wtrysku i MAF na b.jałowym. A w ogóle czy przepływka jest czysta?

Przed Primą miałem Almerę 1.4. Na początku założyłem LPG II generacji - mikser tak zabużał odczyty MAF że na benzynie auto pomiędzy 2-3,5krpm łapało potężnego doła. Potem zmieniłem na sekwencję i już było ok.

 

Kiedy kupiłem moją Primę (zresztą o kogoś z tego forum) to rozrząd rzęźił niemiłosiernie, ale efektu doła 2500-3000 nie było, tylko w moim odczuciu trochę dużo palił. Rozrząd wymieniłem i w zasadzie nic się nie zmieniło. Potem dopatrzyłem się że kolektor wydechowy był pęknięty w okolicy gwintu sondy, po wymianie kolektora spalanie zauważalnie spadło (0,7-0,8 l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was mam taki problem z moją p11 1.8 6V 2000r otóż podczas jazdy musze gazować żeby ruszyć z pod świateł jak zejde poniżej 2000 obrotów to nim szarpie strasznie traci moc totalny muł cały czas pali się check engine miałem sprawdzane świece  przepływomierz cewki wymieioe czujnik połżoenia wału i wałka rozrządu też i cały czas się dusi jakie to mogą byś objawy  czy rozrząd już pada czy czujnik zmiany faz rozrządu??

prosze  pomóżcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pali się check engine to wystarczy sprawdzić czemu i będziesz miał odpowiedź - na forum jest porada jak zrobić autodiagnostykę, wystarczy Ci do tego spinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu. W większości przypadków wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz. Koszty jie takie wielkie ja płaciłem za zestaw z Inter carsu 190zł (50zł łańcuch i 140 napinacz) do tego uszczelki pokrywy i taka mała prawie 90zł i za robotę 250zł. Ale jak rozrząd był padnięty to nie działo się nic niepokojącego poza hałasem, spalanie w normie moc w normie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu. W większości przypadków wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz. Koszty jie takie wielkie ja płaciłem za zestaw z Inter carsu 190zł (50zł łańcuch i 140 napinacz) do tego uszczelki pokrywy i taka mała prawie 90zł i za robotę 250zł. Ale jak rozrząd był padnięty to nie działo się nic niepokojącego poza hałasem, spalanie w normie moc w normie. 

 

Trochę nie rozumiem  - piszesz że wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz ,a w następnym zdaniu że poza hałasem nic się nie działo.

 

Ad pytania gruberek11 - zaworek jest w pokrywie zaworów po stronie odmy łączącej kolektor ssący z pokrywą. Filterek filcowy jest pod filtrem powietrza, tam gdzie wchodzi odma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...