Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje przy włączonym napędzie 4x4


Robko30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

 

Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem. Jezdze Qashqaiem 2.0 dci 4x4 i ostatnio zauważyłem, że przy włączonym trybie auto na pewnej predkosci pojawia sie wibracja tylnej osi. Wibracja ta znika kiedy wybieram opcję napedu tylko na przednie kola. Mechanik oglądał i mówi że przegub się kończy, a że w tym modelu nie wymienia sie samego przegubu to bede musial wymienic całą półośkę. Samochód ma przejechane juz 260 k km.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

 

pozdrawiam

Robko30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Też mi się taki objaw pojawił i niestety się nasila. W serwisie rok temu przypuszczali że to przez rdzę na wale ale wtedy objawy były mniej wyraźne. Może to faktycznie ta półośka?

Ktoś jeszcze miał taki problem? Przed zima muszę zrobić a jak wiadomo do serwisu najlepiej jest jechać z gotową diagnozą.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów,

 

Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem. Jezdze Qashqaiem 2.0 dci 4x4 i ostatnio zauważyłem, że przy włączonym trybie auto na pewnej predkosci pojawia sie wibracja tylnej osi. Wibracja ta znika kiedy wybieram opcję napedu tylko na przednie kola. Mechanik oglądał i mówi że przegub się kończy, a że w tym modelu nie wymienia sie samego przegubu to bede musial wymienic całą półośkę. Samochód ma przejechane juz 260 k km.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

 

pozdrawiam

Robko30

 

Ale zastanawiam się jaki to ma związek z pozycją AUTO.

Wg mojej wiedzy w trybie AUTO samochód i tak dalej pracuje jak przednionapędowy, a tylna oś dołącza tylko jak wykryje uślizg przedniej.

Biorąc pod uwagę porę roku - to przy normalnej jeździe przez całe lato ani razu się nie włączy (poza umyślnym ruszaniem z poślizgiem czy jazda na sypkim podłożu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee jakoś mi się nie chce w to do końca wierzyć - osobiście tez widziałem (nie w tym modelu) jakieś animacje, słupki jaki jest ro rozdzielane. A to chyba działa 1-0 (wł/wył)

Jako główny argument, że to nie może cały czas działać - to brak dyferencjału między osiami. Na asfalcie długo by to nie pojeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem tylko instrukcje do Suzuki SX4 - odradzano tam używanie systemu 4x4 na asfalcie i w zakręcie. W związku z brakiem dyferencjału w systemie powstają degradujące naprężenia. Oczywiście nie uszkodzi się przez to systemu - ale nie jazda nim na suchym asfalcie skróci jego żywotność.

 

EDIT

Trochę poczytałem, odświeżyłem wiadomości - i faktycznie moment jest przekazywany płynnie oraz sa systemy gdzie ciągle częśc momentu mimo niby reozłączonego 4x4 idziemimowolnie na druga oś.

Nauki nigdy za wiele - sprowokował mnie strider do poczytania ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...