gruberek11 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Witajcie Koledzy! Mam Nissana primere p11 rocznik 1997 silnik 1.6 16v. Problem jest taki że silnik się dławi. Na postoju czy w trasie muli go ok 2500-3000 rpm jak wcisnę gwałtownie. Jak delikatnie przyciskam rownomiernie to jest w miare okey ale nie idealnie. Check się nie pali, odpala normalnie.Co sprawdzić ? Ten silnik ma przepływomierz? Łańcuszka rozrządu jakoś specjalnie nie słychać. Jakieś rady? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobytempelton Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 A temperatura jest w normie czy sie słabo podnosi wskazówka? nie ma dziury w przewodach powietrza? świece dawno zmieniane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Temperatura idealnie, przewody? w którym miejscu? Czy przy rozciągniętym łancuszku nie powinien świecic się check? Hm mi sie wydaje że temp. normalnie się podnosi Dzisiaj na zupełnie zimnym wkręcał się przez chwilę super, po 30 sekundach zamulał, może czujnik temp? Gdzie on się znajduje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Temperatura idealnie, przewody? w którym miejscu? Czy przy rozciągniętym łancuszku nie powinien świecic się check? Hm mi sie wydaje że temp. normalnie się podnosi Dzisiaj na zupełnie zimnym wkręcał się przez chwilę super, po 30 sekundach zamulał, może czujnik temp? Gdzie on się znajduje? Rozumiem że to silnik GA16DE? Jeśli tak, to Check się nie zaświeci od rozciągniętego łańcucha. Łańcuchy są 2 i rozciągnięcie może dawać ten efekt. Warto obejrzeć pracę silnika w DataScanie - sprawdzisz MAF, TPS, czujnik temp. Jak jesteś gdzieś z zach Mazowsza, to można nawet u mnie ;-). Jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu? Conięcie zapłonu o 5-6 stopni da podobny efekt. Do sprawdzenia również EGR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Sprawdź wszystkie gumowe wężyki, czy któryś nie jest sparciały i popękany. Jak będziesz wymieniał to musisz kupić takie do benzyn i olejów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Machałem aparatem zapłonowym - 0 efektu, Dałem do mechanika ma zdiagnozować dam Panowie znać co to było. Ile może kosztować robocizna za wymiane łańcucha? I częsci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Rozrząd dobry koło 800-1200zł do tego robocizna. Napisz skąd jesteś, może znajdzie się ktoś z forumowiczów, kto Ci pomoże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 3 miasto, ale jak 800 zł, nie zależy mi na super jakości, na allegro widzialem zestawy po 350 zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Tak i jak kupisz ten za 350zł to za rok lub szybciej powtórka z rozrywki. Jak Ci rozrząd nie klekocze i nie wyje to nawet go nie ruszaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 No tak, ale możliwe żeby rozrząd był w miare cichy i on był przyczyną takich objawow? A może czujnik temp? Gdzie on się znajduje tj. czujnik idący na ecu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Ty masz service manuala: http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Nissan/Primera+P11+service+manual+-+Europe+version To, że się dławi to nie jest wina rozrządu. Czujnik temp. cieczy chłodzącej też bym wykluczył. Przyczyną tego, że samochód jest mułowaty może być to, że ma za mało powietrza na dolocie, choć w przypadku 1.6 to mało prawdopodobne. Tam jest miejsca pod maską od groma i ma skąd brać powietrze, tylko ciepłe. Doprowadź nadmuch zimnego powietrza to raz. Dwa zobacz w jakim stanie jest przepływomierz. Trzy wymień filtr powietrza. Cztery przegoń go ze dwa razy w miesiącu porządnie do odcinki - tzn 1 do oporu - pedał w podłodze zmiana na 2 to samo, 3 jak wczesniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 TAM JEST PRZEPŁYWKA ZINTEGROWANA Z przepustnicą? tzn mułowaty jest tak że ledwo wkręca się na obroty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Przepływomierz jest zaraz za filtrem powietrza - czyli gdzieś w tych okolicach co napisałeś Pogoń go parę razy spod świateł do odcinki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 Witajcie Sprawdzone: pompa paliwa, dolot, przsepustnica, wydech czy nie zapchany itd Byłem na diagnostyce wyszło: - błąd 16 tcm przeł sygn - co to takiego? w serwisie nie wiedzieli heh - tylni czujnik grzałki prawej - lambda? ale tam jest chyba tylko jedna a tutaj napisane że tylnej Chyba wdłg łańcuszek rozrządu Zmienie lańcuszek innej mozliwosci nie widzę, nawet przepływkę sprawdziłem. ZNacie Panowie jakiegoś mechanika z 3miasta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Po co ruszać łańcuch jak jest dobry? Moja P10 na wyciągniętym jeździła bardzo ładnie. Nie ładuj się w koszty zrób na początek wszystko to, co jest najtańsze. Dałem Ci link do service manuala ściągnij go, posprawdzaj to, co jest opisane w rozdziale EC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 Wydaje mi sie że lańcuch słychać na ciepłym stad pomysł aby go wymienić co jeszcze można sprawdzic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Na jakim oleju jeździsz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 10w40 , Wymieniona nawet pompa paliwa została, sprawdzone filtry, odczepiony wydech, egry, rurki, rureczki, filtr, paliwo wszystko został rozrząd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 10w40 , Wymieniona nawet pompa paliwa została, sprawdzone filtry, odczepiony wydech, egry, rurki, rureczki, filtr, paliwo wszystko został rozrząd A próbowałeś jeżdzić przy odłączonym EGR? Rurka pomiędzy wydechem a EGR drożna?. Filterek filcowy ok?, zaworek PVC ok? Czujnik położenia drążka zmiany biegów ok? Jakie były odczyty czasu wtrysku i MAF na b.jałowym. A w ogóle czy przepływka jest czysta? Przed Primą miałem Almerę 1.4. Na początku założyłem LPG II generacji - mikser tak zabużał odczyty MAF że na benzynie auto pomiędzy 2-3,5krpm łapało potężnego doła. Potem zmieniłem na sekwencję i już było ok. Kiedy kupiłem moją Primę (zresztą o kogoś z tego forum) to rozrząd rzęźił niemiłosiernie, ale efektu doła 2500-3000 nie było, tylko w moim odczuciu trochę dużo palił. Rozrząd wymieniłem i w zasadzie nic się nie zmieniło. Potem dopatrzyłem się że kolektor wydechowy był pęknięty w okolicy gwintu sondy, po wymianie kolektora spalanie zauważalnie spadło (0,7-0,8 l). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
habier Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Witam was mam taki problem z moją p11 1.8 6V 2000r otóż podczas jazdy musze gazować żeby ruszyć z pod świateł jak zejde poniżej 2000 obrotów to nim szarpie strasznie traci moc totalny muł cały czas pali się check engine miałem sprawdzane świece przepływomierz cewki wymieioe czujnik połżoenia wału i wałka rozrządu też i cały czas się dusi jakie to mogą byś objawy czy rozrząd już pada czy czujnik zmiany faz rozrządu?? prosze pomóżcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Skoro pali się check engine to wystarczy sprawdzić czemu i będziesz miał odpowiedź - na forum jest porada jak zrobić autodiagnostykę, wystarczy Ci do tego spinacz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruberek11 Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Filterek? zaworek ? gdzie szukac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol_P88 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Do założyciela tematu. W większości przypadków wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz. Koszty jie takie wielkie ja płaciłem za zestaw z Inter carsu 190zł (50zł łańcuch i 140 napinacz) do tego uszczelki pokrywy i taka mała prawie 90zł i za robotę 250zł. Ale jak rozrząd był padnięty to nie działo się nic niepokojącego poza hałasem, spalanie w normie moc w normie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Jak mówi NRB odczytać błędy napisać co jest grane a później będziemy myśleć . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Do założyciela tematu. W większości przypadków wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz. Koszty jie takie wielkie ja płaciłem za zestaw z Inter carsu 190zł (50zł łańcuch i 140 napinacz) do tego uszczelki pokrywy i taka mała prawie 90zł i za robotę 250zł. Ale jak rozrząd był padnięty to nie działo się nic niepokojącego poza hałasem, spalanie w normie moc w normie. Trochę nie rozumiem - piszesz że wystarczy wymienić górny łańcuch i napinacz ,a w następnym zdaniu że poza hałasem nic się nie działo. Ad pytania gruberek11 - zaworek jest w pokrywie zaworów po stronie odmy łączącej kolektor ssący z pokrywą. Filterek filcowy jest pod filtrem powietrza, tam gdzie wchodzi odma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.