a_o_s Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 pogrzebałem w starych postach ale mimo tego, ze podobne tematy były poruszane, u mnie jest chuba nieco inaczej. 1. Mam kłopot z wrzuceniem 1, 2 i wstecznego ale nie ciągle lecz tylko od czasu do czasu. Wydaje się, że nie ma to związku z rozgrzaniem silnika, poziom płynu hamulcowego jest też ok [jest on niedawno wymieniany]. pod skrzynią biegów jest niewielkie zawilgocenie ale można powiedzieć że jest ona trochę spocona a nie że olej się wylewa. Co mi zatem pozostaje? czy to moze być sprzęgło? czemu zatem problemy występują czasami a nie ciągle? 2. przy dużej prędkości czuć niewielkie drgania na kierownicy po naciśnięciu hamulca. to występuje tylko powyżej 110-120km/h. drgania nie sa też szczególnie mocne. do tego hamulce przednie piszczą trochę. jakieś 2 miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki. czy jest się czym niepokoić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 sprawdź poduszkę pod skrzynia /silnikiem, u mnie tez ciężko czasem wchodziły, po wymianie wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 2. Wiesz co to już chyba jakaś przypadłość w tych Nissanach, ja kupiłem swoją P12 około 3 miesięcy temu, jak wracałem po zakupie właśnie podczas hamowania miałem drgania, samochód trafił do mechanika - diagnoza zwichrowane tarcze. Przetoczył i był spokój przez około 3-4 tygodnie. Jechałem na wakacje i przy dużych prędkościach znów to samo, byłem na Słowacji i dużo hamowałem więc trochę się zagrzały tarcze, problem wtedy jakby ustąpił na tydzień a teraz mam to samo, jedynie przy wyższych prędkościach. Rozmawiałem ze znajomym i mówił aby to zbagatelizować i jeździć i tyle... chyba że to będzie naprawdę tak mocne że z rąk Ci będzie wypadać no to przetoczenie tylko które podejrzewam efekt da na krótki czas. -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_o_s Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 ale te tarcze były wymieniane niedawno?! czy to oznacza że niewłaściwa tarcza została wsadzona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie to że zostały źle wsadzone nie jest przyczyną na pewno. Trzeba by szukać gdzieś problemu konstrukcyjnego mi się wydaje. Gdzieś już kiedyś na forum czytałem że ktoś wymieniał 2 razy tarcze i za każdym razem to samo. Z jakiejś przyczyny się wichrują i sam też nie wiem dlaczego i mechanik u którego robię samochód również. Powiedz mi masz autko postawione na alufelgach? Myjesz auto na myjni automatycznej? -- Pozdrawiam Kamil Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez Zuzinho7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 (edytowane) Przyczyn bicia tarcz hamulcowych a tym samym przenoszenia drgań na kierownicę podczas hamowania może być kilka, a mianowicie pokonanie głebokiej kałuży z bardzo rozgrzanymi tarczami co spowoduje ich odksztacenie, nieprawidłowy montaż tarcz podczas ich wymiany tzn. niedokładnie oczyszczona powierzchnia przylegania piasty do tarczy hamulcowej - pozostałości brudu lub rdzy, kiepskiej jakości materiał z którego wykonana jest tarcza hamulcowa i rzadziej krzywa piasta powodująca krzywienie nowo założonej tarczy. Edytowane 24 Sierpnia 2013 przez Fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_o_s Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę te tarcze, choć nie pamiętam abym je katował w jakikolwiek sposób, o którym piszecie. A co do poduszek skrzyni biegów. czy to jest ta sama poduszka co poduszka silnika? czy jest ich więcej niż jedna i jak można samemu sprawdzić ich stan zużycia? Jeśli ktoś będzie jeszze wiedział czy te poduszki sa hudrauliczne czy tylko gumowe to byłbym już wniebowzięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Jeśli chodzi o hamulce, to miałem bicie na kierownicy właśnie przy hamowaniu od około 100 km/h i szybciej. Wymieniłem tarcze i klocki i problemu nie ma już od roku, auto hamuje porządnie. Kupiłem tanie tarcze i klocki i spełniają odpowiednio swoja funkcję. Ważne, aby przy montażu, wszystko dokładnie oczyścić z rdzy i brudu, głównie miejsce gdzie płaskie powierzchnie się stykają, czyli miejsce kontaktu tarcza-piasta. Co do ciężko pracujących biegów, jeśli masz problem z jedynką i wstecznym, na 90% obstawiam kończące się sprzęgło. W Micrze u żony jak nie dawało się już wbić wstecznego, zmieniłem kompletne sprzęgło. Stare, zdjęte z samochodu: docisk przypalony, tarcza zużyta do samych nitów, łożysko to grzechotka już była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) A ja stawiam na 100 procent cieknacy wysprzeglik czego objawiem sa slady oleju a raczej plynu hamulcowego pod skrzynia, jezeli chodzi o bicie przy hamowaniu a tarcze uwazasz ze sa ok to u wulkanizatora sprawdz wywazenie i czy ktoras opona nie dostala jaja pionowego ( zdarza sie po wpadnieciu z duza predkoscia w dziure na drodze a nie zdazylismy wychamowac ), moze byc luz na podporze polosi prawej tam gdzie jest kielich przegubu i lozysko podpierajace Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 A ja stawiam na 100 procent cieknacy wysprzeglik czego objawiem sa slady oleju a raczej plynu hamulcowego pod skrzynia To jest 1,8. Nie ma wysprzęglika wewnątrz skrzyni. Siłownik popychający łapę sprzęgła jest na skrzyni biegów i jakby ciekł, byłoby to widać gołym okiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_o_s Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 wymiana podszki silnika pomogła i teraz biegi działają bardzo sprawnie. A sama poduszka była nieźle zmasakrowana. co do hamulców, to chyba się unormowało. Coprawda dalej lekko piszczą, szczególnie przy dużym skręcie kierownicą i jednoczesnym hamowaniu [np. w czasie parkowania, wjazdu do garażu itp] ale w czasie jazdy problem trzęsienia zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 dużo dałeś za poduszkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_o_s Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 nie odpowiem, bo robiłem sporo rzeczy z zawieszenia przy okazji i poduszka była tylko cząsteczką w morzu ale pamiętam, że nie była to jakaś powalajaca kwota na tle innych części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.